Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIFI Signaal vanaf een switch

Pagina: 1
Acties:

• KingKong21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Hey mede tweakers,

ik heb laatst alles een netwerkswitch gehaald voor mn pc en andere apparaten.
Nu is mijn vraag aan jullie of er een manier is om via die switch iets anders aan te sluiten om vanuit daar een wifi signaal te maken / (versterken?). Kort gezegd: Via een switch een nieuw wifi signaal creëren OF het huidige signaal te versterken aangezien de signaalsterkte een drama is.
Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geïnformeerd over wat ik hiermee bedoel.

Latuurrr ;w

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:31
Het apparaat dat je zoekt heet een "Acces Point"

• KingKong21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Cpt_ZakLamP schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:49:
Het apparaat dat je zoekt heet een "Acces Point"
hiermee kan ik dus een wifi signaal aanmaken d.m.v. een netwerkkabel die aan mn switch is gelinkt

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

Als je al een wifi signaal in huis hebt kun je ook van een router een repeater maken met de juiste firmware.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Wat je de helft van je snelheid kost en meer gedoe is.
Je kunt inderdaad een access point, of een wireless router zonder DHCP, gebruiken om vanaf een switch een extra WiFi-punt op te zetten. Als je de namen en wachtwoorden gelijk houdt kiest ieder device zelf welke zender het beste werkt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

JdM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:23:
Als je al een wifi signaal in huis hebt kun je ook van een router een repeater maken met de juiste firmware.
dan maak je toch een AP, geen repeater? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

BaRF schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:30:
[...]

dan maak je toch een AP, geen repeater? :)
Een AP wordt het als je de router via een draad aansluit. Het wordt een repeater als je de router via het Wifi signaal "aansluit", toch? (maar misschien kun je ook een repeater maken met bedrade aansluiting, dat weet ik eerlijk gezegd niet)

@ marcieking; Gaat overigens idd ten koste van de snelheid, maar daar heb ik de TS (nog) niet over gehoord. Ik vind het altijd handig als ik meerdere opties ken, maar gelukkig weet men precies wat "het beste" is hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 08-06-2015 23:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JdM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:20:
[...]

Een AP wordt het als je de router via een draad aansluit. Het wordt een repeater als je de router via het Wifi signaal "aansluit", toch? (maar misschien kun je ook een repeater maken met bedrade aansluiting, dat weet ik eerlijk gezegd niet)

@ marcieking; Gaat overigens idd ten koste van de snelheid, maar daar heb ik de TS (nog) niet over gehoord. Ik vind het altijd handig als ik meerdere opties ken, maar gelukkig weet men precies wat "het beste" is hoor ;)
Hij heeft al een switch en een draad. In die scenario zijn er exact nul situaties waarin een repeater superieur is aan of handiger is dan een AP 8)7

Probeer het te visualiseren:

Je wilt een gesprek voeren met iemand vlakbij je. Doe je dat door zelf naast diegene te gaan staan (AP) of doe je het door iemand anders tussen jullie in te plaatsen die alles wat jij zegt opvangt en weer aan je gespreksparter doorvertelt? Juist ja, exact zo zinnig is een repeater als je al een draad hebt tot de locatie waar je WiFi dekking wilt.

Oslik blyat! Oslik!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

JdM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:20:
[...]

Een AP wordt het als je de router via een draad aansluit.
Haha ok, ik ging er gewoon van uit dat hij uiteraard die kabel ging gebruiken, dus dat het dan een AP zou zijn ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1