ATX case met alle moederbord "andersom" (I/O vooraan)

Pagina: 1
Acties:

• gompje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04-2020
Ik zoek een?
Een ATX case waarbij het moederbord omgekeerd gemonteerd wordt. Hierdoor zit het I/O paneel volledig vooraan de case. de PSU blijft op zijn normale plaats achteraan. (Ik weet niet of zo'n soort case überhaupt bestaat). min 6 x 3,5 en 1 x 2,5

Wat is je budget?
max 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
A-merk. goede afwerking + cooling specs zijn belangrijker. uiterlijk speelt weinig rol.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze case zal dienen ter vervanging van mijn huidige, rack-mounted 4U case. Het grootste nadeel aan de huidige case is naast de kr*ppe bouw mogelijkheden en dat de i/o poorten achteraan zitten. Door beperkte ruimte is het steeds een enorm gedoe om iets aan te sluiten; het zou veel handiger zijn mocht het I/O panel vanvoor bereikbaar zijn, met daarnaast de power button en blu-ray drive.

Op die manier kan ik snel zaken aansluiten op de server zonder deze te moeten uitschakelen (=voor verplaatsen van kast) en kan ik tevens alle uitgangen benutten. Alle kabels in het rack zitten vooraan, behalve power.

Ik ben me er bewust van dat deze case vermoedelijk niet bestaat. maar voor ik zelf aan het modden ga van een standaard case wil ik zeker zijn dat dit niet ergens te vinden is :)

Edit: sorry voor de brakke titel, het woord "alle" moet natuurlijk weg. kan ik blijkbaar niet meer aanpassen? :/

[ Voor 4% gewijzigd door gompje op 08-06-2015 15:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk inderdaad dat je dit nergens gaat vinden, voor de meeste servercases is het zo dat aan de voorkant gewoon USB aansluitingen beschikbaar zijn, vaak ook seriele poorten en dergelijke.

Ik denk dat zelf bouwen 't makkelijkste is voor jouw situatie.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Is de BTX standaard misschien iets om naar te kijken?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

De Lian-Li PC-100? klik

Ik heb net effe gekeken bij Alternate maar daar hebben ze hem niet in het assortiment, of je moet vragen of ze hem voor je kunnen bestellen. Maar of de prijs dan binnen het budget valt weet ik niet.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 16:09 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
pricewatch: Lian Li PC-100

valt dus binnen je budget.

Verwijderd

Opmerkelijk dat je via de pricewatch wel nog wel bij een artikel uitkomt en via het menu van de betreffende website niet meer. Cookies zijn in die zin bijna crimineel, prijsverschillen van €20,- op één bepaalde dag tijd heb ik al meegemaakt. Als je dat vergelijkt met software.

Maar €115,- valt me reuze mee voor een Lian-Li, wil je niet weten wat ik toen voor de mijne heb betaald.

• gompje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04-2020
Dank je allen, de case is besteld! hij ziet er perfect uit - en dan nog een Lian Li ook!!
maar idd zo goed als onvindbaar - maar jullie maken mijn jaar goed :)

@didjas: de prijs valt idd goed mee voor een Lian Li. heb hier nog een full tower staan van (gokje) 12+ jaar oud. ding blijft fantastisch en was idd zeker dubbel zo duur! overleefde heel veel builds - prachtcase!
Pagina: 1