Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
Onlangs is mijn 1,5 a 2 jaar oude Medion Erazer X6819 uit m'n woning gestolen en dus heb ik een nieuwe nodig. Sindsdien heb ik al vierhonderdmiljoenmiljard laptoips bekeken maar krijg maar geen kogel door de kerk.... Dan zijn er ook nog merken die in NL/Pricewatch niet zo goed voorkomen zoals bv Gigabyte en wellicht nog wel meer merken die jullie wel kennen maar ik niet. Ik hbe zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat ik wil, schiet mijn beargumentie naar de klote als je denkt dat dat nodig is en ik hoor graag wat jullie in mijn situatie zouden kiezen, en dan met name waarom ;)

Wat ga je met je laptop doen?
"Van alles en nog wat" omschrijft mijn laptop gebruik het best maar dat is dus ook lekker niets zeggend. De laptop wordt dagelijks gebruikt voor het huis, tuin en keuken Office/Internet werk en dat is ook 80% van alle gebruik. Soms vind ik het echter wel leuk om wat games uit te proberen en als ik dat doe dan ben ik wel iemand die op goede graphics wilt kunnen spelen. Soms trek ik een oude Mass Effect van de plank, dan even SimCity 4, een baasje in WoW pakken maar wat ik mis is lekker gamen zoals vroeger... Mochten er over een jaar games uitkomen die ik leuk vind zou ik die wel, ook tegen die tijd, op fatsoenlijke graphics willen spelen. Ik wil eigenlijk weer meer gaan gamen dan ik nu doe; moet alleen 'mijn game' vinden...
Verder kijk ik graag films en series die ik door de lucht naar m'n TV wil sturen. Hoe beter/gemakkelijker dit draadloos kan hoe beter.
Ik kloot graag wat aan in Lightroom, GIMP en SketchUp maar dat is puur een beetje hobby'en als ik me verveel ;)

Wat is je budget?
Oude laptop is vergoed door verzekering (woning inbraak :( ) voor EUR 999,- maar ik kan/wil daar tot ongeveer 5 a 600 bovenop leggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Veel niet. Als ik 'm mee neem zal dat gepland zijn met een reden en hou ik er rekening mee. Het hoeft niet de lichtste, meest portable machine ooit te zijn. De ~5 kilo die sommige (SLI achtige) high-enders aantikken vind ik echter wel weer erg veel....
15" heeft mijn voorkeur, gisteren in de MediaMarkt staan kijken bij wat 17'ers en dat zijn toch wel echt flinke jongens. Echter was mijn eerste Acer laptop die ik had tussen 2007-2012 ook een 17" en toen der tijd prima van genoten. Mag dus allebij maar liever 15".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit een beetje vast in een negatieve beeldvorming over Medion en MSI. Medion was mijn vorige en die voelde gewoon goedkoop en gammel aan. Gegeven dat Medions eigenlijk MSI's zijn is hun reputatie in mijn hoofd ook niet al te best. Tevens hoorde ik dat de koeling van deze machines echt te wensen over laat. (Mijn Medion werd inderdaad warm, maar vooral fans op standje Tornado bij games).

Overige aandachtspunten:
- Ik hou van garantie/service: Hoe langer hoe beter
- Vrijwel verplicht: Goede toegang tot geheugen, HDD en fans. Ik ga niet m'n beeldscherm verwijderen om wat stof te reinigen of een extra SSD te prikken; echte deal-breaker.
- Ik geef een fatsoenlijk bedrag uit omdat 'ie futureproof moet zijn. Over dire jaar verwacht ik echt geen ultra-settings te kunnen draaien maar moet 'ie toch wel nog fijn werken voor alledaagse dingetjes.

Ik heb tot nu toe gezocht in de Pricewatch met de volgende voorkeuren, ik zal aangeven waarom ik daar waarde aan hecht. Spreek mij alstjeblieft gewoon tegen als je denkt dat mijn beredenering nergens op slaat, ik heb namelijk geen goede onderbouwing; ik ga puur af op het door marketing technieken gevormde beeld ;)

CPU: Sowieso i7 (want i5 is lagere serie en over 2 jaar al te langzaam)
GPU: Sowieso een GTX kaart; minstens een 65. (want GTX 50/60 is instap in de GTX serie en waarschijnlijk niet futureproof) ATI heb ik nul komma nul naar gekeken maar 'vanuit vroeger' ben ik wel fan het merk.
Geheugen: 8GB; meer is altijd nog te plaatsen, ezpz

Een SSD wil ik sowieso hebben, maar hoeft niet perse al ingebouwd te zijn bij aanschaf; als het voordeliger is om dat zelf achteraf te doen is dat net zo goed.

