Wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

• Rowan073
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik ben totaal nieuw in het bouwen van Game PC's, daarom wilde ik wat hulp vragen van de mede-tweakers.

Ik heb wat rond gekeken op tweakers om te kijken welke onderdelen ik in mijn Game PC wil hebben.

Ik ben op de volgende 2 onderdelen gekomen:

- AMD FX-9590 Black Edition:
pricewatch: AMD FX-9590 Black Edition

- EVGA GeForce GTX 960 4GB FTW ACX 2.0+
pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 4GB FTW ACX 2.0+

Ik wil graag ultra (1080p minimaal) kunnen spelen op GTA V, zou ik dit kunnen met deze 2 onderdelen?

(energie verbruik, warmte, enz zijn geen factoren)

Wie kan mij helpen met advies geven en vertellen wat ik aan andere onderdelen nog nodig heb om deze PC compleet te laten werken. En of de bovenstaande onderdelen voldoen aan het leveren van goede prestaties (ultra) op GTA V.

(Het is de bedoeling om zo goedkoop mogelijk ultra op GTA V te kunnen spelen)
Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-9590 Black Edition€ 296,61€ 296,61
1EVGA GeForce GTX 960 4GB FTW ACX 2.0+€ 273,51€ 273,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,12

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07-2025

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

En wat zijn je andere onderdelen van je Gamepc?

Hoe dan ook over je onderdelen waar je twijfels over hebt:

CPU/prosessor Veel te duur! Daarnaast weet ik niet welke moederbord je hebt. ALs je een intel moederbord chip erin zit kan de AMD processor er niet in. Je kan bijvoorbeeld al prima gamen met een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed .

GPU/videokaart Die GTX 960 is ook veel te duur voor wat je krijgt! Een 280(x) (zoals deze: pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen) kan je veel beter nemen of eventueel een R9 290 nemen (zoals deze: pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G)

Ik mis ook je buget. Ik heb namelijk geen idee hoeveel je max wilt uitgeven.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rowan073 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:08:
(energie verbruik, warmte, enz zijn geen factoren)
Weet je dat zeker? Dat ding heeft een TDP van 220W. Naast dat dat absurd veel is, moet je moederbord dat ook maar aankunnen. Veel moederborden hebben een VRM die geschikt is voor 125W of 140W. Als je daar nog een 80W boven gaat zitten dan frituur je bij een beetje belasting je bord.

Dus ik denk dat het wel degelijk een factor kan zijn, afhankelijk van welk bord je nu gebruikt.
Vind 300 euro voor die CPU wel stevig, ik zou zeker eens kijken of een Intel i5 geen betere bang for buck biedt.

• Rowan073
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-10-2025
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik wil graag overstappen van een Xbox One na een Game PC, en ik wil GTA V gaan spelen.
De bedoeling is dan ook om zo goedkoop mogelijk GTA V op minimaal 1080p ultra te kunnen spelen.
Verder heb ik eigenlijk vrij weinig verstand van Pc's wellicht dat jullie meer advies hebben.

Mvg

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07-2025

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Op ultra op 1080p zou je minimaal een R9 290 moeten hebben of een GTX 970.

nogmaals wat zijn je andere onderdelen van je pc? Nu is het moeilijk te zeggen of deze onderdelen er wel in kan

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hetzelfde in een ander subforum posten maakt het niet ineens wél goed.

Je topic hoort thuis in Desktop Aankoopadvies. Houd je in zijn geheel aan DAA beleid en er is niks aan de hand.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.