Zwart/Witte GamePC + Toebehoren budget €1500,-

Pagina: 1
Acties:

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden voor gamen. De games waaraan gedacht moet worden zijn GTA V, Fallout 4, The Witcher maar ook CS:GO en DayZ. Die laatste hoeft niet echt meegenomen te worden in het advies, aangezien deze vooral CPU intensief is en ik niet al te veel geld wil uitgeven aan een slecht geoptimaliseerd early access spel. Het gebruik van Office zal ook nog wel plaatsvinden, evenals het kijken van een film.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor dit systeem ligt rond de 1500 euro. Door de prijsschommelingen is het niet erg om wat hoger uit te vallen, maar boven de 1600 ligt toch echt mijn grens.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik heb besloten om helemaal schoon te beginnen. Ik heb voor dit systeem dus ook een monitor, tobo en muis nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten zorgvuldig samengesteld natuurlijk :P. Een goede processor en koeler met een krachtige videokaart lijkt mij toch wel de basis. Een SSD voor games, HDD voor bulkopslag, RAM geheugen, mooi moederbord, een mooie kast en solide voeding om het hele zooitje van prik te voorzien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor neig ik meer naar Intel toe. Dit kan ook een gevoelskwestie zijn, ik heb er namelijk niet zo veel kijk op. Verder lijkt een nVidia kaart mij ook geen verkeerde keus, alhoewel AMD ondanks meer hitte en stroomverbruik ook mooie kaarten heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een eis is toch wel het aanhouden van een zwart/wit kleurenschema. Ook de kast staat vrijwel vast, aangezien ik deze echt mooi vind en hij niet slecht word ondervonden in reviews.

Ga je overklokken?
Ontdanks de aanwezigheid van een Z-chipset op het moederbord ga ik niet overklokken. Als ik hier topics lees weegt de prestatiewinst niet op tegen de prijs.

Hieronder de lijst die ik heb samengesteld met behulp van de BBG's, het monitoren van topics en afkijken in Het Show je Build! Topic

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 120,90€ 120,90
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 371,49€ 371,49
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,-€ 76,-
1NZXT H440 Wit€ 111,95€ 111,95
1BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart€ 9,-€ 9,-
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 194,50€ 194,50
1BitFenix 6-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
2BitFenix 8-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 12,30
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Wit€ 10,84€ 10,84
1Phanteks PH-TC12DX White€ 52,93€ 52,93
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 79,90€ 79,90
1Razer Deathadder Chroma€ 74,95€ 74,95
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 60,95€ 60,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,40€ 65,40
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.532,25

Toelichting van mijn keuzes:

Processor
Gekozen voor een i5 4460 omdat deze volgens adviezen hier goed genoeg is voor gamen. De i5 4590 zou een optie kunnen zijn, maar deze rechtvaardigt het prijsverschil niet helemaal.

Moederbord
Dit moederbord is gekozen vanwege het feit dat het mooi aansluit bij het thema! Verder zijn alle nodige aansluitingen en features aanwezig. Het is wel een prijzig plankje, dus als hier misschien alternatieven voor zijn zou dat mooi zijn. Ik heb echter zelf niks kunnen vinden wat zo mooi aansluit op het kleurenschema.

Videokaart
Ik heb hier de keus gemaakt een GTX970 toe te voegen. Dit omdat deze de games zoals boven aangegeven goed moet kunnen weergeven op het scherm. Ook is het uiterlijk van deze kaart goed, en is de prijs (voor een GTX 970) te overzien.

HDD
Lijkt mij niet echt een toelichting waardig. Schijf komt goed uit de verf op de Pricewatch en met 2TB weet ik zeker voorlopig genoeg bulkopslag te hebben.

Kast
Ik heb gekozen voor de NZXT H440 omdat ik dit een prachtige kast vind. Ik weet zeker dat de build hier goed in gaat staan, en wat betreft koeling, kabelmanagement e.d. lees ik alleen maar goede verhalen.

Monitor
Hier zit ik nog wel wat over te piekeren. Ik zou graag een 1440p monitor willen, en daarom is mijn oog gelijk gevallen op deze Dell Ultrasharp U2515H. Echter als ik reviews/aankoopadvies lees dan weet ik niet zeker of een GTX970 bovenstaande spellen goed kan weergeven. Dit zou geen probleem moeten zijn aangezien de resolutie lager kan worden gezet, maar dan word het beeld niet goed weergeven wat de kwaliteit niet ten goede komt. Ik kan hier eventueel nog kiezen voor de U2414H. Een IPS scherm lijkt me toch wel echt mooi om te hebben, dus dit staat eigenlijk wel vast.

Processorkoeler
Mijn oog is hierop gevallen na het bekijken van een systeem in het Show je build topic. Deze sluit perfect aan op het zwart/wit thema en zal de processor ook genoeg koelen voor een niet overklokbare build.

Tobo/Muis
Keuze hier is gemaakt omdat de muis in reviews goed uit de verf komt en scherp geprijsd is. De sensor krijgt veel lof en het instellen van de LED verlichting is een leuke toevoeging. Dit zal ook goed paren met de verlichting in de kast. Het tobo lijkt voor een niet hardcore gamer genoeg, en ook hierin is de verlichting instelbaar wat het uiterlijk ten goede komt.

RAM
Gekozen voor een standaard setje 8GB van 1866Ghz. Ook de kleur past goed bij de rest wat alleen maar mooi is.

Voeding
Ook hierin twijfel ik nog wat. Ik heb wat verlengkabels in het lijstje gedaan om te zorgen dat het zo strak mogelijk gaat ogen. Ik vraag me af of dit allemaal weg te "proppen" is in de H440, of dat ik niet beter kan gaan voor een volledig modulaire voeding. Hier zou ik graag nog wat advies over krijgen.

SSD
Deze is misschien iets minder gunstig geprijsd, maar aangezien hij in het zicht gemonteerd word lijkt ook dit mij de beste keus om aan het thema te voldoen.

Verder heb ik nog wat kabels en een LED strip om het helemaal af te maken. Toch twijfel ik het meeste over de voeding en het beeldscherm, hier hoop ik toch wat advies over te krijgen om geen miskoop te begaan!

Alvast bedankt voor het lezen want het is een flinke lap tekst geworden zie ik :+

[ Voor 0% gewijzigd door Szwoar op 09-06-2015 12:52 . Reden: wenslijst aangepast ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Hey, je hebt letterlijk bijna mijn build gekozen xD ... Ik ga vanavond alle onderdelen bestellen en het deze week in elkaar zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 206,10€ 206,10
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 119,95€ 119,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 389,90€ 389,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
2Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 68,13€ 136,26
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 60,95€ 60,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.163,01

Ik heb hiernaast nog gekozen voor pricewatch: Crucial BX100 250GB en een simpele harde schijf. De Sharkoon Skiller Pro had ik al. Echt geweldig toetsenbord voor die prijs. Net vorige week de Dell Ultrasharp u2414h gekocht. Ik zat ook te kijken naar de u2515h, maar gamen op 1440p met een GTX970 gaat wat lastiger. Nu is dat geen probleem, maar vooral kijkend naar de toekomst word het toch niet echt aangemoedigd.

Volgende week ga ik sleeve's bestellen en mijn Cooler Master kabels wit sleeven.

[ Voor 2% gewijzigd door Zephrex op 08-06-2015 20:33 . Reden: Sleeving ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Ziet er netjes uit wat mij betreft.

Probeer wel je gesleevde kabeltjes van hetzelfde merk te houden. Grote kans dat er net wat subtiele verschillen zijn in de sleeving, wat natuurlijk minder netjes is ;)

(Je hebt trouwens 2x pci-e 8-pin extentions terwijl je er maar 1 nodig hebt, terwijl je die voor de CPU bent vergeten.)

