Advies laptop gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• MartinDude
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Topicstarter
Dag tweakers! Bedankt voor het lezen alvast!

Ik denk er aan om een 'laptop voor er bij' te kopen.

Ik kom uit Nederland, woon zelf al jaren in Madrid met mijn vriendin uit Valencia en we zijn dus 'vrij regelmatig', minstens een weekend per maand, op reis of naar Nederland dan wel naar Valencia. Nu hebben we thuis een leuke desktop staan waar ik tot nu toe alles goed op kan spelen etc.

Voor het reizen zoek ik dus min of meer het volgende:

Wat ga je met je laptop doen?
Samen zullen we er vooral een film of een serie op kijken tijdens het reizen etc. Zelf wil ik er goed op kunnen coden (front-end web development) en voor de mooi wil ik er ook wel een beetje op kunnen gamen. Denk hier bij vooral aan Dota 2 en Diablo 3. Het belangrijkste is eigenlijk wel dat hij makkelijk mee te nemen is.

Wat is je budget?
Mijn maximum budget is zo'n 1200eu. Dit bedrag baseer ik op wat een XPS 13 2015.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal bijna alleen maar gebruikt worden op reis. Het makkelijk mee te nemen zijnde en een goede batterij duur zijn voor mij dus vrij belangrijk. Een reis van Madrid naar mijn geliefde dorp Nibbixwoud kost in totaal zo'n 6 uur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals vermeld heb ik al gekeken naar de XPS 13 2015 - de versie met fullHD scherm, i5 cpu en 256Gb SSD. Dit lijkt mij een erg mooi systeem en er is een grote kans dat dit hem ook gaat worden. Wat ik heb gezien is dat bijvoorbeeld Diablo 3 op fullHD resolutie op medium degelijk kan draaien. Toch sta ik altijd open voor andere en betere ideeën.

Nogmaals bij voorbaat dank voor het lezen en alle advies is meer dan welkom!
Als ik meer moet informeren dan hoor ik het graag en kom ik hier zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,
Martin

The dude abides @ MartinDude#2420