Goedemorgen beste mede-Mac-Tweakers!
Ik heb sinds september een MPBr 13' (MGX82) en ben er uitermate tevreden over.
Sinds zaterdag ook de trotse bezitter geworden van een iPhone 6 plus 64GB.
Nu wil ik natuurlijk handoff kunnen gebruiken en mijn laptop verbinding delen via Bluetooth (Ik zit veel in het buitenland waar ik geen cellular data heb maar wel vaak toegang op Wifi met slechts 1 apparaat) dus probeerde ik mijn Iphone te pairen via bluetooth en hier beginnen de problemen. Dit is eigenlijk het eerste bluetooth apparaat wat ik gebruik op mijn Macbook dus ik heb hier vrij weinig verstand van en misschien mis ik iets.
Ik krijg mijn Iphone gewoon gevonden op mijn Mac (Maar mijn Mac niet op mijn iphone?) en als ik deze probeer te koppelen krijg ik netjes de code te zien op mijn Mac en Iphone.
Als ik dit bevestig blijft de verbinding 2 seconden stabiel maar dan verliest hij direct de koppeling.
Na de koppeling kan ik op mijn iphone op mijn Macbook duwen en dan krijg ik de melding: Dit apparaat wordt niet ondersteund.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-Geen USB aansluitingen gebruik
-Bluetooth aan/uit
-iPhone reboot
-NVRAM reset
-SMC reset
-Apple diagnostic tool
-Pairen met men HTC One M7 werkt ook niet
-AirDrop krijg ik ook niet aan de praat
-Wifi uitgeschakeld op Mac/iPhone
Handoff staat aan op beide de Mac en de Iphone, beide hebben bluetooth en Wifi aan (telefoon niet verbonden, Mac verbonden met bedrijfsnetwerk)
Ik begin bijna te denken aan een hardware fout en niet aan een software error.
Als ik het internet afspeur zie ik erg veel problemen met de bluetooth van de MPBr...
Ik heb bewust voor een iPhone gekozen voor de handige pairing etc en ik verwacht van een telefoon van 900 euro en een laptop van 1300 dat bluetooth gewoon functioneert!
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet uit Bonn, Duitsland
Mauritio
Ik heb sinds september een MPBr 13' (MGX82) en ben er uitermate tevreden over.
Sinds zaterdag ook de trotse bezitter geworden van een iPhone 6 plus 64GB.
Nu wil ik natuurlijk handoff kunnen gebruiken en mijn laptop verbinding delen via Bluetooth (Ik zit veel in het buitenland waar ik geen cellular data heb maar wel vaak toegang op Wifi met slechts 1 apparaat) dus probeerde ik mijn Iphone te pairen via bluetooth en hier beginnen de problemen. Dit is eigenlijk het eerste bluetooth apparaat wat ik gebruik op mijn Macbook dus ik heb hier vrij weinig verstand van en misschien mis ik iets.
Ik krijg mijn Iphone gewoon gevonden op mijn Mac (Maar mijn Mac niet op mijn iphone?) en als ik deze probeer te koppelen krijg ik netjes de code te zien op mijn Mac en Iphone.
Als ik dit bevestig blijft de verbinding 2 seconden stabiel maar dan verliest hij direct de koppeling.
Na de koppeling kan ik op mijn iphone op mijn Macbook duwen en dan krijg ik de melding: Dit apparaat wordt niet ondersteund.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-Geen USB aansluitingen gebruik
-Bluetooth aan/uit
-iPhone reboot
-NVRAM reset
-SMC reset
-Apple diagnostic tool
-Pairen met men HTC One M7 werkt ook niet
-AirDrop krijg ik ook niet aan de praat
-Wifi uitgeschakeld op Mac/iPhone
Handoff staat aan op beide de Mac en de Iphone, beide hebben bluetooth en Wifi aan (telefoon niet verbonden, Mac verbonden met bedrijfsnetwerk)
Ik begin bijna te denken aan een hardware fout en niet aan een software error.
Als ik het internet afspeur zie ik erg veel problemen met de bluetooth van de MPBr...
Ik heb bewust voor een iPhone gekozen voor de handige pairing etc en ik verwacht van een telefoon van 900 euro en een laptop van 1300 dat bluetooth gewoon functioneert!
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet uit Bonn, Duitsland
Mauritio