Simpele Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Het is lang (jaren) geleden dat ik een laptop heb gekocht. Intussen is er zoveel veranderd dat ik er zelf niet meer uit kom wat nou goed is en wat niet dus ik stel alle hulp op prijs.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is vooral voor mn studie bedoeld dus dingen zoals scriptie en essays schrijven, veel artikelen lezen, af en toe wat downloaden maar niet veel want daar heb ik een desktop voor. Browsen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Office, Adobe vanwege studie. Gamen doe ik niet vaak, af en toe World of Warcraft maar dat doe ik op de desktop. Video's en foto's bewerken doe ik ook niet. Surfen en mailen is wel belangrijk. Mss wil ik in de toekomst wat vertaalprogramma's erop zetten (ik doe een vertaalopleiding) maar dat is nu niet noodzakelijk.

Wat is je budget? Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Helaas heb ik het niet al te breed dus ik wil graag onder de 400 zitten, als het echt niet anders kan dan onder de 500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik ben niet van plan om hem mee te nemen, ik ben nog van het ouderwetse pen en papier. Maar misschien dat ik er anders tegenaan kijk wanneer de opleiding begint. Toch hoeft hij niet super licht te zijn want ik hoef niet niet uren te reizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb verschillende merken gehad en heb nooit echt een een probleem met ze gehad.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta voor alles open, belangrijkste is dat het een degelijk ding is en niet binnen een jaar uit elkaar valt.

Ik heb rondgekeken en ook pricewatch gedaan en dit is wat eruit kwam:

pricewatch: HP Stream 14-z010nd
pricewatch: Asus Chromebook C300MA-RO005
pricewatch: Toshiba CB30-102
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Maar zoals ik eerder heb gezegd, ik sta voor alles open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je wilt Adobe op een chromebook draaien?
Waarom zou je uberhaupt een dure laptop kopen om photoshop op te draaien als je thuis al een desktop hebt.

Ik heb een Toshiba Chromebook 2. Ook puur voor browsen en studiewerk. Kan het van harte aanraden. Wel de 4 GB versie dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
Ik wil Adobe reader (of een soort gelijke programma/app) omdat de meeste artikelen in pdf formaat zijn, photoshop gebruik ik niet.
De desktop staat boven en overdag werk ik beneden, plaats om de desktop beneden te zetten heb ik niet. Ook wil ik vanwege mijn studie een beetje mobiel zijn vandaar een laptop/chromebook.

Chromebook is voor mij iets geheel nieuws. Ik heb er de afgelopen dagen veel over gelezen en ik neig in die richting te gaan. Alleen heb ik, in een review denk ik, gelezen dat een chromebook niet geschikt is om hele scripties op te schrijven en daarvoor heb ik hem juist nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Heb je in de best buy guide bij budgetlaptop gekeken?
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
Ik heb bij best buy gekeken en hoewel het een goede laptop lijkt ben ik niet zeker van het meeveren van het toetsenbord vooral omdat ik dus veel moet typen. Maar ik weet ook dat ik niet al te veel eisen kan hebben vanwege mijn kleine budget. Misschien nog wat meer rondkijken of proberen op een of ander manier de budget op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

sunnyc schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:46:
..vooral omdat ik dus veel moet typen...
Een extern keyboard is dan hoe dan ook aan te raden. Zeker de laptops die je aangeeft hebben een iets afwijkende indeling met functie toetsen e.d. en geen numeriek gedeelte.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunnyc schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:13:
Ik wil Adobe reader (of een soort gelijke programma/app) omdat de meeste artikelen in pdf formaat zijn, photoshop gebruik ik niet.
De desktop staat boven en overdag werk ik beneden, plaats om de desktop beneden te zetten heb ik niet. Ook wil ik vanwege mijn studie een beetje mobiel zijn vandaar een laptop/chromebook.

Chromebook is voor mij iets geheel nieuws. Ik heb er de afgelopen dagen veel over gelezen en ik neig in die richting te gaan. Alleen heb ik, in een review denk ik, gelezen dat een chromebook niet geschikt is om hele scripties op te schrijven en daarvoor heb ik hem juist nodig.
Dan is een Chromebook ideaal. Ik had hetzelfde dillema en heb de Acer Chromebook 15 gekozen vanwege het prachtige en vooral grotere IPS- scherm en de rappe processor. Door het grotere scherm in full HD werkt het ook prima als een desktop vervanger. Toetsenbord en trackpad kwaliteit is ook erg goed, je kunt hier echt lang op werken.

Adobe pdf werkt standaard al op de Chromebook. En je hebt ook veel meer apps dan alleen die van Google, zoals Word en Onedrive van Microsoft. En steeds meer, want het aantal groeit hard. Adobe werkt nu met Google samen om al hun producten op de Chromebook te krijgen. En Android apps komen inmiddels ook beschikbaar.

Mij heeft de Chromebook echt heel positief verrast. Het werkt zo vloeiend en snel alllemaal, zonder gedoe.
Pagina: 1