MBPr 13" (2014) Bluetooth functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04
Goedemorgen beste mede-Mac-Tweakers!

Ik heb sinds september een MPBr 13' (MGX82) en ben er uitermate tevreden over.
Sinds zaterdag ook de trotse bezitter geworden van een iPhone 6 plus 64GB.

Nu wil ik natuurlijk handoff kunnen gebruiken en mijn laptop verbinding delen via Bluetooth (Ik zit veel in het buitenland waar ik geen cellular data heb maar wel vaak toegang op Wifi met slechts 1 apparaat) dus probeerde ik mijn Iphone te pairen via bluetooth en hier beginnen de problemen. Dit is eigenlijk het eerste bluetooth apparaat wat ik gebruik op mijn Macbook dus ik heb hier vrij weinig verstand van en misschien mis ik iets.

Ik krijg mijn Iphone gewoon gevonden op mijn Mac (Maar mijn Mac niet op mijn iphone?) en als ik deze probeer te koppelen krijg ik netjes de code te zien op mijn Mac en Iphone.
Als ik dit bevestig blijft de verbinding 2 seconden stabiel maar dan verliest hij direct de koppeling. :(

Na de koppeling kan ik op mijn iphone op mijn Macbook duwen en dan krijg ik de melding: Dit apparaat wordt niet ondersteund.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-Geen USB aansluitingen gebruik
-Bluetooth aan/uit
-iPhone reboot
-NVRAM reset
-SMC reset
-Apple diagnostic tool
-Pairen met men HTC One M7 werkt ook niet
-AirDrop krijg ik ook niet aan de praat
-Wifi uitgeschakeld op Mac/iPhone

Handoff staat aan op beide de Mac en de Iphone, beide hebben bluetooth en Wifi aan (telefoon niet verbonden, Mac verbonden met bedrijfsnetwerk)

Ik begin bijna te denken aan een hardware fout en niet aan een software error.
Als ik het internet afspeur zie ik erg veel problemen met de bluetooth van de MPBr...
Ik heb bewust voor een iPhone gekozen voor de handige pairing etc en ik verwacht van een telefoon van 900 euro en een laptop van 1300 dat bluetooth gewoon functioneert!

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet uit Bonn, Duitsland

Mauritio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11
Het is niet nodig om je iPhone te koppelen via Bluetooth voor handoff, en de fout die je krijgt is geen hardwarematig probleem.

Zie de link hieronder voor instructies
http://www.macrumors.com/...w-to-handoff-not-working/

Zorg wel dat BT aan staat op beide apparaten, mocht het niet lukken ontkoppel dan je icloud account van beide apparaten en probeer opnieuw!

Veel succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door joon op 08-06-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Hoi Joon,
Bedankt voor de snelle response! :)

Handoff, Wifi (op de Mac verbonden met bedrijf, Iphone geen netwerk) en Bluetooth staan op beide apparaten aan. Handoff werkt nog steeds niet.
Als ik vanmiddag thuis ben probeer ik het ontkoppelen van iCloud. Hopelijk fixt dat in ieder geval het Handoff probleem. Helaas blijft mijn Bluetooth dus niet functioneren en dat vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Mauritio schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:49:
Hoi Joon,
Bedankt voor de snelle response! :)

Handoff, Wifi (op de Mac verbonden met bedrijf, Iphone geen netwerk) en Bluetooth staan op beide apparaten aan. Handoff werkt nog steeds niet.
Als ik vanmiddag thuis ben probeer ik het ontkoppelen van iCloud. Hopelijk fixt dat in ieder geval het Handoff probleem. Helaas blijft mijn Bluetooth dus niet functioneren en dat vind ik vreemd.
De fout die je te zien krijgt bij het 'proberen' te koppelen van de iPhone met Bluetooth is een bekend probleem, lukt mij thuis namelijk ook niet.
Dit beïnvloed handoff/continuity trouwens helemaal niet.

Wél is het nodig dat beide apparaten hetzelfde iCloud account gebruiken, het is misschien ook handig om de iPhone wel te verbinden via WiFi, niet alles gaat namelijk via bluetooth.

[ Voor 5% gewijzigd door joon op 08-06-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
joon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:58:
[...]

De fout die je te zien krijgt bij het 'proberen' te koppelen van de iPhone met Bluetooth is een bekend probleem.
Maar het koppelen is ook totaal niet nodig.

Wél is het nodig dat beide apparaten hetzelfde iCloud account gebruiken, het is misschien ook handig om de iPhone wel te verbinden via WiFi, niet alles gaat namelijk via bluetooth.
Ja maar zoals ik al in men TS heb aangegeven heb ik op mijn werk slechts toegang tot wifi op 1 apparaat.. :( (vreselijk ouderwets in mijn ogen)
Ook wil ik mijn wifi verbinding van MBP doortetheren via bluetooth naar mijn iPhone zodat ik hier ook op whatsapp etc bereikbaar ben.
Ik krijg geen oplossingen gevonden voor de bluetooth problemen en dat hoort gewoon niet op een apparaat van 1300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Mauritio schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Ja maar zoals ik al in men TS heb aangegeven heb ik op mijn werk slechts toegang tot wifi op 1 apparaat.. :( (vreselijk ouderwets in mijn ogen)
Ook wil ik mijn wifi verbinding van MBP doortetheren via bluetooth naar mijn iPhone zodat ik hier ook op whatsapp etc bereikbaar ben.
Ik krijg geen oplossingen gevonden voor de bluetooth problemen en dat hoort gewoon niet op een apparaat van 1300 euro.
Aha, dat had ik gemist, excuus.
Zet bij 'Delen' (systeem) 'bluetooth sharing' aan en kijk of het dan wel werkt.
Via bluetooth internet delen wilt ook niet altijd even lekker werken maar ik zit niet in een positie om dit momenteel te testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
joon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:08:
[...]

