Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies 6 Laptops + NAS

Pagina: 1
Acties:

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-10 14:12
Een klant van me heeft een bedrijf met 5 werknemers en zij wil graag alle huidige hardware de deur uitdoen en alles nieuw kopen.

Dit houdt in:
6x Laptop
1x Server/NAS

De laptops gaan gebruikt worden voor: Office, E-mail, Internet en Thuiswerken (VPN)
De server/NAS dient als: domain controller, email server (met gedeelde mailboxen), file server en print server.

Eigenschappen voor de laptop: Accuduur min. 3u en 15inch scherm met hoge resolutie. De laptop wordt op kantoor ook als vervanger van de desktop gebruikt. Het zou mooi zijn als hij ook 5Ghz wireless ondersteunt.

Qua server/NAS wilde ik eerst gaan voor een normale server met daarop ESXI en dan Windows server 2012 en Exchange 2013. Maar omdat de licenties wel erg duur worden ben ik nu aan het kijken naar een NAS.
Een NAS beschikt volgens mij ook over al die functionaliteiten en dan heb ik geen dure licenties nodig. Klopt dit? Zo ja, dan kom ik qua merk denk ik toch wel uit op QNAP of Synology. Welke adviseren jullie?

Het budget is ongeveer:
600euro per laptop
1500euro voor de NAS incl. HDD's

Wat ik zelf al gevonden heb:
Laptop:
Toshiba Satellite S50-B-13D: pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-13D

NAS:
QNAP TVS-471-I3-4G: pricewatch: QNAP TVS-471-I3-4G
QNAP TS-453 Pro (8GB geheugen): pricewatch: QNAP TS-453 Pro (8GB geheugen)
Synology DiskStation DS1515+: pricewatch: Synology DiskStation DS1515+

HDD's:
3x Seagate Constellation CS Instant Secure Erase, 1TB: pricewatch: Seagate Constellation CS Instant Secure Erase, 1TB

Ik vind het erg lastig om een goede NAS uit te zoeken. Dit omdat ik niet weet welke processor ik minimaal nodig heb om alles voor de komende jaren vlot te kunnen laten draaien. Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Is het tevens misschien slim om te wachten op Windows 10? Er zit geen haast bij de aanschaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Bumperke op 08-06-2015 21:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren