Ben zelf nieuw hier, en weet niet of ik het op de goede plaats heb gezet. Alvast excuus. Maar ik ga aan een grafische opleiding beginnen, mediavormgeving art & design om precies te zijn, hiervoor heb je als het goed is een laptop voor nodig, al heb ik dat (nog) niet meegekregen. Had pas geleden echter toevallig nog een laptop gekocht (los van school, gewoon voor thuis). Een Compaq CQ58 om precies te zijn, kan ik ook gewoon met deze laptop deze opleiding beginnen? licentiesoftware is 133,-, maar heb Word, Excel en Powerpoint, Adobe (o.a. photoshop) er toch al op, dus dat betaal ik sowieso niet. Verder is het niet echt een 'wonder'laptop, gewoon niks speciaals, niet snel, niet langzaam, (af en toe, maar ach). Het gaat me er meer om of deze laptop ook gewoon geschikt is voor de opleiding? Al die specs maken me in principe totaal niet uit, ik denk niet dat je meer gaat doen dan Word, Excel Powerpoint Photoshop. (Eerste jaar dan, denk ik). Corrigeer me als ik het fout heb. maar als ik bepaalde programma's moet downloaden, zal deze laptop die waarschijnlijk wel aankunnen (hoop ik). Mijn vraag is, kan ik gewoon met deze laptop aan de opleiding beginnen? Zal hem waarschijnlijk toch maar een jaartje gebruiken, pas in het tweede jaar dan een nieuwe/krachtigere laptop halen. Alvast bedankt.
Als jij die programma's kan draaien dan is het toch goed? Bij al die dingen boeit een wat tragere CPU niet zo heel veel, dan zal het wat langzamer werken, maar dat wil niet zeggen dat 't onbruikbaar is natuurlijk.
Waarom niet gewoon navragen wat de eisen zijn? Dan kun je zien of je notebook daar aan voldoet of niet.
Waarom niet gewoon navragen wat de eisen zijn? Dan kun je zien of je notebook daar aan voldoet of niet.
Klopt ja, zal het nog navragen, maar klopt wat je zegt, als ze gewoon draaien is het goed. Dank je wel trouwens voor je (snelle) reactie!
Aangezien het voor je opleiding is kan je evt. wel nog kijken wat je support is.. als je hem moet opsturen ben je hem al snel 10 werkdagen kwijt. Mogelijk is dan onsite de meerprijs waard.
Verder alleen nog een kleine tip, als je wat doet aan de opmaak van je post dan leest het een stuk makkelijker. (het ziet er nu uit als een copy past van een ander forum
)
Verder alleen nog een kleine tip, als je wat doet aan de opmaak van je post dan leest het een stuk makkelijker. (het ziet er nu uit als een copy past van een ander forum
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 08-06-2015 20:30 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bij mijn MBO ICT Beheer werd ook aangeraden om minimaal een laptop met een i5, 8 GB RAM en een goede videokaart te nemen. Ik dus zo'n laptop gekocht en kwam tijdens de opleiding achter dat in principe een dual core met 4 GB en een onboard videokaartje prima was geweest. Kortom scholen verzinnen vaak ook maar wat. Als het prima draait zou ik gewoon deze in ieder geval uitproberen op de opleiding. Je kan altijd later nog een betere halen.
Beste rdn1997,
Welkom op het forum! Vragen over aankoopadvies voor wat betreft laptops horen in Laptop Aankoopadvies thuis. Ik verplaats je topic dan ook die kant op.
Neem vervolgens LAA beleid door en vul je openingspost aan door op de wijzigknip rechtsboven te klikken, zodat je het je forumgenoten nog makkelijker maakt. Nu is het één brij van tekst, die nauwelijks te lezen is.
Succes![/]
Welkom op het forum! Vragen over aankoopadvies voor wat betreft laptops horen in Laptop Aankoopadvies thuis. Ik verplaats je topic dan ook die kant op.
Neem vervolgens LAA beleid door en vul je openingspost aan door op de wijzigknip rechtsboven te klikken, zodat je het je forumgenoten nog makkelijker maakt. Nu is het één brij van tekst, die nauwelijks te lezen is.
Succes![/]
Dank jullie wel voor de reacties. Zal er zeker op letten br00ky, sorry voor het ongemak. Verder dacht ik daar ook aan Joostjeb. ze verzinnen maar vaak vat, heb het vaak genoeg ondervonden. Dit topic kan wel op slot, ik heb al genoeg informatie dankzij jullie.
Pagina: 1