Probleem met oplader, kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636223

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een vraag die (hoop ik) jullie kunnen beantwoorden.
Ik heb een alienware m17x r3 (al 4 jaar oud ongeveer), oplader wel eens vaker vervangen. Laatst ging mijn oplader stuk, toen heb ik dus een nieuwe oplader gekocht, deze ging een week mee en veroorzaakte toen kortsluiting? (aardlekschakelaar ging om). Oplader deed het niet meer. Gebeld naar klantenservice, sturen ze mij een nieuwe oplader toe, steek ik m in het stopcontact en bam weer kortsluiting. Ligt dit dan aan mijn laptop of zijn deze opladers zo rot? Nu zit er een andere oplader in die gewoon prima werkt, maar niet oplaadt.

Oplader: Laptop AC Adapter 240W, 19.5V 12.3A

Ik zie uit naar een respons!

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Als een adapter de aardlek eruit laat gaan zijn er 3 opties:

1. De adapter is goed stuk.
2. De adapter is absoluut waardeloze kwaliteit, stuk, en mogelijk de laptop ook.
3. Er is iets mis met de aardlek (oude aardlekschakelaars worden gevoeliger).

Gezien je hebt over een originele lader valt optie 2 effectief af.

3 is lastig te controleren, gezien je het alleen hebt bij 1 specifieke oplader is het onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Heb je de adapter al eens ergens anders geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 18:02
SA007 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:53:
Gezien je hebt over een originele lader valt optie 2 effectief af.
Misschien lees ik er overheen, maar waar zegt de TS dat het een originele lader is?

Ik zet mijn geld op een goedkope third party lader. Wellicht heeft deze ondertussen de laptop ook gesloopt waardoor hij nu ook met een andere lader niet meer goed functioneert.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er is ook iets met de voedingskabel....

HP en Lenovo hadden er last van:
http://blog.laptopmag.com/hp-power-cord-recall

Misschien heeft je Dell hetzelfde?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie jongens,

De oplader die er nu in zit is de oplader die eerder kapot is gegaan (mijn laptop presteert minder goed op deze, voor zover ik weet door 2 videokaarten die wisselen afhankelijk van de hoeveelheid stroom??) Echter heb ik deze laatste 2 opladers gekocht bij dezelfde winkel. De eerste die ik hier kocht zag er hetzelfde uit en heeft dezelfde specificaties als de originele oplader.

Ik heb de oplader nog niet op iets anders geprobeerd, wat anders heeft deze power nodig? Geen idee bij wat ik het evt zou kunnen uitproberen.

Het is echt supervaag, ga ook zeker weer replace-direct bellen, heb ze gekocht bij poweradapter.nl
Maar dit is dus echt een probleem van de adapter en/of de aardlek en niet van mijn laptop? want dat zou mij zeker wel geruststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 18:02
Anoniem: 636223 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:08:
Het is echt supervaag, ga ook zeker weer replace-direct bellen, heb ze gekocht bij poweradapter.nl
ReplaceDirect en PowerAdapter zijn voor zover ik zie twee verschillende winkels? :? Waarom zou je de ene bellen voor problemen met een product wat je bij de andere hebt gekocht?

En heb je nu een originele gekocht of namaak? ReplaceDirect heeft heel duidelijk twee verschillende opties, een originele voor €200 of een imitatie voor €65.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ze via poweradapter gekocht, ik kreeg een mail van replacedirect though
Heb toen de eerste keer voor de nieuwe oplader ook gebeld naar replacedirect, toen moest ik de oplader retour zenden en regelden zij alles verder.

Ik heb geen idee of het een originele is, heb iig geen 200 euro betaald, dus zal de namaak zijn.
Hm lastig dit, zelfs wanneer het een namaak is, is het vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:27

auto660

1991 240 GL Brick

Aan de prijs van hun merkloze adapter te zien kan het niet veel zijn, €15 is meer een ebay prijs voor 90W:
http://www.poweradapter.n...17mm-replacement-106.html (voorbeeld)
Op ebay kost een namaak 90W adapter zo rond de €10:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...in_77&hash=item51caf161b5
En iets zegt mij dat die €5 niet in de extra kwaliteit is gaan zitten...

Dus ik ben bang dat als je het gewoon in een keer goed wilt hebben dat je dan wel die €200 voor een adapter moet gaan betalen (of je haalt hem 2e hands) of dat je net zo lang moet gaan omruilen totdat er een goed exemplaar opduikt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31
Je kunt een originele Dell adapter ook tweedehands kopen. Als je er een kan vinden.
Zoek dan niet op "Dell alienware adapter" maar op "Dell FHMD4", wat het typenummer is van een originele oplader.
Ik weet niet hoeveel vermogen die laptop wil, maar mijn Precision adapter is 240 Watt, en elke mindere oplader zorgt ervoor dat de i7 op 800 Mhz gaat draaien en de videokaart in super-zuinig mode. Niet werkbaar dus.
Opladen wil wel, dus met een volle accu kan ik weer 4 uur werken.

De adapters hebben digitale identificatie via het binnenste pinnetje in de plug. De laptop heeft dus door dat je adapter te weinig vermogen heeft, of namaak is.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 10-06-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
adapter in het stopcontact , laptop er niet aan , gaat de aardlek , dan ligt het aan de adapters..

gaat ie niet , maar wel met laptop eraan , dan is het waarschijnlijk de laptop,helaas voeren sommige (goedkope) adapers de aarde draad van het net als - draad van de aansluiting naar de verbruiker (laptop,foon)

DE reden dat ik dus een scheidingstrafo gebruik als ik met mijn scoop aan de gang ga.

[ Voor 71% gewijzigd door fraggie op 13-06-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Anoniem: 636223 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:14:
Laatst ging mijn oplader stuk, toen heb ik dus een nieuwe oplader gekocht, deze ging een week mee en veroorzaakte toen kortsluiting? (aardlekschakelaar ging om). Oplader deed het niet meer. Gebeld naar klantenservice, sturen ze mij een nieuwe oplader toe, steek ik m in het stopcontact en bam weer kortsluiting. Ligt dit dan aan mijn laptop of zijn deze opladers zo rot?
Misschien hebben ze hetzelfde exemplaar opgestuurd? Het is verstandig om een foto te maken met het serienummer of een uniek krasje oid voordat je iets retour stuurt, dan heb je ze meteen door als een winkel zo'n stunt uithaalt.

Misschien heeft de winkel het getest en geen fout geconstateert, kan zijn dat jouw aardlek gevoeliger is dan die van hun.

Het kan niet aan je laptop liggen want een goede lader is afdoende beveiligd.

BDW, aardlek is niet hetzelfde als kortsluiting, Een aardlek schakelaar schakelt af bij aardlek en een installatieautomaat schakelt af bij kortsluiting. Soms zijn deze functies gecombineerd in een aardlekautomaat maar nadeel daarvan is dat je niet weet wat de oorzaak is van het afslaan.
Nu zit er een andere oplader in die gewoon prima werkt, maar niet oplaadt.
Ook niet als je de laptop uit zet? Een lader met minder vermogen kan misschien niet de laptop laten draaien en laden tegelijk, maar een van de twee apart moet dan wel kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 13-06-2015 22:30 ]

Pagina: 1