Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakamushi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2023
Onze wifi thuis is erg slecht.
Ik vermoed dat het dezelfde reden heeft als het bij mijn vader had en dat de router die ziggo
meeleverd gewoon niet goed werkt.

Omdat we bij mijn vader een vrij klein huis hebben met houten vloeren heb ik hier voor een wat goedkoper model gekozen.

Bij mijn moeder is het huis echter vrij groot, dit en in combinatie met het hebben van vrij dikke betonnen vloeren en muren en het eigenbedrijf waar regelmatig mensen voor over de vloer komen weet ik niet goed meer waar de prioriteit zou moeten liggen.

Wat zeker mogenlijk moet zijn is het maken van een gasten verbinding die nietbij de overige verbindingen kan.

Er zijn vrijwel altijd: 1 vaste verbinding en 7 á 8 draadloze verbindingen verbonden tegelijkertijd door de bewoners, evt bezoek dus niet meegeteld.

Het budget is tot ongeveer 110-120 euro maximaal.

ik heb natuurlijk zelf al wel het een en het ander gekeken en daar resenties van gelezen.
Ik heb het idee dat de volgende router goed zullen voldoen aan onze eisen.

D-LINK DIR-868L (met evt een repeater)*

in de titel staat ook modem dit is omdat een 2 in 1 onze voorkeur zou hebben maar ik lees dat ziggo dit niet ondersteund.
heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zie dat ik de verkeerde router had toegevoegd, ik weet niet hoe ik deze weg haal mijn excuses hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door yakamushi op 08-06-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probleem is niet de modem/router die je hebt (zou handig zijn om te melden exact welke, er is een wereld van verschil tussen een Ubee EVW320B en een Technicolor TC7210), je probleem is die muren en vloeren.

Een andere router plaatsen zou marginale verbetering kunnen opleveren als je een slechte modem/router hebt en helemaal geen als je een goede hebt (de TC7210 is superieur aan de DIR-868L, om maar eens wat te noemen).

Wat je moet doen is een tweede AP in huis plaatsen op de plek waar je geen dekking hebt en die AP verbinden met de bestaande modem router. Dan heb je WiFi vanuit twee plekken en is de kans groot dat je heel je huis kunt dekken.

Voor uitgebreide gastnetwerkmogelijkheden kun je kijken naar AP's van Engenius en Ubiquiti, maar die zijn een stuk duurder dan regulier consumentenspul. Het zou goedkoper zijn om twee losse AP's te nemen (of een AP en een router), waarbij de ene je gasten bedient en de ander je huisnetwerk. Maar goed, je schrijft dat je nog niet weet wat je prioriteiten zijn. Dat is iets wat je natuurlijk uit moet zoeken voordat je een goede keuze kunt maken uit de vele mogelijkheden - en uitgerekend daarmee kunnen wij je niet helpen, het zijn per slot van rekening jullie prioriteiten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakamushi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2023
goeie morgen dion_b,

momenteel staat er een EM4552 / wireless N.

En ik vind het lastig om de prioriteiten vast te stellen omdat ik niet precies weet in wat voor mate ik rekening moet houden met de muren en vloeren. Het doel is om in heel het huis een redelijke tot goede Wi-Fi dekking te hebben (tuin zou leuk zijn maar is geen must).

een heel uitgebreid gasten netwerk is niet nodig, aangezien er over het algemeen niet meer dan 2 klaten komen op het zelfde moment, als het maar een mogenlijkheid is.

Verder zou het dus een betere optie zijn om zowel benden als op de eeste verdieping een router te plaatsen? Is hiervoor een repeater niet net zo goed en een goedkopere oplossing?