Alleen je voeding zou ik veranderen naar een Gold model als de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

edit:
Je SSD naar de BX100. Het prestatieverschil merk je toch niet. Qua kleur maakt het ook weinig uit aangezien je die SSD gewoon achter je backplate kan plakken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door svenvv2 op 08-06-2015 20:33 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Je zou voor de be quiet dark series koeler kunnen kiezen. Die zijn zwart ipv wit. Maar dat is net wat jij wilt.

Ik stem ook in om een andere voeding te kiezen, de GM550 is ondermaatse kwaliteit vergeleken met de rst van je systeem ;) Die V450 van coolermaster hierboven genoemd is een goede! Maar die is semi-modulair, let daar wel even op.

Je kan een GPU kiezen met backplate, weet alleen niet zo gauw welke dat hebben. Zit er een stuk netter uit.
Overklokken zou je nu kunnen overwegen, is wel €40 meer, maar dan hou je de mogelijkheid wel open, je hebt er al een koeler en moederbord voor. Dus in dat geval zou het wel een leuke extra zijn als je dit in de toekomst nog kan doen. Je weet maar nooit. Zo kan je ook de CPU (kloksnelheid) gevoelige games draaien, waaronder FSX een mooi voorbeeld is. De game die jij hierboven noemt durf ik niet te zeggen waar die op schaalt..

Misschien ook een wit/zwarte muis/toetsenbord combinatie?

我的名字是Mirno

• Szwoar
Zephrex schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:31:
Hey, je hebt letterlijk bijna mijn build gekozen xD ... Ik ga vanavond alle onderdelen bestellen en het deze week in elkaar zetten.

(Tabel)

Ik heb hiernaast nog gekozen voor pricewatch: Crucial BX100 250GB en een simpele harde schijf. De Sharkoon Skiller Pro had ik al. Echt geweldig toetsenbord voor die prijs. Net vorige week de Dell Ultrasharp u2414h gekocht. Ik zat ook te kijken naar de u2515h, maar gamen op 1440p met een GTX970 gaat wat lastiger. Nu is dat geen probleem, maar vooral kijkend naar de toekomst word het toch niet echt aangemoedigd.

Volgende week ga ik sleeve's bestellen en mijn Cooler Master kabels wit sleeven.
Ah oke, altijd mooi dat er meerderen zijn die het systeem er strak uit willen laten zien!
De monitor lijkt me inderdaad beter om 1080p te doen. Echter wacht ik nog even wat adviezen af, ik hoop namelijk stiekem dat het wel goed kan :9~
svenvv2 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:32:
Ziet er netjes uit wat mij betreft.

Probeer wel je gesleevde kabeltjes van hetzelfde merk te houden. Grote kans dat er net wat subtiele verschillen zijn in de sleeving, wat natuurlijk minder netjes is ;)

(Je hebt trouwens 2x pci-e 8-pin extentions terwijl je er maar 1 nodig hebt, terwijl je die voor de CPU bent vergeten.)

Alleen je voeding zou ik veranderen naar een Gold model als de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

edit:
Je SSD naar de BX100. Het prestatieverschil merk je toch niet. Qua kleur maakt het ook weinig uit aangezien je die SSD gewoon achter je backplate kan plakken ;)
Sleeves heb ik aangepast, bedankt daarvoor! Foutje had maar 1x 8-pins moeten hebben, 6-pins stond erin maar was inderdaad een ander merk. Voeding ook aangepast :D SSD houd ik denk ik wel op de samsung, ik wil deze namelijk in het zicht plaatsen omdat er anders 2 lege slots zitten, lijkt me zo raar. Ik kan hem eventueel nog terugsturen als het toch wel goed staat, en zo 20 euro besparen.
mirno schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:39:
Je zou voor de be quiet dark series koeler kunnen kiezen. Die zijn zwart ipv wit. Maar dat is net wat jij wilt.

Ik stem ook in om een andere voeding te kiezen, de GM550 is ondermaatse kwaliteit vergeleken met de rst van je systeem ;) Die V450 van coolermaster hierboven genoemd is een goede! Maar die is semi-modulair, let daar wel even op.

