Studio monitors aansluiten op laptop. Stereo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb onlangs een Mackie MR6mk3 gekocht (studio monitor. Mooi ding! Daarom wil ik nu een 2e kopen zodat ik een mooie stereo set heb.

Maar, kan ik die wel gewoon simpelweg aansluiten op een laptop / computer?
Als ik een kabel gebruik van 3.5mm (laptop uitgang) naar RCA tulip (wit & rood) en dan de witte in de linkerspeaker en de rode in de rechterspeaker, krijg ik dan stereo geluid? Ofwel, gaat dan het linkse kanaal ook naar de linkse speaker en het rechtse kanaal naar de rechter speaker? Of krijgen beide speakers dan hetzelfde signaal toegestuurd?

Iemand weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Als je 1 3,5mm jack split naar 2 tulp (rood & wit) dan zal beide kanalen (rood/wit) uitkomen op de 3,5mm jack en als je die dan gebruikt voor 2 boxen zal er uit elke box hetzelfde geluid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Als die jack stereo is (en dat zal wel, anders zou er ook geen wit/rode stekkers aan zitten), dan heb je inderdaad twee gescheiden kanalen. Dus wit links en rood rechts en genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05

kraats

Ik rol

Als je netjes van stereo jack naar apart links (wit) en rood (rechts) gaat krijg je netjes stereo, ja

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Even ter verduidelijking:

Als output gebruik ik gewoon de audio out / headphones 3.5mm plug van de laptop. Elke speaker heeft maar één RCA input. Dus met een 3.5mm -> RCA kabel verbind ik dan de laptop met beide speakers.

Dat moet dan dus gewoon stereo opleveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43

D4NG3R

kiwi

:)

1 RCA input = 1 kanaal. Die 3.5mm jack heeft 2 kanalen welke je opsplitst naar 2 RCA jacks. Doe het rekenwerk. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2015 00:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Misschien kan je er over nadenken om een "externe geluidskaart" te nemen en deze op je laptop aan te sluiten en dan je monitor speakers aansluiten op de geluidsinterface. Dit zal je luister plezier ook wel ten goede doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stab schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:59:

Dat moet dan dus gewoon stereo opleveren toch?
Ja.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Oke bedankt iedereen. Dan ga ik de knoop doorhakken en er nog een bestellen.
Overigens heb ik nog ergens een kleine Behringer USB audio interface liggen dus die ga ik dan ook nog even proberen. Wellicht geeft me dat weer beter geluid.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Het komt veel voor dat onboard kaarten aardig was ruis over de analoge uitgangen hebben lopen. Met een USB audio interface heb je dat probleem meestal niet. Lekker gebruiken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En met sommige Audio Interfaces kun je dan ook het volume regelen. Wel zo handig omdat je het anders digitaal (met Windows) of op twee losse speakers moet doen.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1