Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
* Gamen op triples. (5760 x 1080) (bijv. iRacing, ProjectCars, GTA V)
* Max 2 VM's draaien (1 x 6GB memory nodig)
* Videobewerking (Premiere pro)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 2200 euro ter beschikking. Absolute max prijs is er niet, dus 100 a 200 euro meer is te overwegen.
Zelfbouwen is prima, liever niet :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muizen, toetsenborden en USB hub.
3 x full hd 24 inch (HDMI)
1 x full hd 27 inch (VGA en HDMI)
1 x 1920x1200 24 inch (VGA en DVI)
Waarbij ik de laatst 2 genoemde kan koppelen via een MST HUB (aansluiting via DP)
pricewatch: Club 3D SenseVision MST Hub HDMI 1-3
Tevens ook de voorkeur aangezien die laatste 2 monitoren wat verder van de pc staan en ik zo min mogelijk kabels wil hebben tussen die 2 plekken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart is nog een reference model. Ik wil uiteindelijk gaan naar een non-reference variant.
Ik ben er bewust van dat ik DP naar HDMI kabels nodig heb om mijn HDMI triples aan te moeten sturen, deze heb ik niet in de lijst toegevoegd.
Kosten voor de Windows licentie mag genegeerd worden, hergebruik ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik denk alleen dat ik er wel uit ben m.b.t. de videokaart ondanks dat AMD op korte termijn zijn nieuwe kaarten aankondigd. En dat heeft meer met gevoel temaken dan met het potentiele resultaat(performance) van een kaart.
Ga je overklokken?
Als het makkelijk te doen is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag het geluidsniveau beperken tot zover mogelijk.
Standaard zitten er 2 koelers bij de kast, dus nog 2 extra koelers aanbrengen voor 3 invoer en 1 uitvoer en ze op lage toeren te laten draaien.
Noctua NF-A14 PWM, 140mm
Geen SLI/Crossfire.
Verwacht binnen een jaar mijn hoofdscherm (27 inch) te vervangen met een 1440p of nog hoger, dus moet daarop ook prima op kunnen gamen.
Deze configuratie zou ervoor moeten zorgen dat ik de komende 6 jaar wel klaar ben, waarbij ik waarschijnlijk over een jaar of 3 de videokaart een upgrade geef.
Dus snelste processor (in betaalbare hoek).
Moederbord op basis van reviews, waarbij deze duidelijk als een van de betere naar voren komt.
Externe geluidskaart omdat ik eigenlijk 2 'werk/gameplekken' heb en ik ook op de andere plek mijn geluid moet aansturen.
Case keuze, een van de stilste kasten a.t.m.
Geheugen is op basis van memory compatibility list van het moederbord en cas 9. "CMZ16GX3" kwam erin voor.
2 SSD's, 1 voor het OS en eventuele applicaties en de 2e voor games. Naast dit heb ik een NAS voor al mijn overige data.
Processor koeler... 1 van de best bekeken gekozen.
Voeding... heb ik niet de indruk dat je hiermee echt een foute keuze kan maken.
Bedankt voor het lezen! (en voor de eventuele reacties)
* Gamen op triples. (5760 x 1080) (bijv. iRacing, ProjectCars, GTA V)
* Max 2 VM's draaien (1 x 6GB memory nodig)
* Videobewerking (Premiere pro)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 2200 euro ter beschikking. Absolute max prijs is er niet, dus 100 a 200 euro meer is te overwegen.
Zelfbouwen is prima, liever niet :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muizen, toetsenborden en USB hub.
3 x full hd 24 inch (HDMI)
1 x full hd 27 inch (VGA en HDMI)
1 x 1920x1200 24 inch (VGA en DVI)
Waarbij ik de laatst 2 genoemde kan koppelen via een MST HUB (aansluiting via DP)
pricewatch: Club 3D SenseVision MST Hub HDMI 1-3
Tevens ook de voorkeur aangezien die laatste 2 monitoren wat verder van de pc staan en ik zo min mogelijk kabels wil hebben tussen die 2 plekken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti 6GD5 | € 749,90 | € 749,90 |
| 1 | Asus Xonar U7 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9 | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Corsair RM750 | € 129,49 | € 129,49 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 143,78 | € 143,78 |
| 1 | Samsung 850 Pro 512GB | € 265,89 | € 265,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.151,76 | |
Videokaart is nog een reference model. Ik wil uiteindelijk gaan naar een non-reference variant.
Ik ben er bewust van dat ik DP naar HDMI kabels nodig heb om mijn HDMI triples aan te moeten sturen, deze heb ik niet in de lijst toegevoegd.
Kosten voor de Windows licentie mag genegeerd worden, hergebruik ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik denk alleen dat ik er wel uit ben m.b.t. de videokaart ondanks dat AMD op korte termijn zijn nieuwe kaarten aankondigd. En dat heeft meer met gevoel temaken dan met het potentiele resultaat(performance) van een kaart.
Ga je overklokken?
Als het makkelijk te doen is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag het geluidsniveau beperken tot zover mogelijk.
Standaard zitten er 2 koelers bij de kast, dus nog 2 extra koelers aanbrengen voor 3 invoer en 1 uitvoer en ze op lage toeren te laten draaien.
Noctua NF-A14 PWM, 140mm
Geen SLI/Crossfire.
Verwacht binnen een jaar mijn hoofdscherm (27 inch) te vervangen met een 1440p of nog hoger, dus moet daarop ook prima op kunnen gamen.
Deze configuratie zou ervoor moeten zorgen dat ik de komende 6 jaar wel klaar ben, waarbij ik waarschijnlijk over een jaar of 3 de videokaart een upgrade geef.
Dus snelste processor (in betaalbare hoek).
Moederbord op basis van reviews, waarbij deze duidelijk als een van de betere naar voren komt.
Externe geluidskaart omdat ik eigenlijk 2 'werk/gameplekken' heb en ik ook op de andere plek mijn geluid moet aansturen.
Case keuze, een van de stilste kasten a.t.m.
Geheugen is op basis van memory compatibility list van het moederbord en cas 9. "CMZ16GX3" kwam erin voor.
2 SSD's, 1 voor het OS en eventuele applicaties en de 2e voor games. Naast dit heb ik een NAS voor al mijn overige data.
Processor koeler... 1 van de best bekeken gekozen.
Voeding... heb ik niet de indruk dat je hiermee echt een foute keuze kan maken.
Bedankt voor het lezen! (en voor de eventuele reacties)