Een Stropdassentopic!

Inhoudsopgave
• Inleiding
• De verschillende knooptechnieken
• De Knopen
• Nuttige bronnen
Er zijn van die momenten dat je een stropdas moet knopen, maar dat het simpelweg niet lukt.
Een paar weken geleden was het weer tijd om een stropdas om te doen, maar bleek dat de knoop niet strak meer zat. Zonder na te denken trok ik de knoop uit de stropdas en stond ik met een lap stof in mijn handen. Wat nu?! Het was al laat in de avond en de volgende ochtend had ik de stropdas nodig. Met de nodige online hulp is het mij gelukt om een stropdas te knopen. Het gaf mij een erg voldaan gevoel toen die stropdas strak zat.
In mijn omgeving hoor ik vaak dat mannen niet hun eigen stropdas knopen, wat natuurlijk ook te begrijpen is. Zo was ik ook! Nu is het wellicht zo dat er medetweakers zijn die het leuk vinden om het knopen van stropdassen naar een nieuw niveau te tillen.
Dit topic is bedoeld om tips & tricks te geven over het knopen van stropdassen en eventueel een nieuwe uitdaging voor jezelf te stellen.
Het is mijn doel om een strakke Eldredge knoop in mijn stropdas te knopen.
Wat is die van jullie?
Dit topic is niet alleen voor het bespreken van verschillende knooptechnieken, maar alles wat met stropdassen te maken heeft. Bijvoorbeeld de manier waarop je de kreuken uit een stropdas krijgt, daar ben ik vooral benieuwd naar.
De knooptechnieken worden besproken in de topicstart.
Het kan zijn dat er geregeld aanvullingen worden gedaan bij de verschillende knooptechnieken, daar er meer zijn dan er op dit moment zijn benoemd.
Het is voor mij de eerste keer dat ik een topicstart maak, dus eventuele aanvullingen of feedback is welkom.
Er zijn knopen van verschillende moeilijkheidsgraden: van moeilijk naar heel moeilijk.
- Vlinderdas
- Halve Windsor
- Windsor
- De Four-in-hand
- De Eldredge
- Trinity
- Van Wijk
- Fishbone
- De Truelove
- De Boutonniere
- De Krasny Hourglass
- De Merovingian
- De Atlantische
- De Cape
- De Capsule
- De Grantchester
- De Linwood Taurus
- De Nicky
- De Plattsburgh
- De Balthus
- De Onassis
- De Pratt
- De Hanover
- De Christensen
- De Perzische
- De Cavendish
- De Eric Glennie Braided
- De Vier Ringen
- De Diagonale
- De Prins Albert
Hier zal er diverse informatie worden gepost die te vinden is over de knopen. Denk hierbij aan het stapsgewijs knopen van de stropdas.

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:

Hoe te knopen:
Wordt nog aangevuld.

Hoe te knopen: