Vandaag heb ik een ASUS PB287Q monitor overgenomen. De monitor doet het prima, op één ding na, de monitor wilt niet werken op 4k@60Hz en blijft hangen op 30Hz. Nu ben ik op het internet gaan zoeken naar een oplossing, maar ik heb er tot op heden nog geen voor kunnen vinden. Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.
De situatie:
De monitor is middels een DisplayPort kabel (2m) aangesloten op de videokaart. Volgens Sapphire heeft deze videokaart een DisplayPort 1.2 aansluiting.
De videokaart die ik gebruik is de Sapphire HD7850 OC:
http://www.sapphiretech.c...pid=1672&psn=&lid=1&leg=0
Ik heb overigens de nieuwste driver.
In het OSD is aangegeven dat de monitor op 3840x2160 @ 30Hz werkt. De monitor is ingesteld op DisplayPort 1.2 in het menu van de monitor. Na het opnieuw opstarten van de computer staat de verversingsfrequentie nog steeds op 30Hz. Als ik vervolgens in CCC de frequentie op 60Hz zet, dat blijft het beeld zwart, normaal gesproken zou je nu aan moeten geven of het beeld juist is ingesteld maar dat kan ik nu dus niet zien. Vervolgens stelt de computer het beeld weer in op 30Hz en heb ik weer beeld.
Alvast bedankt voor de moeite!
De situatie:
De monitor is middels een DisplayPort kabel (2m) aangesloten op de videokaart. Volgens Sapphire heeft deze videokaart een DisplayPort 1.2 aansluiting.
De videokaart die ik gebruik is de Sapphire HD7850 OC:
http://www.sapphiretech.c...pid=1672&psn=&lid=1&leg=0
Ik heb overigens de nieuwste driver.
In het OSD is aangegeven dat de monitor op 3840x2160 @ 30Hz werkt. De monitor is ingesteld op DisplayPort 1.2 in het menu van de monitor. Na het opnieuw opstarten van de computer staat de verversingsfrequentie nog steeds op 30Hz. Als ik vervolgens in CCC de frequentie op 60Hz zet, dat blijft het beeld zwart, normaal gesproken zou je nu aan moeten geven of het beeld juist is ingesteld maar dat kan ik nu dus niet zien. Vervolgens stelt de computer het beeld weer in op 30Hz en heb ik weer beeld.
Alvast bedankt voor de moeite!
[ Voor 3% gewijzigd door MMatthijsV op 08-06-2015 21:16 ]