Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik heb een ASUS Transformer Book T200TA met 32 gb opslagruimte. Om wat meer ruimte beschikbaar te krijgen wil ik de recovery partitie, die 8gb in beslag neem, te verwijderen. Asus heeft daarvoor een tool genaamd Backtracker voor beschikbaar waarmee dit zou moeten kunnen, zoals hier beschreven:

http://www.asus.com/nl/support/FAQ/1008647/

Echter, als ik die tool installeer op deze computer is die optie helemaal niet beschikbaar, ik kan alleen maar kiezen uit de back up optie en de system recovery optie die je in bovenstaande link ziet, de andere twee opties die daar staan zijn er simpelweg niet. Als ik via windows computer management naar disk management gaat zie ik daar wel die recovery partitie staan, maar ook daar kan ik 'm niet verwijderen, het enige dat je ziet als je op de partitie met de rechter muisknop klikt is 'help'.

Iemand enig idee of het op de één of andere manier toch mogelijk is om deze parititie te verwijderen, zodat er wat meer van de interne 32GB beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje richting OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb het verwijdert door middel van een Windows 8.1 iso in de setup kun je hem verwijderen.

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:31
Wil je het persee via de tool van ASUS doen?

Anders kun je volgens mij ook iets als Partition Master gebruiken om de partitie te verwijderen en de andere partitie te vergroten. Maak wel voor de zekerheid een backup van de belangrijke zaken. Ik heb nog nooit echte problemen gehad met deze tool, maar beter veilig dan snel ;) .

--edit
Link naar freeware gemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door Qaatloz op 08-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Het hoeft niet persé via de Asus tool, maar ik vind het vreemd dat het zelfs via disk management van Windows zelf al niet kan. Ik zal die partition tool eens checken.
Erik1994 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:41:
Ik heb het verwijdert door middel van een Windows 8.1 iso in de setup kun je hem verwijderen.
Hm, maar ik heb geen Windows iso beschikbaar, volgens mij.

Ik heb wel dit gevonden:
http://www.reddit.com/r/a...partition_of_transformer/

en daar zegt iemand:
"probably can't removed because it uses winboot."
Wimboot is dit:
https://technet.microsoft.com/en-gb/library/dn594399.aspx
Vraag me af of het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:31
Hmm, in kende de wimboot feature nog niet.Dit verandert het verhaal wel wat.

Als ik het goed begrijp (linkje naar de buren) staat de daadwerkelijke windowsinstallatie niet op de hoofdpartitie, maar gecomprimeerd in de wimboot partitie. Daardoor bespaar je netto (veel) ruimte t.o.v. de 'normale' ongecomprimeerde installatie. De 'bestanden' op de hoofdpartitie zijn dus blijkbaar niet veel meer dan pointers naar de juiste plekken in de gecomprimeerde wimboot images. Waarschijnlijk kun je dus wimboot niet verwijderen (windows gaat niet meer starten), en al zou je het doen en herinstalleren dan zal je juist meer ruimte gebruiken met de (ongecomprimeerde) windows bestanden dan dat je nu doet.

zie ook de reactie van fiddle op deze site

[ Voor 14% gewijzigd door Qaatloz op 08-06-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik denk dat ik het maar met rust ga laten dan. Sowieso komt er nog een 500gb hdd bij, om data op te kunnen slaan. Je blijft dan nog steeds wel met het feit zitten dat je niet heel veel op C: kunt installeren, maar dat was toch nooit de bedoeling van deze tablet, dus op zich is het dan maar zo. Wel jammer dat blijkbaar door WIMBoot je ook November Update (KB3000850) niet krijgt, dat was volgens mij die windows update waar je wel een paar handige features, zoals een normale plek voor de power off button, weer terug krijgt.

Oh well, het is niet anders :)
Pagina: 1