Toon posts:

Geforce GTX960 geeft mat beeld lijkt het

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een nieuwe videokaart in de pc zitten een Geforce GTX960, en alles wat ik op het beeldscherm krijg lijkt heel mat te zijn.

Zwart is zeg maar geen zwart.. lijkt alsof hij lichter is gedraain, terwijl ik in de instellingen niets heb gewijzigd van de kaart zelf.

Op mijn oude kaart een HD7670 of zoiets was zwart ook gewoon echt zwart.

Iemand enig idee ??

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:22
Waarschijnlijk staat er iets ingesteld op limited range RGB settings. (16-235) ipv (0-255)

Dat kun je in je driverpaneel vinden (weet zo uit mijn hoofd niet waar).

Met het volgende bestandje kun je het mogelijk ook oplossen:
http://blog.metaclassofni...NV_RGBFullRangeToggle.zip

Verwijderd

Topicstarter
Ja!!! opgelost!

bedankt man, zit al 2 weken naar mat beeld te kijken haha nu niet meer!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GromuhlDjun schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:50:
Waarschijnlijk staat er iets ingesteld op limited range RGB settings. (16-235) ipv (0-255)

Dat kun je in je driverpaneel vinden (weet zo uit mijn hoofd niet waar).

Met het volgende bestandje kun je het mogelijk ook oplossen:
http://blog.metaclassofni...NV_RGBFullRangeToggle.zip
Enig idee waarom dit niet standaard aanstaat? onhandigeharry weet gelukkig nog het forum te vinden en in het Nvidia control center dingen te vinden :P, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die nog nooit van tweakers heeft gehoord (en niet weten of er een amd of 'nvidea' in zit :+).

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:48:
[...]

Enig idee waarom dit niet standaard aanstaat? onhandigeharry weet gelukkig nog het forum te vinden en in het Nvidia control center dingen te vinden :P, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die nog nooit van tweakers heeft gehoord (en niet weten of er een amd of 'nvidea' in zit :+).
Full Range RGB staat standaard aan indien je je monitor via DVI, D-SUB of Displayport aansluit. Je hebt vrij veel keuze dus.

Indien je je monitor via HDMI aansluit, kiest ie standaard voor Limited Range RGB. Dan moet je even naar het control panel gaan en hem op Full Range zetten. Het is zeer aan te bevelen dit ook echt in het Nvidia Control Panel te regelen met de optie die Nvidia daarvoor gemaakt heeft. Dit is het makkelijkste en voorkomt problemen die third-party tools misschien veroorzaken.

Limited Range RGB is bedoeld voor televisies neem ik aan. En die sluit je meestal via HDMI aan.

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 09-06-2015 00:21 ]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:22
Fijn dat het hielp. Je kan de setting trouwens vinden in je control panel onder
Change reolution -> 3. Apply the following settings -> Output dynamic range (of de nederlandse equivalent, werk hier in het engels :P)

Ik zou trouwens echt niet weten waarom het standaard aan staat voor HDMI. Er zijn mensen die zweren bij de limited range omdat het "beter zou zijn voor films".
Persoonlijk vind ik alles er flets en lelijk uitzien met limited range, films ook. Zelfs op mijn televisie, die ook op mijn pc is aangesloten.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

dusty-2011 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:18:
[...]

Full Range RGB staat standaard aan indien je je monitor via DVI, D-SUB of Displayport aansluit. Je hebt vrij veel keuze dus.

Indien je je monitor via HDMI aansluit, kiest ie standaard voor Limited Range RGB. Dan moet je even naar het control panel gaan en hem op Full Range zetten. Het is zeer aan te bevelen dit ook echt in het Nvidia Control Panel te regelen met de optie die Nvidia daarvoor gemaakt heeft. Dit is het makkelijkste en voorkomt problemen die third-party tools misschien veroorzaken.

Limited Range RGB is bedoeld voor televisies neem ik aan. En die sluit je meestal via HDMI aan.
Het is inderdaad bedoelt voor tv's, ik dacht alleen dat de videokaart de edid van het beeldscherm leest en daarmee de settings aanpast. Waarschijnlijk communiceert hij dus niet de RGB range en gaat hij voor de meest veilige optie. Vraag me af of dan de chroma subsampling ook correct staat.
Pagina: 1