Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken:
Onze SAP-consultant lost het probleem niet op, dus ben ik op zoek naar iemand die me even uit de brand kan helpen.

Twee van onze vier systemen (één development en één productie) ligt plat. Het enigste wat moet gebeuren is deze opstarten (en graag mij uitleggen hoe deze op te starten).

Klinkt verward, maar vanop iPad, tijdens meeting aan het "smeken" naar iemand van jullie... :'(

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Boze mail naar de manager van de SAP consultant, beter advies heb ik niet ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

Eh, huur sofort een SAP-tech persoon in en hoop dat die de bak snel up en running kan krijgen. Het is net een stukje complexer dan een Access database te herstarten krijgen.

No drama

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een doorsnee SAP consultant doet normaal gesproken customization cq setup en functionele inrichting. Wat jij nodig hebt is een SAP Basis consultant. En die mag je consultancy toko als de sodemieter gaan leveren lijkt me. Of je belt de concurrent. Of SAP support als je een account hebt.

Verder is het voor ons schieten in het donker, want SAP kan op meerdere typen DB's en OS'en draaien. Kan Oracle zijn maar ook SAP's eigen DBMS. Zonder info van jouw kant niks over te zeggen.

Edit: met je eigen tengels wil je er iig niet aan zitten. Daar is het iets te complex voor en als het misgaat als je het zelf doet trekt iedereen zijn tengels er vanaf, of brandt ze er alleen nog aan tegen hoge kosten.

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 08-06-2015 21:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er idd niet zelf aan zitten, het is niet zomaar een SQL'tje opstarten.

Terug een lang verhaal kort maken: initiële installatie werd "wat te snel" geconfigureerd waardoor er wat problemen ontstaan zijn. Consultancy wordt niet betaald alvorens dit recht gezet wordt, onze interne SAP-kenner (heeft nul, nada, nikske technische SAP-kennis) heeft er de brui aan gegeven en zit zijn tijd uit (letterlijk :-/)

Onze SAP draait op eigen DBMS op Windows.
Is ook niet de eerste keer dat er DB's niet opstarten, bij telefoontje naar onze integrator wordt dit in een vijftal minuutjes opgelost.
Ze willen natuurlijk mij (ben de HardWare-Mens in het bedrijf) niet vertellen hoe ze een doorstart initiëren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een betalingsgeschil dat leidt tot ellende in de organisatie. Vervelend voor je, helaas werken die dingen soms zo. Draait het nu inmiddels of weigert die integrator van jullie gewoon dat ding op te starten totdat er betaald is?

Als je maar 1 man in huis hebt die dat systeem beheert, hoe groot is jullie bedrijf dan? Genoeg SAP toko's te vinden die precies doen wat jullie willen, ook technisch namelijk :)

Wat ik zou doen als het nog niet draait: kijken hoe ik zsm het contract met de huidige integrator op kon breken en een andere toko zoeken. Gewoon bellen dat je iemand nodig hebt en dat er meer in zit. Genoeg bedrijven die dit kunnen.
En wat jij ondertussen moet doen: account aanmaken op https://open.sap.com/ en daar de gratis online cursussen volgen. Wordt je echt niet stommer van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gisteren ook gedaan :-) Time to study...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder achtergrondkennis van de omgeving kunnen wij ook niet raden wat er exact aan de hand is en hoe dit op te lossen is.

Dit zul je dan toch echt met je integrator moeten gaan regelen. Qua techniek heeft dit topic verder weinig discussiewaarde.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1