Dan kom ik op een aantal modellen uit:

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H
Positief: Ziet er cool uit zonder overdreven schreeuwerig te zijn. Asus schijnt koeling erg goed op orde te hebben.
Bezwaar: "maar" en 860 kaart

pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ208H
Positief: Super gelikt uiterlijk. Me gusta. een Ultra-HD scherm 8)
Bezwaar: "maar" een 960 kaart. 16GB waarschijnlijk overkill voor nu dus weggegooid geld. Ultra-HD klinkt leuk maar kan deze kaart dat wel wegzetten ?! Zit tevens echt op max van budget.

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74BS
Positief: Net onder de 1000 euro en een IPS scherm (schijnt hip te zijn toch ;) )
Bezwaar: umm.... kan ik deze makkelijk zelf upgraden ?!

pricewatch: Medion Erazer X7835
Positief: Een 980 :9 ! en eigenlijk alle andere specs zijn heerlijk. Wel aan top van budget maar ook wel veel waar voor geld.
Bezwaar: Behuizing ziet eruit zoals mijn oude Erazer; nu met nog hogere specs ben ik bang dat de laptop smelt in de zomer.... Het is ook een 4KG 17" bakbeest. Toch Medion....

Tsja.... Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben; wie weet kan iemand mij wat argumenten toeschuiven om mijn keuze eindelijk eens definitief te maken ;) Alvast bedankt O-)

PS: Of zou ik een stap lager zoeken voor ~700 euro en gewoon over 2 jaar weer een midde-motor kopen....Of een echt goedkoop laptopje voor office/surfen en een desktop voor gamen...Afwegingen, afwegingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29

Major_ton

Shoot!

Mooie openingspost. Op dit moment kan je eigenlijk niet om de pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H heen. Deze heeft zulke mooie specs voor het geld. Een mooi scherm, goed toetsenbord, goede trackpad, sweetspot CPU (Ci7 4720HQ), 8GB RAM, 256GB PCIe SSD, 1TB HDD en last but not least, een nette GTX-970m. Daarnaast is de koeling perfect en blijft ie ook lekker stil. Nadeel? Groot en een beetje zwaar. Ik kan er prima mee leven en ben oh zo blij met dit beestje :)

MSI heeft ook nog hele leuke opties die zeker op je shortlist thuishoren. Eigenlijk zou ik de eerste drie van jouw lijstje meteen schrappen. De Asus G551JM is de oude versie en het scherm heeft veel last van PWM, de nieuwe is beter maar met € 1499,- zit je maar € 130,- van de G751JT af met behoorlijk betere specs. De Asus UX501 is op papier prachtig, maar het scherm blijkt niet goed te zijn. Een grote bummer, want deze laptop stond ook nr. 1 op mijn lijst. De Acer is een nette laptop, maar gaat ook niet verder dan een GTX-960m. Daarnaast heb je alleen een HDMI 1.4 video output, dus 4K op 60Hz op een externe monitor is niet haalbaar. De Medion? Tja, daar moet je van houden ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Heel erg bedankt Major!

Die dingen die jij noemt mbt beeldscherm kwaliteit etc zijn goed om te weten. Wat betreft geen 4K output ben ik niet heel treurig om; ik heb geen uHD TV en zie dat komende jaren ook niet aangeschaft worden. PWM is een term die ik toch even moet googlen;)

Net heb ik nog wat meer gelezen over de 960 vs 970 en dat verschil is volgens mij toch echt wel significant.

Mag ik je vragen wat voor games je op wat voor settings lekker kan draaien met de G751JT? En ben je dingen tegen gekomen die toch net teveel gevraagd waren?

[ Voor 18% gewijzigd door Ducksy88 op 08-06-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ducksy88 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:04:
Heel erg bedankt Major!

Die dingen die jij noemt mbt beeldscherm kwaliteit etc zijn goed om te weten.

Net heb ik nog wat meer gelezen over de 960 vs 970 en dat verschil is volgens mij toch echt wel significant.

