Toon posts:

FM zender voor in mobiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumgangers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een zendertje waarmee ik de audio van mijn mobiele telefoon (Samsung Galaxy S3 Neo) kan uitzenden als radiosignaal, liefst FM. Twee van mijn vrienden hebben al zo'n zendertje; die zijn prima voor hun behoeften, maar zouden niet volstaan in de mijne. De geluidskwaliteit is niet heel goed en het bereik is ook niet heel groot.

Om mijn eisen iets te specificeren heb ik hieronder een lijstje, in volgorde van belang:
- Hij moet draagbaar zijn, dus ik wil geen gedoe met sigarettenaanstekers.
- Er moet een aux-ingang zijn.
- Ik ben een audiofiel, dus ruis of blikerig geluid is onacceptabel.
- Ik wil graag een groot bereik; minimaal 5 meter.

Ik weet het, ik ben heel verwend. Weet iemand misschien een zendertje dat aan deze eisen voldoet?

Bart.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59

SeatRider

Hips don't lie

Gegeven het bereik misschien iets dat bluetooth streamt, en op je autoradio aangesloten kan worden?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:18:
Gegeven het bereik misschien iets dat bluetooth streamt, en op je autoradio aangesloten kan worden?
Liever niet. Het bereik wil ik vooral zodat ik het met meerdere radio's af kan spelen. Dit is het minst belangrijke punt, maar ik ga binnenkort op kamp en om een lang verhaal kort te houden: voor een tocht willen we graag "surround" geluid af kunnen spelen, met een straal van ongeveer vijf meter.

Daarbij hebben niet alle radio's een aux-ingang, en dat is nu juist het grootste probleem. De stereo thuis kan ik mijn laptop of mobiel bijvoorbeeld niet op aansluiten en daarvoor wil ik vooral de zender kopen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-12 16:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dus je wilt die zender voor twee zaken gebruiken:
- (Eenmalig) tijdens een tocht op kamp, waar je specifiek die eis van minstens 5 meter bereik en meerdere ontvangers hebt.
- Thuis, om zonder kwaliteitsverlies muziek van laptop / mobiel te streamen naar je geluidsinstallatie.

Ik vraag me af of je daar niet beter naar twee afzonderlijke oplossingen kan kijken. Voor thuis zou ik als ik jou was eens naar bluetooth ontvangers kijken die je aan de AUX aansluiting van je installatie hangt.

Voor op kamp zijn er wellicht nog wel andere creatieve oplossingen. Kan je daar niet iets doen met een aantal portofoons of iets dergelijks? Misschien handig als je iets meer info kan geven over wat je van plan bent tijdens die tocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 08-06-2015 17:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 09:34

EMP

Krulloos!

Hmm, je eisen zijn niet echt mogelijk volgens mij. FM heeft gewoon beperkingen, welke voor een audiofiel imho niet kunnen, met name de Signal-to-Noise Ratio van 70db is niet zo goed voor je geluid (dat de frequenties wat beperkt zijn zie ik dan nog door de vingers). bron

Als je, ondanks dat toch per se een fm transmitter wilt, hen je al gegoogled, en bijvoorbeeld deze site gelezen? Genoeg info zou ik zo denken...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12 17:03
Heb zelf verschillende FM zenders gehad. De eerste was de beste, maar die is helaas gestolen bij een auto inbraak. Die zender kwam nog uit de tijd dat die apparaatjes als illegaal bekend stonden. Maar goed, daar heb je natuurlijk weinig aan. Wel weet ik inmiddels dat bereik en kwaliteit enorm kan verschillen, bij een goede zender krijg je het geluid gewoon helder door en is het bereik redelijk. Die eerste zender welke ik had heb ik wel eens op auto meetings gebruikt en daarbij konden alle auto's in een straal van circa 20 meter afstemmen met kraakhelder geluid. Als je het mij vraagt zijn je wensen dus wel haalbaar maar je zult goed moeten zoeken.

That being said, mijn radio thuis en autoradio hebben tegenwoordig beide aux-in en ik heb bij mijn Sony Xperia Z een Sony SBH-20 bluetooth headset. Dat werkt helemaal perfect, ontvangertje sluit je aan en je streamt overal heen via bluetooth. Ik zou zelf het geknungel van FM ontvangers niet meer willen.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:27:
Dus je wilt die zender voor twee zaken gebruiken:
- (Eenmalig) tijdens een tocht op kamp, waar je specifiek die eis van minstens 5 meter bereik en meerdere ontvangers hebt.
- Thuis, om zonder kwaliteitsverlies muziek van laptop / mobiel te streamen naar je geluidsinstallatie.

Ik vraag me af of je daar niet beter naar twee afzonderlijke oplossingen kan kijken. Voor thuis zou ik als ik jou was eens naar bluetooth ontvangers kijken die je aan de AUX aansluiting van je installatie hangt.

Voor op kamp zijn er wellicht nog wel andere creatieve oplossingen. Kan je daar niet iets doen met een aantal portofoons of iets dergelijks? Misschien handig als je iets meer info kan geven over wat je van plan bent tijdens die tocht.
De radio thuis staat in een kast die aan de achterkant is dichtgetimmerd. Laat dat nu juist de plek zijn waar de AUX aansluiting zit. Om dat helemaal overhoop te halen zou ik niet willen en vaders' zou het ook niet waarderen. Waarschijnlijk doe ik moeilijk, maar dat lijkt me geen goede optie.

Om op kamp te werken met porto's gaat hem ook niet worden. Er zijn wellicht andere creatieve oplossingen te bedenken, maar ik had juist de hoop dat ik hiermee twee vliegen in één klap zou slaan.
EMP schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:28:
Hmm, je eisen zijn niet echt mogelijk volgens mij. FM heeft gewoon beperkingen, welke voor een audiofiel imho niet kunnen, met name de Signal-to-Noise Ratio van 70db is niet zo goed voor je geluid (dat de frequenties wat beperkt zijn zie ik dan nog door de vingers). bron

Als je, ondanks dat toch per se een fm transmitter wilt, hen je al gegoogled, en bijvoorbeeld deze site gelezen? Genoeg info zou ik zo denken...
Die links ga ik eens doorlezen. Bedankt voor de hulp.
GH45T schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:29:
Heb zelf verschillende FM zenders gehad. De eerste was de beste, maar die is helaas gestolen bij een auto inbraak. Die zender kwam nog uit de tijd dat die apparaatjes als illegaal bekend stonden. Maar goed, daar heb je natuurlijk weinig aan. Wel weet ik inmiddels dat bereik en kwaliteit enorm kan verschillen, bij een goede zender krijg je het geluid gewoon helder door en is het bereik redelijk. Die eerste zender welke ik had heb ik wel eens op auto meetings gebruikt en daarbij konden alle auto's in een straal van circa 20 meter afstemmen met kraakhelder geluid. Als je het mij vraagt zijn je wensen dus wel haalbaar maar je zult goed moeten zoeken.

That being said, mijn radio thuis en autoradio hebben tegenwoordig beide aux-in en ik heb bij mijn Sony Xperia Z een Sony SBH-20 bluetooth headset. Dat werkt helemaal perfect, ontvangertje sluit je aan en je streamt overal heen via bluetooth. Ik zou zelf het geknungel van FM ontvangers niet meer willen.
Aha. Het kan dus. Dan is alle hoop nog niet verloren. Bedankt.
Pagina: 1