Je kan een GPU kiezen met backplate, weet alleen niet zo gauw welke dat hebben. Zit er een stuk netter uit.
Overklokken zou je nu kunnen overwegen, is wel €40 meer, maar dan hou je de mogelijkheid wel open, je hebt er al een koeler en moederbord voor. Dus in dat geval zou het wel een leuke extra zijn als je dit in de toekomst nog kan doen. Je weet maar nooit. Zo kan je ook de CPU (kloksnelheid) gevoelige games draaien, waaronder FSX een mooi voorbeeld is. De game die jij hierboven noemt durf ik niet te zeggen waar die op schaalt..

Misschien ook een wit/zwarte muis/toetsenbord combinatie?
Koeler houd ik denk ik zo, vind ik namelijk het geheel wel bij elkaar zetten persoonlijk. GPU met backplate heb ik wel even naar gekeken, alleen zo snel niet veel van kunnen vinden. Degene die ik vond waren wel heel prijzig, en dan moet ik inleveren op andere dingen wat ik liever niet doe. Overklok kan nog overwogen worden, maar doe ik eigenlijk liever niet. Toetsenbord/muis kunnen beide witte verlichting weergeven wat het geheel toch wel weer samentrekt. Kan niet veel muizen/tobo's vinden die wit zijn maar wel scherp geprijsd.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• svenvv2

• Szwoar
Heb hem aangepast naar de STRIX, bedankt daarvoor! Had eigenlijk niet helemaal gezien dat ik de verkeerde GTX970 in de lijst had staan, was van mening dat dit degene met een backplate was 8)7.

Dacht dat een custom backplate bedoeld werd, zoiets als een NZXT Kraken G10 met waterkoeling.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:09
pricewatch: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD deze heeft ook gewoon een backplate?

• svenvv2
Dat had ik nou nog niet gezien. Inderdaad!

• inny45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik twijfel ook tussen 1440p en 1080p, maar ik lees als je AA wat terug draait of helemaal uit zet dat het al veel scheelt en het goed speelbaar zou moeten zijn. De resolutie ligt sowieso al wat hoger natuurlijk, dus zullen de kartel randjes wat minder opvallen. Daarnaast vind ik settings als shadows op ultra soms ook nutteloos want dat verschil tussen ultra en medium heb je niet zo door denk ik als je door de spelwereld heen rent. Ook zou je je videokaart nog iets kunnen overclocken, dat scheelt natuurlijk wel wat.

Hoe lang hij mee gaat op die resolutie weet ik niet, misschien ook nog wachten op de 3xx reeks kaarten van AMD met dat HMB misschien interessant op een wat hogere resolutie

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

inny45 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:14:
Ik twijfel ook tussen 1440p en 1080p, maar ik lees als je AA wat terug draait of helemaal uit zet dat het al veel scheelt en het goed speelbaar zou moeten zijn. De resolutie ligt sowieso al wat hoger natuurlijk, dus zullen de kartel randjes wat minder opvallen. Daarnaast vind ik settings als shadows op ultra soms ook nutteloos want dat verschil tussen ultra en medium heb je niet zo door denk ik als je door de spelwereld heen rent. Ook zou je je videokaart nog iets kunnen overclocken, dat scheelt natuurlijk wel wat.

Hoe lang hij mee gaat op die resolutie weet ik niet, misschien ook nog wachten op de 3xx reeks kaarten van AMD met dat HMB misschien interessant op een wat hogere resolutie
Far Cry 4 loopt gewoon op Ultra met alle toeters en bellen aan op een GTX970, met 2X AA. Dan hebben we het over 1440p. Je hoeft geen 60 fps te verwachten, af en toe heb je een fps drop (maar dat is echt een keer per uur) maar single player is het prima speelbaar en natuurlijk heel mooi.