Mag ik je vragen wat voor games je op wat voor settings lekker kan draaien met de G751JT? En ben je dingen tegen gekomen die toch net teveel gevraagd waren?
Ik gebruik de G751JT eigenlijk alleen voor Lightroom en Photoshop 8)7 maar heb er ook Far Cry 3 op staan. Deze game draait vloeiend op 1080p en ultra settings. Andere games heb ik (nog) niet geprobeerd. Een goede benchmark test met heel veel games en mobile GPU's kan je hier vinden:
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphics-Cards.13849.0.html

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Ik ben zelf heel tevreden over mijn MSI maar das geen model wat jij zou aanschaffen want deze maakt nogal lawaai. Die van mij is gekocht op gewicht maar wel nog steeds extreem krachtig.
Je zou ook eens naar de Clevos kunnen kijken zodat je zelf een model samenstelt, wat er mischien ook voor zorgt dat je ze niet meer open hoeft te maken later :). http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

[ Voor 9% gewijzigd door NC83 op 08-06-2015 16:20 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Momenteel een actie op alienware van 10% Is dan dit niet wat voor je? http://www.dell.com/nl/p/...&model_id=alienware-17-r2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
RonaldMuijs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:46:
Momenteel een actie op alienware van 10% Is dan dit niet wat voor je? http://www.dell.com/nl/p/...&model_id=alienware-17-r2
Alleen een HDD geen SSD. Voor dat zelfde geld heb je een SSD in de asus laptop...scheelt je toch al snel 150 euro

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

weszz schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:59:
[...]

Alleen een HDD geen SSD. Voor dat zelfde geld heb je een SSD in de asus laptop...scheelt je toch al snel 150 euro
Inclusief 256GB SSD (kan je in het menu toevoegen) kom je op € 1805,- en daar gaat de 10% dan nog vanaf, waardoor je weer nagenoeg op hetzelfde bedrag uitkomt als de Asus G751JT. Niet dat dat mijn keuze zou beïnvloeden 8) Ik heb niet voor niks voor de Asus gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47
pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)

Of stel zelf een laptop samen:
En zet er dan een SSD in
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

[ Voor 76% gewijzigd door ivo001 op 09-06-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Als ik het zo lees, zou je dan ook niet af kunnen met desktop+laptop? Maakt je laptop lichter en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Haalde eventjes 2 topics door elkaar, jij had geen blu-ray/dvd speler nodig toch?
Dan kan je hem zo configureren:
http://www.xnotebooks.nl/...&bundle-option-2636-22889

Dan heb j ehem met 8GB Ram, en zet je zelf in de caddy een 850 evo van 250/500gb

Of inderdaad een Alienware met 10% korting:
http://www.dell.com/nl/p/...553&model_id=alienware-15
€1513 inclusief bezorging met code 1FLR8ZH988S897

[ Voor 8% gewijzigd door ivo001 op 09-06-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
rr7r schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:21:
Als ik het zo lees, zou je dan ook niet af kunnen met desktop+laptop? Maakt je laptop lichter en goedkoper.
ah bah! Jij maakt me weer aan het twijfelen ;)
Ja, je hebt helemaal gelijk, dat zou ook best kunnen inderdaad... Het maakt m'n laptop wel goedkoper maar de totale uitgave blijft dan rond de 1500-1600 zitten voor twee systemen. Financieel is de oplossing niet perse interessant, upgradeability van een desktop is natuurlijk wel degelijk een voordeel.

Ik had de alienware, zonder reden tbh, overgeslagen maar is inderdaad wel degelijk een interssante oplossing. Als onderdeel van Dell denk ik ook dat ze service hoog in het vaandel hebben, een grote plus wat mij betreft.

Wat ik me momenteel afvraag is of jullie me kunnen helpen aan adressen van IRL/offline/physical winkels waar ze meer dan max. 1 game laptop hebben staan? Ik ben de grote ketens af geweest (MediaMarkt, Dixons,MyCom etc) maar daar ben ik niets mee opgeschoten. Zou het toch wel fijn vinden om een kleine hands-on ervaring te hebben alvorens het meerendeel van een maandsalaris in te leveren :P (omgeving Amsterdam of Den Haag bij voorkeur)

