Toon posts:

[apt-get] Verschil 'upgrade' en 'dist-upgrade'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topictitel says it all. Ik heb lopen zoeken op internet, maar kan 't niet vinden. Als ik wil upgraden van 'potato' naar 'woody', wat kan ik dan 't beste doen? Wat is er anders na 'upgrade' dan 'dist-upgrade'?

Thnx in advance.. :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 21:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 17 juni 2001 20:30 schreef Agijsbro het volgende:
Als ik wil upgraden van 'potato' naar 'woody', wat kan ik dan 't beste doen? Wat is er anders na 'upgrade' dan 'dist-upgrade'?
upgrade = alles upgraden, behalve base-files (alles in required, important en standard, denk ik)
dist-upgrade = echt alles

Van potato naar woody --> dist-upgrade

* odysseus is happily running sid ;)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 20:33 schreef odysseus het volgende:

[..]

upgrade = alles upgraden, behalve base-files (alles in required, important en standard, denk ik)
dist-upgrade = echt alles

Van potato naar woody --> dist-upgrade

* odysseus is happily running sid ;)
Thnx! Dat is een heldere snelle uitleg! *D

Hoe bevalt Sid? Misschien dat ik na apt-get dist-upgrade woody maar ff apt-get dist-upgrade sid probeer.. :)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

De optie --ignore-hold kan wel eens handig zijn bij dist-upgrade.

Uit de man:
--ignore-hold
Ignore package Holds; This causes apt-get to ignore
a hold placed on a package. This may be useful in
conjunction with dist-upgrade to override a large
number of undesired holds. Configuration Item:
APT::Ignore-Hold.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Sid draait prachtig hier...het komt wel eens voor dat dependencies nog niet helemaal netjes uitgemeten zijn, maar voor de rest geen enkel probleem. Ze noemen het 'unstable': ik heb het afgelopen jaar geen crash van mijn systeem meegemaakt. Ik kan het zeker aanbevelen, maar bedenk wel dat als je echt up-to-date wilt blijven dat het nogal wat bandbreedte vraagt: vaak een kleine 20MB per dag. Niet dat het nodig is om elke dag te updaten, maar toch, tis wel leuk...
Voordeel is wel dat je altijd de nieuwste versies hebt draaien, over het algemeen staat een nieuwe release van bijvoorbeeld KDE binnen een paar dagen als .deb op de mirrors - XFree86 doet het nog wat sneller.

* odysseus draait al debian unstable sinds ongeveer een maand nadat hij debian installeerde: nooit echte problemen mee gehad.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 13:10 schreef odysseus het volgende:
Sid draait prachtig hier...het komt wel eens voor dat dependencies nog niet helemaal netjes uitgemeten zijn, maar voor de rest geen enkel probleem. Ze noemen het 'unstable': ik heb het afgelopen jaar geen crash van mijn systeem meegemaakt. Ik kan het zeker aanbevelen, maar bedenk wel dat als je echt up-to-date wilt blijven dat het nogal wat bandbreedte vraagt: vaak een kleine 20MB per dag. Niet dat het nodig is om elke dag te updaten, maar toch, tis wel leuk...
Voordeel is wel dat je altijd de nieuwste versies hebt draaien, over het algemeen staat een nieuwe release van bijvoorbeeld KDE binnen een paar dagen als .deb op de mirrors - XFree86 doet het nog wat sneller.

* odysseus draait al debian unstable sinds ongeveer een maand nadat hij debian installeerde: nooit echte problemen mee gehad.
Klinkt mij niet slecht in de oren.. :9

Het is me echter niet gelukt! :(

Ik heb een apt-get update gedaan en een apt-get dist-upgrade met sid in de sources.list. Het upgraden gaat (zover je kunt zien) prima. Maar als je checked dan heeft ie XFree helemaal niet geupdate. Moest ik allemaal met de hand doen. Tja, als ie dat niet update, hoe moet ik dan weten wat ie wel en wat ie niet heeft geupdate??!?! :?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik gebruik zelf over het algemeen dselect om mijn packages te beheren. Als je in dselect bent: Optie nr. 2 (select) -> selecteer packages met + en -, het =-teken betekent dat je dat pakket niet wilt updaten (hold package). Als je klaar bent druk je op enter, je hebt dan een redelijke kans om dependency-problemen te zien. Die los je op (hij selecteert automagisch welke paketten je nog extra moet installeren om het geheel werkend te maken) en als je die opgelost hebt, druk je gewoon enter -> optie 3 (install), wat zal aangeven wat hij precies gaat uitvoeren. Enter of 'Y' zorgt dat hij van start gaat. Mogelijk zitten er bij het installeren van XFree86 errors, dan zul je die wel zien verschijnen. Kom je daar niet uit, post het dan even. De rest spreekt voor zich (enter -> configure -> remove (niet echt nodig, maar kan geen kwaad) -> quit.

apt-get install good-luck, zeg maar...

* odysseus hoort het wel als het niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 19:53 schreef odysseus het volgende:
apt-get install good-luck, zeg maar...
LOL :)

Ik ga ff bezig met Mandrake. Ff wat spieken zeg maar. M'n hart ligt bij Debian (kuch, kuch ;) ) dus ga 't vanzelf weer es proberen. Iig bedankt voor de hulp. Als ik meer hulp nodig heb, dan hoor je zeker van me.. :o
Pagina: 1