Als je niet te veeleisend (dus geen Ultra 16X SSAA 144Hz 1440p) bent is een GTX970 of een R9 290 prima voor 1440p. Gewoon upgraden als de fps in combinatie met de settings niet meer acceptabel voor je is, dan haal je het meeste uit je geld over de jaren heen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Je zou nog kunnen kijken naar een waterkoelsetje voor je CPU wat alles misschien rustiger laat ogen dan een normale koeler

Wat ik overigens ooit gedaan heb met de verlengkabels is er een setje van een andere kleur bijgekocht en gewoon wat kabels omgewisseld. Dus ik had zwart met blauwe PCI E kabels.

Nickname KasPlantje.

• Szwoar
Heb het scherm voor nu toch maar even aangepast naar 1080p.

Ik ben namelijk bang dat ik niet de framerates/graphics haal die ik wil met een 1440. Zou namelijk zonde zijn om achteraf het verkeerde scherm te bestellen.. Ik lees op het ene forum dat het makkelijk kan, en op de ander dat ik beter 1080p kan nemen.. |:(

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
De 300 serie van amd met hmb is alleen voor de fury(hun antwoord op de titan). En deze zal rond de 800 dollar kosten. Lijkt mij een beetje overdreven.. En als de asus inderdaad gewoon een opgefokte 290 is worden we daar ook niet echt blij van. Maar ja duurt nog maar een paar dagen voor we meer weten.

[ Voor 36% gewijzigd door loki504 op 09-06-2015 09:16 ]

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Gamen op een 1440p scherm kan nu nog prima, maar het kan heel goed zijn dat je games niet meer goed trekt op 1440p over een jaar en dan moet terug schalen naar 1080p. En dat is lelijk.

• Szwoar
loki504 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:14:
De 300 serie van amd met hmb is alleen voor de fury(hun antwoord op de titan). En deze zal rond de 800 dollar kosten. Lijkt mij een beetje overdreven.. En als de asus inderdaad gewoon een opgefokte 290 is worden we daar ook niet echt blij van. Maar ja duurt nog maar een paar dagen voor we meer weten.
Klopt ik had gelezen dat dat alleen van toepassingen was op de Fury, en dat de rest (waarschijnlijk) rebrands met hogere kloksnelheden werden. Zou het voor mij nuttig zijn te wachten op deze serie? Of zal dat geen invloed hebben op de prijzen van de GTX9xx?

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

We zullen zien dat het wel of geen rebrands worden (ik hoop zelf van niet) Volgende week dinsdag worden ze aangekondigd

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Wat willekeurige opmerkingen:

- Die GB GPU is tot zover ik weet één van de weinige 'echt' zwarte GPUs, je kan evt. kijken naar de HOF als je wit wilt, maar dan wordt ie wel erggg duur:

pricewatch: Galax GeForce GTX 970 4GB HOF

NZXT Kraken G10 oplossing kan ook nog, maar ook dan mag je 100e aftikken voor het blok + AIO koeler. Leuk voor het oog, weinig zinvol voor de prestaties.

- Je mist inderdaad nog de 8-pin verlengkabel voor je CPU power (ATX/EPS)

- Ik zou persoonlijk overwegen wat meer te investeren in je randapparatuur. De Skiller is leuk als je weinig te besteden hebt, maar een beetje degelijk bord geeft je totale pc een flink luxer gevoel. CM Storm heeft betaalbare mech bordjes (Quickfire), maar anders zou ik nog eerder een simpel Microsoft tobo halen dan een semi gamer ding.

Mizar is een prima instapper, één van de meer betaalbare oplossingen met een degelijke sensor. Als je budget over hebt kan je gaan kijken naar wat luxere modellen, maar dan mag je al snel 55-60 euro plus rekenen voor een 'echte' upgrade in kwaliteit.

