Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

router naar router en ik ben een leek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben een leek op pc gebied maar ik wil het volgende doen kan iemand in jip en janneke taal uitleggen of ik het goed doe.
Ik wil vanuit de modem in huis een deltaco cat 5 networkpatch cable 35 aansluiten op een andere router in een andere ruimte.
is dit de juiste cabel
ik heb een woning een een camping de router staat in de kantine maar is te bescherm door de ruimte dat accespoint niet werkt of bridge (heeft iemand geprobeerd).
nu heb ik dus een deltaco 4 pairs 24 awg cat 5e patch cable.
Ik wil gewoon simpel de 35 meter kabel aansluiten van ene router naar een andere router.
werkt dit?

graag hoor ik van jullie

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:27
Wat wil je precies bereiken met het koppelen van twee routers? Ik heb wel een vermoeden (wifi dekking uitbreiden), maar maak dat eerst maar eens wat duidelijker (anders wordt het giswerk gebaseerd op aannames)

Ten tweede is er een verschil tussen cat5 en cat5e, namelijk de maximaal haalbare snelheid. Welke van de twee is het nou?

Tot slot, welke routers wil je met elkaar verbinden?

Als we wat meer weten over je situatie en wat je daar aan wenst te veranderen kunnen we er ook wat beter advies over geven.

Edit: om gelijk je eerste vraag te beantwoorden: De kabel zal ongetwijfeld passen en geschikt zijn, maar daarmee is nog niet gezegd dat het gelijk werkt zoals je wil.

[ Voor 14% gewijzigd door jordje op 08-06-2015 21:50 ]

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
De vraag moet niet zijn welke routers hij met elkaar wilt verbinden, maar wat hij wilt bereiken. Mij wordt niet duidelijk wat de huidige situatie is en waar het probleem nu precies ligt.

De manier waarop ik het verhaal nu interpreteer moet het een switch + accesspoint zijn die aan de kabel gehangen wordt. Dit kan best een consumenten router zijn, maar dan wel met de router functionaliteit uitgeschakeld. Er is een heel sticky topic aan dit onderwerp gewijd.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Ben je toevallig op zoek naar dit: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x