Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iOS 9 krijgt slimmere Siri en verbeterde accuduur

Pagina: 1
Acties:

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 21:07
nieuws: iOS 9 krijgt slimmere Siri en verbeterde accuduur
Apple heeft de mogelijkheden van de virtuele spraakassistent Siri uitgebreid. De digitale assistent, die sinds een paar maanden ook in het Nederlands werkt. Zo is er een functie die Apple Proactive Assistent noemt en die gebruikers op bepaalde momenten informatie geeft, bijvoorbeeld om op tijd te vertrekken naar een afspraak of de muziek-app starten als de gebruiker zijn oortjes inplugt.
De 2e zin mist iets van een koppeling met de vorige. Het lijkt alsof het deel na de komma een bijzin is, maar er volgt een punt. Hierdoor verwacht ik eigenlijk een koppeling met het leidend voorwerp (Siri) uit de 1e zin.

Suggestie:
Siri is de digitale assistent, die sinds een paar maanden ook in het Nederlands werkt
of
Deze digitale assistent werkt sinds een paar maanden ook in het Nederlands.
Nog beter zou zijn om de Nederlandse vertaling in de eerste zin te verwerken, omdat je anders teveel off-topic gaat:
Apple heeft de mogelijkheden van de virtuele spraakassistent Siri, die sinds een paar maanden ook in het Nederlands werkt, uitgebreid. Zo is er ...

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Die viel mij inderdaad ook al op

Nog meer in hetzelfde artikel:

- De inleiding mist een punt aan het einde
Apple heeft met News een nieuwe app in de nieuwe iOS De app doet enigszins denken aan Flipboard, waarbij artikelen in een door Apple vastgestelde layout.
Daar mist een punt, de zin klopt niet, heeft een dubbele spatie en de bijzin is niet af.

I see red pixels.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank, ik heb het aangepast :)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Apple heeft met News een nieuwe app in de nieuwe iOS De app [...]
Die zin klopt nog steeds niet O-)