Verder zou ik een ander scherm overwegen. Dan wel de 2515 en voor 1440p gaan, dan wel wat besparen en bijv een GE2488 van Ilyama. Mooie alrounder voor 60 euro minder dan die dell, hou je geld over voor andere dingen ;)

• Szwoar
Foritain schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
Wat willekeurige opmerkingen:

- Die GB GPU is tot zover ik weet één van de weinige 'echt' zwarte GPUs, je kan evt. kijken naar de HOF als je wit wilt, maar dan wordt ie wel erggg duur:

pricewatch: Galax GeForce GTX 970 4GB HOF

NZXT Kraken G10 oplossing kan ook nog, maar ook dan mag je 100e aftikken voor het blok + AIO koeler. Leuk voor het oog, weinig zinvol voor de prestaties.

- Je mist inderdaad nog de 8-pin verlengkabel voor je CPU power (ATX/EPS)

- Ik zou persoonlijk overwegen wat meer te investeren in je randapparatuur. De Skiller is leuk als je weinig te besteden hebt, maar een beetje degelijk bord geeft je totale pc een flink luxer gevoel. CM Storm heeft betaalbare mech bordjes (Quickfire), maar anders zou ik nog eerder een simpel Microsoft tobo halen dan een semi gamer ding.

Mizar is een prima instapper, één van de meer betaalbare oplossingen met een degelijke sensor. Als je budget over hebt kan je gaan kijken naar wat luxere modellen, maar dan mag je al snel 55-60 euro plus rekenen voor een 'echte' upgrade in kwaliteit.

Verder zou ik een ander scherm overwegen. Dan wel de 2515 en voor 1440p gaan, dan wel wat besparen en bijv een GE2488 van Ilyama. Mooie alrounder voor 60 euro minder dan die dell, hou je geld over voor andere dingen ;)
Bedankt voor de vele tips! Ik heb weer flink huisgehouden in mijn lijst en denk zo het beste voor mijn budget te hebben. 1440p moet maar wachten dan, aangezien dat echt niet meer in het budget past. Verder gekozen voor (als ik reviews moet geloven) een mooi mechanisch tobo en een razer master race muis :P. Beeldscherm is verstelbaar wat voor mij een fijne toevoeging is.

Heb ik nu alle goede bekabeling dan? 1x 8pin en 1x 6pin voor gpu, 8pin voor cpu en 24 voor mobo is genoeg toch? of vergeet ik nu wat?

• svenvv2
Je moet 1 van die 8-pins PCIe-e kabeltjes vervangen voor een 8-pins EPS12V kabeltje. Ze staan niet lekker in de Pricewatch, maar ik heb deze gevonden: pricewatch unsorted: BitFenix VerlÀngerungskabel (8-Polig EPS12V), 45 cm weiß/schwarz

edit: Voor je muis raad ik je aan naar de lokale Mediamarkt oid. te gaan en er een paar uit te testen. Elke muis heeft een andere grip en wat je zelf het fijnste vind is heel persoonlijk. Het is zonde om 75 euro uit te geven aan een muis die helemaal niet fijn in je hand blijkt te liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door svenvv2 op 09-06-2015 13:59 ]

• Szwoar
svenvv2 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:56:
Je moet 1 van die 8-pins PCIe-e kabeltjes vervangen voor een 8-pins EPS12V kabeltje. Ze staan niet lekker in de Pricewatch, maar ik heb deze gevonden: pricewatch unsorted: BitFenix VerlÀngerungskabel (8-Polig EPS12V), 45 cm weiß/schwarz

edit: Voor je muis raad ik je aan naar de lokale Mediamarkt oid. te gaan en er een paar uit te testen. Elke muis heeft een andere grip en wat je zelf het fijnste vind is heel persoonlijk. Het is zonde om 75 euro uit te geven aan een muis die helemaal niet fijn in je hand blijkt te liggen.
Thanks! Raar dat die kabel zo slecht te vinden is, die is voor dan voor de CPU en dan heb ik alles geloof ik.

Muis heb ik al wel geprobeerd bij een vriend van me. Vind hem fijn dus dat zit goed :D

is wel duur geworden, maar zolang het het maar waard is

Edit: ik heb alles gisteravond besteld. Zodra ik het in elkaar heb is deze te zien op het Show je Build Topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Szwoar op 10-06-2015 07:24 ]

Pagina: 1