Aha, dat had ik gemist, excuus.
Zet bij 'Delen' (systeem) 'bluetooth sharing' aan en kijk of het dan wel werkt.
Via bluetooth internet delen wilt ook niet altijd even lekker werken maar ik zit niet in een positie om dit momenteel te testen voor je.
Geen probleem, ben erg blij dat iemand helpt :)
Helaas heeft het aanzetten van bluetooth sharing ook geen effect.
Straks toch met Apple support bellen om die er maar naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Mauritio schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Geen probleem, ben erg blij dat iemand helpt :)
Helaas heeft het aanzetten van bluetooth sharing ook geen effect.
Straks toch met Apple support bellen om die er maar naar te laten kijken.
Het enige wat misschien nog kan helpen is je apparaten herstarten maar die bluetooth problemen zijn sinds yosemite best hardnekkig.
Als je het via Apple Support oplost, vergeet dan niet de oplossing hier neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Mauritio schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:03:
Goedemorgen beste mede-Mac-Tweakers!

Ik heb sinds september een MPBr 13' (MGX82) en ben er uitermate tevreden over.
Sinds zaterdag ook de trotse bezitter geworden van een iPhone 6 plus 64GB.

Nu wil ik natuurlijk handoff kunnen gebruiken en mijn laptop verbinding delen via Bluetooth (Ik zit veel in het buitenland waar ik geen cellular data heb maar wel vaak toegang op Wifi met slechts 1 apparaat) dus probeerde ik mijn Iphone te pairen via bluetooth en hier beginnen de problemen. Dit is eigenlijk het eerste bluetooth apparaat wat ik gebruik op mijn Macbook dus ik heb hier vrij weinig verstand van en misschien mis ik iets.

Ik krijg mijn Iphone gewoon gevonden op mijn Mac (Maar mijn Mac niet op mijn iphone?) en als ik deze probeer te koppelen krijg ik netjes de code te zien op mijn Mac en Iphone.
Als ik dit bevestig blijft de verbinding 2 seconden stabiel maar dan verliest hij direct de koppeling. :(

Na de koppeling kan ik op mijn iphone op mijn Macbook duwen en dan krijg ik de melding: Dit apparaat wordt niet ondersteund.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-Geen USB aansluitingen gebruik
-Bluetooth aan/uit
-iPhone reboot
-NVRAM reset
-SMC reset
-Apple diagnostic tool
-Pairen met men HTC One M7 werkt ook niet
-AirDrop krijg ik ook niet aan de praat
-Wifi uitgeschakeld op Mac/iPhone

Handoff staat aan op beide de Mac en de Iphone, beide hebben bluetooth en Wifi aan (telefoon niet verbonden, Mac verbonden met bedrijfsnetwerk)

Ik begin bijna te denken aan een hardware fout en niet aan een software error.
Als ik het internet afspeur zie ik erg veel problemen met de bluetooth van de MPBr...
Ik heb bewust voor een iPhone gekozen voor de handige pairing etc en ik verwacht van een telefoon van 900 euro en een laptop van 1300 dat bluetooth gewoon functioneert!

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet uit Bonn, Duitsland

Mauritio
Als ik je goed begrijp, wil je dus je internet via je MBP met je iPhone delen. Maar je MBP is met Wi-Fi verbonden, toch? Bij mijn weten kan je alleen het internet van je MBP delen als dat apparaat met Ethernet is verbonden. Dan deel je het via een ad-hoc Wi-Fi netwerk.

Je kan niet via Wi-Fi verbonden zijn en dan het internet via Bluetooth weer delen met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Volkan1984 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:17:
[...]

Als ik je goed begrijp, wil je dus je internet via je MBP met je iPhone delen. Maar je MBP is met Wi-Fi verbonden, toch? Bij mijn weten kan je alleen het internet van je MBP delen als dat apparaat met Ethernet is verbonden. Dan deel je het via een ad-hoc Wi-Fi netwerk.

Je kan niet via Wi-Fi verbonden zijn en dan het internet via Bluetooth weer delen met andere apparaten.
Dit is wel mogelijk volgens Apple. Internet deling via Bluetooth PAN :)
Enige probleem van dit is dat ik dus niet kan pairen via bluetooth...
En handoff werkt nog steeds niet na in/uitloggen iCloud, de chat van apple werkt ook voor geen gulden dus vanavond maar een belletje plegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Mauritio schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:33:
[...]

En handoff werkt nog steeds niet na in/uitloggen iCloud, de chat van apple werkt ook voor geen gulden dus vanavond maar een belletje plegen!
OK. Dat wist ik niet! Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Mauritio schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:33:
[...]

OEPS Dubbel gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkan1984 op 09-06-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Nou na lang 'vechten' met de Apple support zijn beide problemen (handoff en bluetooth) niet opgelost.
Ik kan wel stellen dat ik flink teleurgesteld ben, al helemaal omdat het toch een apparaat is van dik 1200 euro.

Binnenkort maar naar de Genius bar gaan om ze daar een en ander te laten testen en eventueel laten repareren.

Ik houd jullie op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Mauritio schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:53:
Nou na lang 'vechten' met de Apple support zijn beide problemen (handoff en bluetooth) niet opgelost.
Ik kan wel stellen dat ik flink teleurgesteld ben, al helemaal omdat het toch een apparaat is van dik 1200 euro.

Binnenkort maar naar de Genius bar gaan om ze daar een en ander te laten testen en eventueel laten repareren.

Ik houd jullie op de hoogte :D
Succes. Ben benieuwd wat er uit komt. Je kan het beste eerst een afspraak maken bij de Genius bar.
Pagina: 1