iPhone 5s 16 GB gebruikt onverklaarbaar veel opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 16:31
Ik heb een iPhone 5s 16 GB en heb nog maar 1,6 GB beschikbaar volgens Instellingen-->Algemeen-->Gebruik-->Beheer opslag.

Bij in gebruik staat er 10,4 GB, maar als ik alle Apps die daar onder staan optel kom ik op 4321,5 MB uit. Dat is toch ruim een verschil van 6 GB. Heeft iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Videos, photos, muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Informatie in de Apps zoals aantekeningen, notities en afbeeldingen/video's in bijvoorbeeld WhatsApp tikken snel aan. Heb je ook al gekeken naar foto's, filmpjes en muziek?

E-mails, met bijlagen kunnen ook veel opslag vragen.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Foto's en Camera staat gewoon tussen het lijstje en neemt maar 97,3 MB in beslag.
Muziek & video's heb ik even gekeken, maar alles wat daar staat is niet op mijn telefoon gedownload, dus dat neemt geen ruimte in beslag.
Mail staat ook in de lijst en neemt maar 135 MB in beslag.

@Koninkje; je bedoelt de document/gegevens van bijvoorbeeld Whatsapp? Die staan ook gewoon in de eerder genoemde lijst, wanneer ik doorklik op Whatsapp zie ik dat de app 62,5 MB groot is en dat de documenten/gegevens 218 MB in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

nexhil

BAM!

Misschien heb je een alternatieve videoplaten geïnstalleerd en video's op je iphone in dat appje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
nexhil schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:23:
Misschien heb je een alternatieve videoplaten geïnstalleerd en video's op je iphone in dat appje staan?
Met videoplaten bedoel je video player? Zo ja, nee, die heb ik niet, heb alleen die standaard video app van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 15:26

nexhil

BAM!

Phoolie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Met videoplaten bedoel je video player? Zo ja, nee, die heb ik niet, heb alleen die standaard video app van Apple zelf.
Excuus, ja dat bedoelde ik inderdaad.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik las net ergens dat iOS 8 zo'n 4,6 GB in beslag neemt, weet iemand of dit klopt en of dat ook onder het kopje "in gebruik" valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik merkte gisteren hetzelfde probleem, nog 750MB over terwijl de apps bij elkaar opgeteld max 5GB in gebruik namen. Na het wipen en restoren van een icloud kopie die ik gisteren maakte heb ik nu 5,6GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

IOS (of apps) doen ook maar wat, naar gelang de ruimte die beschikbaar is, heb ik het idee. Ik heb zelf een Iphone 5 16GB. Ik heb laatst een aantal foto mappen uitgezet in itunes en opnieuw gesynchroniseerd. Ik ging daarmee van 300 MB naar 1,2GB vrije ruimte. In de tussentijd heb ik geen bijzondere dingen gedaan die ruimte kunnen opmaken, en toch zit het na twee dagen alweer op 200 MB vrij.

Af en toe verwijder ik Spotify en installeer die opnieuw. Ik heb geen offline content daarin zitten, en toch groeit die app vrij snel naar 500+ MB.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
shoombak schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:06:
Ik merkte gisteren hetzelfde probleem, nog 750MB over terwijl de apps bij elkaar opgeteld max 5GB in gebruik namen. Na het wipen en restoren van een icloud kopie die ik gisteren maakte heb ik nu 5,6GB vrij.
Dan ga ik dat vanavond ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Het heeft inderdaad geholpen. Heb nu weer 3,6 GB beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:04
Heeft te maken met de cache van je apps.
De app is bv 100mb, maar de zaken die je met de app en ruimte kosten gaan naar de categorie "overige". Iedereen met een iphone moet af en toe een reservekopie maken op itunes en het dan terugzetten. Daardoor gaat de "overige" weg. Spotify is bv een hele grote boosdoener. Zodra je een nieuw nummer heb beluisterd, wordt het voor altijd opgeslagen op je iphone tot je de app weggooit en opnieuw installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

verwijder facebook en herinstalleer het , en verwijder alles in verwijderde bestanden in de fotogallerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Mislukte muzieksynchronisatie?
Verwijder je muziek eens via Instellingen-->Algemeen-->Gebruik-->Beheer opslag.

Safari cache?

"Verwijderde" foto's? De nieuwe foto app heeft een soort prullenbak.
Pagina: 1