Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en aangezien ik gebruik ga maken van een Raspberry PI + Kodi wil ik geen smart TV maar een ouderewetse 'domme' tv.

Nu heb ik 1 tv gevonden: LG 42LB550V ( pricewatch: LG 42LB550V Zwart )

Mijn vraag is of er nog meer TV's van hoge kwaliteit zijn maar dan zonder de 'smart' functies, aangezien dit best in prijs scheelt..

Ik richt me op 42-50 inch.

Alvast bedankt !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Filter "Smart TV" op "Nee" zetten -> 42-50" bij diagonaal -> 27 resultaten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 16:46
Veel non smart tv's hebben trouwens geen cec. En vaak zijn smart tv's niet meer duurder. Er van uitgaande dat je hoogstens cec gebruikt van het smart gedeelte kan je het het beste model/prijs specifiek bekijken.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Koop gewoon een goede TV en gebruik het smart deel niet. Ben je ook klaar :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BoltYes schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:34:
Koop gewoon een goede TV en gebruik het smart deel niet. Ben je ook klaar :)
Zelfs bij zoiets simpels als naar een tv-zender kijken is die smart-toestand toch actief? Geen idee of dat uit te zetten is zodat je zonder vertragingen/opstarten gewoon meteen tv kan kijken. Ik heb nog een beeldbuis-tv, dan heb je dat gezeur niet :P (En het "soap opera effect" ook niet trouwens.)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-06-2015 21:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Vaak alleen de tv gids die vanaf het internet wordt getrokken, maar als je van een aparte pvr gebruikt maakt, lijkt me dat ook geen probleem.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

LCD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Daniel36

vernieuwde formule

WLC91 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:43:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en aangezien ik gebruik ga maken van een Raspberry PI + Kodi wil ik geen smart TV maar een ouderewetse 'domme' tv.

Nu heb ik 1 tv gevonden: LG 42LB550V ( pricewatch: LG 42LB550V Zwart )

Mijn vraag is of er nog meer TV's van hoge kwaliteit zijn maar dan zonder de 'smart' functies, aangezien dit best in prijs scheelt..

Ik richt me op 42-50 inch.

Alvast bedankt !! :)
Grappig, ik heb deze tv nu een maand of zes en hij bevalt prima.
Voordelen zijn de prijs en mogelijkheid om een usb stick/extrne hd aan te sluiten en zo tv programma's op te nemen.
Nadelen zijn er ook, ik vind zelf de poten niet mooi, hoewel dat wel went.
Mogelijk wil jij hem ophangen en dan speelt dat al helemaal niet meer.

Ik heb er ook een rpi aangehangen met Kodi als mediacenter.

CEC werkt hier prima met de rpi en de tv btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gericht zoeken naar een goede tv zonder smart functionaliteit heeft geen enkele zin en beperkt alleen maar je mogelijkheden. Elk beetje fatsoenlijke tv wordt er tegenwoordig mee uitgerust. Het is voor een fabrikant waarschijnlijk alleen maar duurder om een speciale productielijn zonder smart te draaien. Als je het niet nodig hebt, gebruik je het gewoonweg niet. Denken dat je goedkoper uit kunt zijn op deze manier, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

S1NN3D schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:55:
Gericht zoeken naar een goede tv zonder smart functionaliteit heeft geen enkele zin en beperkt alleen maar je mogelijkheden. Elk beetje fatsoenlijke tv wordt er tegenwoordig mee uitgerust. Het is voor een fabrikant waarschijnlijk alleen maar duurder om een speciale productielijn zonder smart te draaien. Als je het niet nodig hebt, gebruik je het gewoonweg niet. Denken dat je goedkoper uit kunt zijn op deze manier, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.
Niet helemaal waar.

HDTVtest.co.uk maakt vaker de opmerking dat bij low-end TV's zonder ingewikkelde smart functies, vaak de basisfuncties (kanaal wisselen, etc) zelfs sneller gaan dan bij de top-modellen.

"It seems that NOT having to cram a Smart TV system into the set has a beneficial effect on responsiveness – even navigating the user menu felt much more fluid too."

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Oke, maar de topic starter zoekt een tv van hoge kwaliteit dus dan moet hij het in mijn ogen niet in de low-end hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

voor in de slaapkamer heb ik vorig jaar een pricewatch: Samsung UE40EH5300W Zwart in de aanbieding gekocht.

Deze heeft smart functionaliteit, maar omdat ik een KPN tv ontvanger en een Kodi pc voor films/series er aan heb hangen had het net zo goed een pc scherm mogen zijn. maar ik ben puur voor de goedkoopste optie gegaan en dat was in mijn geval een smart TV. Zap snelheid maakt mij ook niets uit omdat ik via het kpn kastje de zenders bekijk.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alternatief: goede grote monitor en hem dan op je decoder hangen. Moet alleen wel in TS' budget passen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* spam *

[ Voor 96% gewijzigd door S1NN3D op 10-06-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

S1NN3D schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:55:
Als je het niet nodig hebt, gebruik je het gewoonweg niet. Denken dat je goedkoper uit kunt zijn op deze manier, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.
Hoe dan? Kun je 't smart deel uitschakelen en de tv meteen bij het aanzetten in "tv kijken-stand" laten gaan zodat het opstarten minder lang duurt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Elk merk zal het anders regelen maar bij mijn huidige Panasonic (GT60) heb ik het zo ingesteld dat ik direct tv kan kijken en niet in een of andere "smart"-scherm terecht kom. Hetzelfde bij een familielid met een Samsung (zo geen idee welk type) ook via een instelling geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:57
Gewoon de smart tv niet met het netwerk verbinden, opgelost. EPG gegevens komen via de kabel met het tv signal mee.

zeker, zeker

Pagina: 1