Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
hoi,
voor m'n vriendin heb ik een LG G2 mini geregeld, prima telefoontje.
In de back cover zit een NFC chip, die via 2 contactjes met de body van de telefoon in verbinding staat.
Nu hebben we geen NFC nodig, wie weet later als betalen met mobiel meer gangbaar wordt, maar nu zou ik liever Qi wireless willen laden.

Zou ik die 2 contactjes ook kunnen gebruiken als ik er een Qi charging foil/film in plaats??

Moet een telefoon specifieke soft/hardware hebben hiervoor, of zit dit in Android(4.4 in dit geval) al ingebakken?
Mijn Nexus 5 heeft Qi, wordt bijna nergens over gesproken/geschreven, kan ook geen instellingen op m'n telefoon er voor vinden, maar het werkt super en ik zou niet meer zonder willen....

Maar goed, iemand die een beetje technisch is en hier wat nuttigs over kan zeggen??

Een foil/film voor de samsung note2 is qua omvang in orde, die zou moeten passen, alleen de contactjes lijken wat dik, maar voor die paar dollar ben ik wel bereid wat risico te lopen en wat te tweaken met een hamer ofzo?? 8)7

Alvast bedankt,
Wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
volgens mij heeft de mini niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
heeft volgens mij niks met software te maken, sommige toestellen hebben connectie voor een "backcover" met QI receiver, voor toestellen die dit niet hebben (zoals een G2 mini) kan je "misschien" een universele pad ergens tussen schuiven en aan je usb vastmaken, of een case die op je usb aansluit (zijn voor populaire toestellen zoals iPhones vaak wel te vinden)

http://www.ebay.com/sch/i...iversal+receiver&_sacat=0

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Er zitten dus wel 2 connectoren achter in de telefoon, waar nu de nfc chip connectie mee maakt, ik wel dus weten of die contacten ook voor qi wireless laden gebruikt kunnen worden, of zit dat technisch heel anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Klinkt voor mij als een sim kaart in je sd slot duwen omdat je graag dual sim wilt. Dit gaat niet werken tenzij het expliciet voor die of een dubbele functie is gemaakt.
(Volgens mij is er 1 toestel waarbij mijn voorbeeld toevallig kan ;))

maar technisch is een nfc connector totaal anders dan een qi connector, qi moet verbonden zijn met het laadcircuit, nfc is meer een soort sensor input

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Prulleman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:03:
Klinkt voor mij als een sim kaart in je sd slot duwen omdat je graag dual sim wilt. Dit gaat niet werken tenzij het expliciet voor die of een dubbele functie is gemaakt.
(Volgens mij is er 1 toestel waarbij mijn voorbeeld toevallig kan ;))

maar technisch is een nfc connector totaal anders dan een qi connector, qi moet verbonden zijn met het laadcircuit, nfc is meer een soort sensor input
LG bevestigt dit idd, kijken of ik met een knap receivertje met een "platte" micro usb connector ook tevreden kan zijn.. zoiets dan maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:04
Ik denk dat je beter een andere telefoon koopt.
Draadloos opladen is leuk als extra mogelijkheid, maar niet wanneer je daardoor geen normaal laadsnoertje meer kunt gebruiken.
Pagina: 1