Iedereen bedankt voor de suggesties; met name ook de zelf te configureren laptops. Ik ga eens wat combinaties maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
ik denk niet dat echt op hetzelfde budget hoeft te zitten. Voor 1000 euro heb je een heel aardig systeem, wat kwa performance een stuk vlotter loopt. Wat voor eisen stel je dan verder aan de laptop? Moet je daar ook perse op kunnen gamen? Als dat het geval is kun je ook een mini-ITX game systeempje in elkaar zetten + een simpel licht on-the-go laptopje. Heb je toch flink wat meer performance wat ook een stuk future proof is omdat je de componenten kunt upgraden. Ik ben zelf voor een game laptop gegaan omdat er simpelweg geen ruimte in mijn appartement was voor een desktop. Als dat bij jou niet het geval is, zou ik misschien van gedachten veranderen. Die dell komt bijvoorbeeld standaard met een r9 295x. De performance ligt bij die van de 7950. Geen sloom kaartje voor een laptop, maar een GTX 970 loopt rondjes om dat ding.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 09-06-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Met alleen een kast ben je er niet ;) Er moet dan ook een scherm, tobo en muis bij, als TS dat nog niet heeft :) . Dan ben je weer wat beter uit met een High-End laptop.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Ducksy88 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:23:
[...]

ah bah! Jij maakt me weer aan het twijfelen ;)
Ja, je hebt helemaal gelijk, dat zou ook best kunnen inderdaad... Het maakt m'n laptop wel goedkoper maar de totale uitgave blijft dan rond de 1500-1600 zitten voor twee systemen. Financieel is de oplossing niet perse interessant, upgradeability van een desktop is natuurlijk wel degelijk een voordeel.
Ik zou het eens narekenen als ik jou was. Als ik jou was zou ik een ultra-budget met net toe net aan specs desktop samenstellen met 2ehands onderdelen. Vervolgens kan je een nette (nieuwe) laptop erbij nemen met de focus op duurzaamheid ipv performance. Ben je qua laptop beter af en waarschijnlijk in totaal goedkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door rr7r op 09-06-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Hier nog een dingetje over de koeling van de Asus G551JM: http://laptopmedia.com/news/asus-rog-g551jws-gpu-throttles-during-long-hours-of-gaming-leading-to-insanely-low-performance/ Best vervelend, ook al is het wel een soort van op te lossen.

Ik zou eigen voor gaming ook aanraden een desktop in elkaar te flansen, tenzij je op meerdere locaties wilt gamen natuurlijk. In dat laatste geval blijf ik erbij dat de Asus G751JT dé allround/gaminglaptop is in zijn prijsklasse (rond de € 1600,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
De kosten heb ik wellicht verkeerd ingeschat; ik zal bij een desktop inderdaad wel álle randzaken moeten aanschaffen, daar heb ik niets meer van liggen. Ik ga eens wat samenstellen zo op de pricewatch :)

Als ik een desktop neem wordt dat puur voor games en de laptop dan als 'makkelijk voor erbij' dingetje voor wanneer ik als een digitale couchpotato wil surfen en TV kijken tegelijk. Dan pak ik een 500-700 middenmotor laptop erbij zonder al te veel fratsen.

Enige is dat mijn woning momenteel niet echt een praktische desktop plek heeft....
Wouter lucassen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:32:
Die dell komt bijvoorbeeld standaard met een r9 295x. De performance ligt bij die van de 7950. Geen sloom kaartje voor een laptop, maar een GTX 970 loopt rondjes om dat ding.
Ik kwam inderdaad benchmark tegen waar ie er net onder zit. Pak ik toch liever de 970m

[ Voor 25% gewijzigd door Ducksy88 op 10-06-2015 03:29 . Reden: quoteje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Als je een winkel zoekt om wat laptops te testen kan je misschien kijken of je een Mycom, Paradigit of Alternate in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
ivo001 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:47:
Als je een winkel zoekt om wat laptops te testen kan je misschien kijken of je een Mycom, Paradigit of Alternate in de buurt hebt.
En Youtube voor een eerste selectie. Laptopserie + "hands on", "unboxing" of "review" doet vaak al waardevolle info doen leveren @Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Youtube is waardeloos voor een hands-on ervaring. Voor aanschaf van mijn Medion Erazer had ik dat ook als referentie gebruikt. Wat roept die Amerikaan: "This plastic looks and feels exactly like aluminium; you really cant tell the difference"....

Nee, totdat ik de laptop in m'n handen had en echt het idee had met Playmobil te zitten.... Dat spul voelt 100% als plastic en komt echt niet in de buurt van the real deal... Was weldegelijk een grote bummer :(

Dat is precies waarom ik liever zelf mijn interpretaties er op los kan laten; die unboxing meningen zijn zo persoonlijk over het algemeen.

MyCom had geen gamer staan :S Paradigit zat daar ook (Amstelveen) maar was blijkbaar pleitte, die op Koningsplein dan maar even opzoeken. Alternate zou ik moeten zoeken, ik wist niet dat die ook winkels hadden :O
ff zoeken!

