Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teamviewer Wake on Lan static ip

Pagina: 1
Acties:

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo,

Ik probeer wake-on-lan via een static ip adres op te zetten, maar deze lukt niet. Op het moment lukt het wel om dit te doen via het eigen netwerk. Aangezien ik geen idee meer heb, zal ik hier het lijstje zetten van wat ik gedaan heb:
Static arp aangemaakt: FF:FF:FF:FF:FF:FF op 192.168.0.255
UDP en TCP port 9, port forwarded op 192.168.0.255
Static ip gemaakt, anders dan 192.168.0.255 (aangemaakt met waardes ipv4 uit ipconfig /all)
UDP port 9 toegestaan door windows firewall.
Wake-On-Lan Teamviewer via port 9 en adres 95.96.99.7 (mijn externe ip adres)
Verschillende andere sites geprobeerd (zoals wakeonlan.me en nog wat andere, plus de android app Wake on Lan)

Het werkt trouwens wel door mijn interne ip-adres te gebruiken als ik op hetzelfde netwerk zit, maar dus niet via een static ip. Hoe krijg ik het werkend?

Groeten, Nick

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 20:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Het is weer even terug dat ik hiermee gespeeld heb, maar heb je aan de volgende punten gedacht?
-WOL werkt met MAC adressen, layer 2. Routers sturen deze pakketjes niet door. Een apparaat uit het interne netwerk moet het pakketje versturen.
UDP port 9 toegestaan door windows firewall.
-Welke Windows firewall? Van de WOL pc? Daar draait Windows niet op als die uit staat.

Trouwens, ik heb wel eens wat gehoord over aangepaste routers/netwerkapparatuur die dit ondersteund. Misschien DD-WRT of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door Echt niet. op 09-06-2015 01:29 . Reden: Laatste zin toegevoegd ]

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Wat voor apparaatje? Geen idee wat een layer 2 mac adres is. Windows firewall was mn laatste optie, ik had sws al verwacht dat dat de oplossing was

DD-WRT is blijkbaar een linux firmware

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Exclu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:18:[...] Geen idee wat een layer 2 mac adres is.
dat doet me dan twijfelen wat je allemaal aan het doen bent:
Exclu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:15:
Static arp aangemaakt: FF:FF:FF:FF:FF:FF op 192.168.0.255
Je hebt toch niet letterlijk het macadres FF:FF:etc ingevuld hoop ik? En waarom verbind je een broadcastadres met een mac-adres?
UDP en TCP port 9, port forwarded op 192.168.0.255
Static ip gemaakt, anders dan 192.168.0.255
Een static Ip aangemaakt? Welke dan?

Wat er moet gebeuren:
Je router moet weten dat het een pakketje wat binnenkomt op je publieke IP-adres op poort 9 moet doorsturen naar een bepaalde computer. Dat doorsturen gaat normaal op IP-adres niveau. Je forwardt dus het pakket naar het IP-adres van de computer die je wilt wekken.

Omdat IP adressen standaard dynamisch worden uitgegeven stel je je router zo in dat hij aan je computer altijd hetzelfde IP-adres geeft. Dit doe je met wat jij een static IP-noemt. Je kunt ook in Windows je computer een vast adres geven.

Netwerkkaarten communiceren echter niet met IP-adressen maar met MAC-adressen. Welk MAC-adres bij een IP adres hoort is normaal een vraag en antwoordspel. Die informatie wordt tijdelijk opgeslagen in de zgn ARP-tabel. Omdat je computer echter uitstaat zal hij niet antwoorden. De laatste stap is dus dat je router vertelt dat IP-adres w.x.y.z altijd hoort bij het macadres a:b:c:d:e:f.

Hoe je dat precies instelt lees je in de manual van je router.

Anyway: dit is meer een netwerk dan een software vraag. Schopje naar netwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 09-06-2015 21:29 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland