Toon posts:

Nieuwe behuizing + waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe PC uitzoeken en ik zou daar graag waterkoeling bij willen gebruiken. Ik ben nog helemaal een noob wat betreft waterkoeling dus ik zou daar graag wat advies bij willen hebben.
Ik heb deze behuizing uitgezocht en er staat bij dat er 2 openingen zijn voor waterkoeling. Nu vraag ik mij af wat ze daarmee bedoelen? http://tweakers.net/price...g4-w-groen/specificaties/
Ik wil de waterkoeling alleen gebruiken voor de processor, ik zat te denken aan een Intel i5 of i7 core. Ik vraag me af wat ik daarvoor dan allemaal nodig heb. Zijn er goedkope sets die alles in 1 hebben voor waterkoeling en niet al te duur zijn, max €150? Ik wil de waterkoeling eigenlijk alleen gebruiken om het een keer uit te proberen en te kijken of het echt zo veel beter is dan luchtkoeling.
En is deze behuizing geschikt voor waterkoeling of zijn er betere voor een niet te hoge prijs?

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 17:06
Hallo Bas,

Je kunt in de Sharkoon kast die je hebt uigekozen een 120mm radiator kwijt. Deze kast is niet erg geschikt voor waterkoeling. Ik zou kiezen voor een budgetcase van Coolermaster, de N300 Windowed versie. Hier kun je alles makkelijk in kwijt en heeft een genoeg mogelijkheden voor een nette kabel management.

Als je graag wilt beginnen met een cpu te koelen zou ik voor een set kiezen van Alphacool NexXxoS. Deze kun je bij Highflow bestellen. Het voordeel van deze set is dat je hem altijd kunt uitbreiden/aanpassen.

http://www.highflow.nl/wa...-240-lt-st-set-11059.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips, ik heb momenteel nog een processor met een AM3+ socket. Ik vraag me af of hetgene wat je op de processor doet ook op mijn oude processor past? Er staat namelijk AM3 bij maar geen AM3+, ik neem aan dat hij er gewoon op past, maar ik wil het gewoon zeker weten. Nog een hele domme vraag, maar hoe heet hetgene wat je op de processor doet?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
http://www.overclockers.c...oolers-will-work-with-AM3

bedoel je koelpasta? of bedoel je de koeler? dat grote ding bovenop de cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde het grote ding erboven op, neem aan dat het een CPU koeler heet nu ik op dat forum heb gekeken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Yep dat is een cpu koeler wil je reviews opzoeken. etc veel mensen noemen het ook een heat sink.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 08-06-2015 19:12 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waterkoeling heeft juist geen groot ding op de CPU. Dat is juist het sterke punt van waterkoeling.

Bij luchtkoeler heb je het hele koelblok op de cpu zitten, en daarop weer de ventilator.
Bij waterkoeling wordt de warmte via een slangetje met water naar de radiator vervoerd. De radiator hangt ergens bovenin je kast. Deze radiator wordt dan weer met zijn eigen ventilators gekoeld. Op de cpu bevind zich dan enkel een "dopje" met daarin de 2 slangetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, ook een van de redenen waarom ik water koeling wil. Het is geen reuzachtig blok en en ziet er veel leuker uit met al die slangetjes en het water erin.
Pagina: 1