Tot zover allemaal bednakt voor jullie input; vannacht ga ik nog even wat vergelijkingen doen en dan hoop ik dit weekend een keus te kunnen maken :D

[ Voor 8% gewijzigd door Ducksy88 op 10-06-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Inmiddels alweer een tijdje verder maar ik heb medicijnen moeten slikken tegen de keuzestress; ik ben er toch nog niet uit -.-'

Want nu heb ik een Quanta barebone samengesteld met een GTX970m, voor 1350!

Mijn twijfel ligt alleen bij Quanta... Het schijnt de grootste ODM manufacturer ter wereld te zijn dus je mag verwachten dat ze best wat kunnen. Maar blijkt dat ook uit de laptops die ze voor consumenten zo samenstellen?

De term leverde op heel GoT niet 1 (juiste) hit op; hier iemand iets zinnigs te zeggen?

edit: klikielink hier

trololol. nevermind. Lees net wat reviews, niet van Quanta, maar van de shop waar 'ie aangeboden wordt. Ik ben toch weer terug bij af xD
Afbeeldingslocatie: http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20130902202500/legomessageboards/images/d/d1/Nothing_to_do_here_by_rober_raik-d4cxltj.png

[ Voor 27% gewijzigd door Ducksy88 op 16-06-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Persoonlijk zou ik voor een desktop + laptop gaan. Zelf heb ik 3 jaar een gaminglaptop gehad (HD6990M) maar het is zwaar, maakt veel lawaai en vergt constant onderhoud met het schoonmaken van de heatsinks. Nu kan er in de 3 jaar wel wat veranderd zijn, maar het neemt niet weg dat een kleine laptop zo'n 150W aan warmte weg moet halen en mijn laptop in idle beide fans al op 2500 RPM heeft draaien...

Ben een maand geleden naar een PC overgestapt, ben onder de 1000 euro gebleven (zonder randapparatuur) en kan alle spellen op ultra op QHD spelen. Ben je van plan om op FHD te spelen of hoger? Op FHD is een leuke pc van zo'n 700 euro wel te doen, dan blijft er nog 200-300 euro voor randapparatuur over en 600-700 euro voor een hele mooie laptop (die dan lichter en stiller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Ik vind 1080 FHD prima, veel meer hoeft niet perse. Ik heb een PC systeempje bij elkaar geselecteerd welke onderaan deze post staat (gewoon ter info, ik weet dat dit het Laptop forum is;)) Maar ik heb me nog niet in monitoren verdiept; als QHD niet heel veel duurder is, is dat mssn wel interessant. Geen ervaring mee tbh.

De onderdelen staan nu, excl. monitor, al op EUR 1000 maar is dan ook wel op de meeste onderdelen net een stapje meer dan ik echt nodig heb. Zo staat er een -K proc op, niet dat ik een hardcore gamer ben die de prestaties nodig heeft maar ik zou wel graag eens een beetje spelen met overclocken; puur interesse (en ja, koeling met ik dan nog aan werken) Maarja, daardoor wel een proc die eigenlijk een overkill kan zijn, een mobo dat buitenproportioneel overcompleet is.

Wat mij momenteel weerhoud een PC voor gaming aan te schaffen is voor sommige wellicht stom; ik heb altijd graag goed geluid. In vorige (kleinere) woningen stond mijn HiFi setup rondom mijn bureau en dus kon ik gamen met echt goed geluid. De huidige indeling van m'n nieuwe woning staat dat eigenlijk helemaal niet toe. Om dan een tweede hifi set in huis te hebben voor alleen af en toe gamen is dan ook weer zo overdreven... (Headphones vind ik na een paar uurtjes toch echt irritant en zweterig worden)

Hieronder wat ik nu even bij elkaar geprikt heb. Geheugen kan de helft goedkoper, proc en mobo tesamen denk ik 130 goedkoper. GPU kan ik voor hetzelfde geld een nog dikkere tweedehands halen, maarja, dat is ook niet echt nodig. En ben toch wat terughoudend met tweedehands electronica.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 237,50€ 237,50
1Gigabyte GA-Z97M-DS3H€ 74,50€ 74,50
1Gigabyte GV-N960G1 GAMING-2GD€ 227,95€ 227,95
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 87,90€ 87,90
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM, 120mm€ 19,95€ 19,95
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9Q-16GBRL€ 109,51€ 109,51
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 955,25

En dan voor 600-700 een laptop. phoe. Andere categorie, weer even inlezen wat in die range mooie componenten zijn met goede prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Mag ik iedereen hartelijk danken voor de input en jullie nu, wellicht verbazen met, de aankoop van een..... Lenovo Y50.

