Toon posts:

Vraag windows 7 installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ga binnerkort een pc bouwen maar jha ik wil besparen voor een dus wil ik geen drive halen kan ik ook windows 7 met een usb installeren wanneer ik klaar ben met bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze vraag heeft natuurlijk weinig met hardware te maken. Hij zou beter passen in een software subforum. Hierbij dan ook een schopje naar WOS, echter verwachten we daar ook wat meer eigen input, dus wat heb je zelf zoal gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vaag verhaal ook, over een te bouwen PC waar geen harde schijf in komt.
Dan bespaar je op de verkeerde apparaten.
En de vraag:
"kan ik ook Windows 7 met een USB installeren"
Dat ligt er dan aan wat je op de USB zet en of je moederbord het opstarten van USB ondersteunt in de bios.
Maar Windows op een USB installeren is geen goed plan. Op een USB stick wordt meestal een fat32 geformatteerd. Dit neem ik aan omdat je zonder harde schijf toch ergens je data op moet planten.

Ik zou kiezen er een harde schijf in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

PC bouwen, besparen. Geen cd/dvd drive en daarom als installatie medium dus een USB om daarmee Windows op de PC met HDD of SSD te installeren. Zo vaag is dat niet, komt steeds vaker voor....

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Wat de TS bedoeld, is volgens mij dat er geen optical drive aangeschaft gaat worden.
In dat geval kun je met een andere pc een startbare USB stick maken als je een ISO hebt van Windows 7.

Als je geen ISO hebt dan kun je deze maken met winiso:
http://www.winiso.com/support/tutorials/make-iso.html

Daarna kun je met een tooltje van Microsoft een startbare USB stick maken:
https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Besparen op een dvd-rom speler/brander is nogal krom, die dingen kosten maar hooguit 15 euro. Zoveel bespaar je dus niet. :/

Echter, voor de installatie van Windows heb je tegenwoordig geen dvd speler meer nodig. Mits je moederbord kan booten van usb.

Zorg dat je een iso bestand hebt van je Windows installatie, deze mag je ook gerust downloaden van het internet, zolang je key maar geldig is, en maak met het programma Rufus een bootable usb-stick. Rufus is een heel simpel programma, iso selecteren, usb stick selecteren en op start drukken. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:27
Snowwie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:29:
Besparen op een dvd-rom speler/brander is nogal krom, die dingen kosten maar hooguit 15 euro. Zoveel bespaar je dus niet. :/

Echter, voor de installatie van Windows heb je tegenwoordig geen dvd speler meer nodig. Mits je moederbord kan booten van usb.

Zorg dat je een iso bestand hebt van je Windows installatie, deze mag je ook gerust downloaden van het internet, zolang je key maar geldig is, en maak met het programma Rufus een bootable usb-stick. Rufus is een heel simpel programma, iso selecteren, usb stick selecteren en op start drukken. :)
Toegegeven, een DVD-speler is inderdaad niet verschrikkelijk duur, maar als je echt moet besparen is alles meegenomen.

Ik heb zelf ook geen DVD-speler meer ingebouwd, niet om te besparen op kosten maar om te besparen op geluid. Want die dingen maken bij het opstarten nog steeds een takke-herrie... In die zeldzame gevallen dat ik nog iets met een DVD-tje moet doen, sluit ik een USB-drive aan.

Verder ben ik het eens met je suggestie voor Rufus: heerlijk progje!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Pagina: 1