2x HDD 2X Windows 7 op 1 pc (Dual boot)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 21:10
Hallo,

Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding en zou het leuk vinden om straks weer een spelletje te kunnen spelen. Nu is het zo dat ik een SSD heb van 120 gb. Hier kan amper nog een spelletje op omdat hier 3D teken programmas enzovoorts op staan. Deze heb ik traks ook weer nodig en ik heb geen zin om iedere keer programmas te moeten verwijderen en installeren.

Nu leek het mij een optie om games op mijn oude SSD te zetten. Deze ligt nog ergens en nu zat ik te denken aan een dual-boot voor 1 games schijf en 1 werk schijf. De data heb ik op andere schijven staan.

Is het een optie om dus:
1 Game schijf
1 Werk schijf
(Daarnaast 3 data-schijven en een back-up schijf)
te maken zodat ik bij het opstarten kan kiezen welke schijf ik wil? De windows en office enz... heb ik allemaal.

Ik heb op internet gezocht maar kom er niet helemaal uit. Bij de volgende link lijkt het te kunnen.
http://answers.microsoft....5d-e011-8dfc-68b599b31bf5

Toch zou ik graag even hier horen of dit ook werkt.

Alvast bedankt.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom zou het niet werken? Maar nog beter, waarom zou je het scheiden? Straks moet je telkens herstarten als je een spelletje wilt doen of even wat wilt tekenen. Bij zo'n beetje alle programma's en spellen kan je aangeven waar ze komen. Het is dan beter om, als je dan toch een extra ssd erin doet, deze volledig voor je games te gebruiken, ipv 40+ GB te verspillen aan Windows. Daar passen meerdere games in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56

TommieW

Numa numa.

Tuurlijk werkt dit. Gewoon de goede SSD kiezen bij het installeren van Windows en je bent klaar.

Waarom wil je trouwens een aparte installatie voor games? Is het niet veel handiger om de games gewoon op de tweede SSD te zetten en "maar" met één Windows installatie te werken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Hero of Time schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:37:
Waarom zou het niet werken? Maar nog beter, waarom zou je het scheiden? Straks moet je telkens herstarten als je een spelletje wilt doen of even wat wilt tekenen. Bij zo'n beetje alle programma's en spellen kan je aangeven waar ze komen. Het is dan beter om, als je dan toch een extra ssd erin doet, deze volledig voor je games te gebruiken, ipv 40+ GB te verspillen aan Windows. Daar passen meerdere games in.
Dank je. Daar heb ik idd even niet aan gedacht. Lekker slim! *schaam* *schaam* 8)7 8)7

Dank u. Topic kan gesloten worden :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik las:
"SSD heb van 120 gb. Hier kan amper nog een spelletje op omdat hier 3D teken programmas enzovoorts op staan"
Nu is Windows niet meer als 15 GB, Dus die paar teken programma's zijn verantwoordelijk voor rond de 100 GB?
Of sla je de bestanden die je maakt met dat programma op op je C: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:03:
Hoi, ik las:
"SSD heb van 120 gb. Hier kan amper nog een spelletje op omdat hier 3D teken programmas enzovoorts op staan"
Nu is Windows niet meer als 15 GB, Dus die paar teken programma's zijn verantwoordelijk voor rond de 100 GB?
Of sla je de bestanden die je maakt met dat programma op op je C: ?
Als je kijkt naar de hoeveelheid schijfruimte die de games van tegenwoordig nodig hebben kom ik tekort. Daarbij is een SSD niet gebouwd om propvol te staan.

GTA5 heeft bijvoorbeeld al 65GB nodig. Doe er nog een keer battlefield 4 bij van 30 GB en je zit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarom gaf ik dus ook al aan om de hele SSD voor games te gebruiken, ipv nog meer ruimte te verspillen aan een OS die je weer apart moet bijhouden e.d. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Hero of Time schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:20:
En daarom gaf ik dus ook al aan om de hele SSD voor games te gebruiken, ipv nog meer ruimte te verspillen aan een OS die je weer apart moet bijhouden e.d. ;)
Daarom ben ik ook blij dat ik hier toch even een topic heb gemaakt.
Ondanks dat het is voor iets wat ik zelf ook had kunnen bedenken. 8)7

Pagina: 1