Waarom toch geen échte gamemachine (lees >=GTX970)? Ook mijn motor heeft nu een financiële injectie nodig en dat heeft een leuke hap genomen uit het laptop budget :(

De Y50 is de enige laptop met 960 kaart onder de 1000 euro en met het IPS paneel uit het nieuwe 2015 model hoop ik toch een redelijk machientje te hebben. Wat ik wel écht een groot nadeel vind, en ik mezelf eigenlijk schaam dat ik het bedrijf toch steun door aankoop, is het gebruik van een whitelist voor hardware.
Bah, bah, bah. Die BIOS gaat dus de deur uit. Tevens zit er maar één 2,5" bay in en wordt het dus investeren voor een 500GB SSD, minder vind ik echt te weinig. De schijf die er nu inzit gaat in een cradle als externe opslag dienen.

Ik ga de laptop met handschoentjes behandelen en even een weekje uit proberen; mocht het 'm toch niet worden maak ik gebruik van m'n 14dagen herroepingsrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Om het verhaal wat leuker te maken: De bestelde laptop is nog steeds niet geleverd... Van "High Service" is bij BCC echt geen sprake. Vandaag wééér naar een filiaal en weer ben ik met lege handen en een loze belofte de deur uitgegaan.

De Y50 is niet meer leverbaar en wordt dat ook niet, het alternatief, de G551JW zou vandaag aanwezig zijn maar ook dat wisten ze niet waar te maken. tot op heden ben ik dus nog steeds laptop-loos.

Blegh, wat een gezeik. Klote BCC... Nu maar weer opzoek naar iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
Ducksy88 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:58:
Om het verhaal wat leuker te maken: De bestelde laptop is nog steeds niet geleverd... Van "High Service" is bij BCC echt geen sprake. Vandaag wééér naar een filiaal en weer ben ik met lege handen en een loze belofte de deur uitgegaan.

De Y50 is niet meer leverbaar en wordt dat ook niet, het alternatief, de G551JW zou vandaag aanwezig zijn maar ook dat wisten ze niet waar te maken. tot op heden ben ik dus nog steeds laptop-loos.

Blegh, wat een gezeik. Klote BCC... Nu maar weer opzoek naar iets anders...
Wat vervelend van je laptop zeg. Ik bied een laptop aan op v&a die misschien wel wat voor jou is(: een msi gs ghost pro 970m , 16GB etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naes1992
  • Laatst online: 12-09 14:06
Misschien handig om te weten. De Lenovo Y50-70 komt deze week blijkbaar weer op voorraad. Tenminste dat was het verhaal wat webcare mij vertelden. Maar na het gezeik wat ik ze heb gehad, ik had toevallig vorige week ook dezelfde laptop besteld. Heb in nette woorden gereageerd met het feit dat ze laptop ergens mogen steken waar de zon niet schijnt.
Dus als je nog interesse hebt, misschien dat ze hem aan je kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Naes1992 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:50:
Misschien handig om te weten. De Lenovo Y50-70 komt deze week blijkbaar weer op voorraad. Tenminste dat was het verhaal wat webcare mij vertelden. Maar na het gezeik wat ik ze heb gehad, ik had toevallig vorige week ook dezelfde laptop besteld. Heb in nette woorden gereageerd met het feit dat ze laptop ergens mogen steken waar de zon niet schijnt.
Dus als je nog interesse hebt, misschien dat ze hem aan je kunnen leveren.
Dit gaat op voor de BCC? Want mij wisten ze met zekerheid te zeggen dat 'ie echt niet meer kwam... Wordt een steeds mooier verhaal :')

@Wouter; zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naes1992
Dat was inderdaad de BCC. Via webcare. Mij werd inderdaad ook verteld dat hij niet meer op voorraad zou komen. Maar er waren nog 7 bestellingen naast mij. Misschien een kleine partij ingekocht voor de openstaande orders? Al zouden ze mij €100 korting geven, dan kunnen ze nog steeds de pot op. Gisteren nog
Iets bestelt bij een webshop konden het product niet leveren. En wonder boven wonder vandaag stond het geld al op me rekening. Kan de BCC nog wat van leren.
Edit:
Ik lees net dat jij ook een 500GB SSD wou installeren. Mijn plan is nu om voor €300 meer ongeveer via laptopplus.nl een laptop te bestellen met een 970M. Zou je alleen zelf nog windows moeten kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Naes1992 op 01-07-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Ik had destijds bij hun website ook wat configuraties gemaakt maar in de vergelijking niet echt op een goede prijs gekomen. Nu doe ik er 1 en heb inderdaad echt een net systeem voor een goede prijs. Toch nog even in verdiepen!

Een SSD heb ik al (althans; DPD zegt dat het geleverd is maar ik heb niets ontvangen....) en ook win8 heb ik voor twee tientjes kunnen kopen; ik ga nog wat rondkijken. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Aangezien BCC nogsteeds niets heeft kunnen leveren heb ik nu een Clevo samengesteld bij laptopplus.nl

i7 4720HQ
8GB DDR3
GTX970m
1080p scherm
500Gb SSD

BCC ben ik volledig klaar mee; stelletje idiote baklappen...

Helaas heeft de Clevo ook weer een levertijd van 1-2 weken en duurd het allemaal dus maar voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naes1992
Mooi om te horen dat je eindelijk een keuze hebt kunnen maken. Ben je voor de P650SE gegaan? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik wou juist een laptop bij laptopplus gaan bestellen, maar dou jou posts zie ik daar voorlopig van af. Hou ons goed op de hoogte van hoe het gaat. Nu zit ik bij BTO te kijken. Die hebben in ieder geval een hele goede rating op trustpilot.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Majesco, het is BCC die zo aam het kutten was, laptopplus heb ik pas net besteld en nog geen verdere ervaring mee. Ik lees positieve verhalen over ze en zie dat ze actief reageren op klant berichten op verschillende sociale platformen. Ik heb goede hoop!

En het is inderdaad een P650se van Clevo geworden :)

Edit: en mocht ik na levering gezeik krijgen schijnt Clevo zelf ook heel goed te zijn, contact ik hen wel direct ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ducksy88 op 05-07-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Goede keuze gemaakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ducksy88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:17:

edit: klikielink hier

trololol. nevermind. Lees net wat reviews, niet van Quanta, maar van de shop waar 'ie aangeboden wordt. Ik ben toch weer terug bij af xD
[afbeelding]
Ik dacht dat je het hier over laptopplus had? Maar nog beter, want ik wil ook graag bij hun een clevo bestellen.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
ow shit... hmm, in m'n eerste zoekactie heb ik blijkbaar andere dingen gevonden dan de tweede keer.

Sorry voor de verwarring, ik heb zoveel shop en laptops bekeken dat ik de kluts even kwijt was... Eerlijk gezegd was ik het gezeik met BCC ook zo zat dat ik redelijk in een opwelling die Clevo heb besteld en maar kort onderzoek heb gedaan naar laptopplus op dat moment.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van m'n ervaringen met ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XTjH5KIAgsJ7vq5JMPGAa9uk/full.png

140 minuten aan de telefoon
8 tweets
2 emails
3 winkel bezoeken
4 weken wachten en toch een andere leverancier gekozen.

Maar dan eindelijk is er een laptop onderweg _/-\o_ :9~

Edit:
You gotta be f*ckin shitting me.... Zit 3FM te luisteren "Als je vandaag op een pakketje zit te wachten kan het wat langer duren".... Klikie :o

[ Voor 31% gewijzigd door Ducksy88 op 14-07-2015 09:34 . Reden: iets met Murphy ofzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

MazeWing

The plot thickens...

Heb je 'm inmiddels binnen? Post even je bevindingen :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Goed! Ducksy haz laptop :D

Hij werd inderdaad geleverd in het aangegeven tijds-frame en ik zat, na een nacht werken, inmiddels behoorlijk moe op de bank te wachten... De postbode overhandigde me een (tot €1500 verzekerd) pakket.

Als een klein kind zo blij was ik na een maand wachten; eindelijk weer een laptop!

Ik maakte de doos open en schrok een klein beetje van de wel heel erg jaren 70 stijl simpele verpakking. Geen mooie full-color doos met leuke specs en schreeuwende plaatjes zoals je van een laptop als deze zou kunnen verwachten, maar een grijze muis. Op het karton stond, in vaal grijs-blauwe inkt, enkel een slechte slagzin. Maargoed, its the inside that counts!

Netjes verpakt kwam ik daar mijn laptop tegen en ik was gelijk weer blij gestemd. Het bleek een mooi slank aparaat die er minder saai uit ziet dan ik, aan de hand van de plaatjes, vooraf had gedacht. Echter is 'ie totaal niet schreeuwerig een kan prima op tafel gezet worden in een belangrijke zakelijke bespreking.
Mooi geborsteld aluminium rond om wat wel erg gevoelig is voor vlekken.

Ik had de laptop besteld zonder HDD omdat ik een SSD apart besteld had al. Dat betekende dat ik mijn gloednieuwe, geheel onbeschadigde laptopje meteen moest opereren voor de installatie van (een tijdelijk wat kleinere) SSD. Heel voorzichtig is dat gelukt en met mijn timmermans oog viel me opeens op dat 2 schroefjes nét wat langer zijn. Helaas heb ik hier toch een foutje in gemaakt bij het assemblreren en heb nu een hele kleine beschadiging :(

De hardeschijf zat er in en dus kon ik mijn OS gaan installeren... Dacht ik...

Ik kon me wel voor m'n hoofd slaan want ik had er helemaal niet meer bij stil gestaan dat er geen CD drive in de laptop zit :') Eerst dus naar de MediaMarkt voor een externe drive... Win8 was geinstalleerd en na wat gefaal met partitie-grootes ook de drivers er op gegooid.

Ik heb de laptop nu up and running maar nog niet echt de tijd gehad om wat games te draaien en te kijken wat het beestje in huis heeft.

De eerste indruk van de bouwkwaliteit is erg goed; het voelt allemaal stevig en solide aan, netjes afgewerkt. Strak ding!

Wat betreft de levering van LaptopPlus heb 1 minpuntje en dat is dat de bestelde OEM software (wat AV/security progs) niet geleverd was. Na 1 mailtje had ik binnen de dag 2 licensies in m'n mailbox maar helaas was 1 van die een 'TEST' mail; er stond geen echte licensie code in maar xxxx-xxxx-xx11.... Beetje slordig in eerste instantie maar om dan de email ook nog eens fout te doen is sukkelig. Maargoed. Nog altijd 512googleplex maal beter dan BCC :z

Afuture heeft de SSD die niet geleverd was nu ook nagestuurd, hopelijk komt die vandaag binnen en dan ben ik helemaal rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhziz27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11-2022
IPS or TN? welke merk en model paneel heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
juhziz27 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:04:
IPS or TN? welke merk en model paneel heeft het?
Volgens de site deze: LG LP156WF4-SPB1
Inderdaad Ducky, ben benieuwd welke jij er in hebt gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Als het goed is dit een IPS paneel inderdaad, Speccy kan geen model achterhalen, ik zal ff verder graven.

To be continued.

The continuation:
Gewoon via Apparaatbeheer kom ik tegen: LGD037E
"Compattible ID" zegt: *PNP09FF; maar ik weet niet of dat uberhaupt voor jullie iets betekend :P

Zo 1,2,3 niet heel veel info over het scherm gevonden; hebben jullie wat back-up info?

Aanvulling op mijn ervaring tot nu toe met de laptop overigens:

Het bezel van het scherm is wel wat lomp breed. Ik vergelijk het met m'n broertjes (4 jaar oude) K53 ASUS en de daadwerkelijke afmetingen zijn vergelijkbaar maar doordat de Clevo vlakke, platte, hoekige vormen heeft oogt het lomp en grof. De ASUS is dan even breed maar met licht gebogen randen en dat ziet er gewoon een stukje beter uit, alsof het netter overgaat in het scherm. Maargoed, ik kijk voornamelijk naar het lichtgevende deel van een scherm; niet de rand ;)

De vingerafdruk scanner vind ik een prettige teovoeging. Beetje gimicky en niet perse nodig maar ik heb graag een sterk wachtwoord en in plaats van 50 karakters te typen een snelle swipe met mn vinger bevalt me wel. Ik heb de scanner nog niet kunnen neppen door andere vingers te gebruiken; die accepteerd 'ie niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Ducksy88 op 17-07-2015 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ik denk dat het beter is dat ik dit in uw topic plaats Ducksy dan dat ik zelf helemaal een nieuwe aanmaak. Maar mijn laptop van laptopplus is ook aangekomen. Alles is gewoon goed gegaan de laptop is fantastisch. Gebaseerd op de Clevo N150SD. Dus bij deze.

Volledige specs:
http://i.imgur.com/QrpQymx.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Majesco op 21-07-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-5NBFL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06
Pagina: 1