Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn vrouw en ik hebben onlangs allebei een moto e 2015 lte gekocht.
Een zeer fijn toestelletje, doet alles wat hij moet doen, niet te groot en in tegenstelling tot onze vorige telefoons komen we wel heel de dag door zonder een herlaadbeurt.
Er is echter een probleem, telkens je de telefoon herlaadt start hij - na een minuut of 20- vanzelf terug op.
Ik gebruik de mijne als wekker, en het zou handig zijn als ze me 's nachts konden opbellen.
Maar na 20 minuten, wanneer ik half in het slaap ben gevallen wordt nu heel de kamer verlicht 8)7

een korte zoektocht op het internet levert niet veel op, behalve een forumpost op het motorolaforum waar een halve maand geleden een vage belofte is gebeurd dat ze er aan aan het werken zijn (https://forums.motorola.com/posts/3e015099b1 en https://forums.motorola.com/posts/00b8067ad8)

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem, of een verklaring. Het zou onze nachtrust ten goede komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
voor het oplichten kan je natuurlijk je toestel met scherm naar beneden weg leggen, de wekker doet het neem ik aan na een reboot gewoon en als je bereikbaar wilt zijn kan je (tijdelijk) je sim pin verwijderen.

Dit zijn allemaal workarounds en geen oplossing voor je probleem.. die is denk ik wat lastiger, maar je geeft ook niet zoveel info:
- hebben beide toestellen dit?
- heb je dit -elke- nacht?
- is het altijd na ~20 minuten of soms langer/korter? of is het misschien altijd om bv 23:00
- heb je andere stopcontacten geprobeerd?
- heb je andere laders geprobeerd? (bv ook aan usb van computer) (alle micro usb laders zijn gelijk en uitwisselbaar, je kan dus gewoon een oude samsung lader gebruiken om te testen)
- probeer niet alleen een ander stekker blokje, maar ook een andere usb kabel, dit kan ook invloed hebben
(wellicht is er teveel bezuinigd op de lader/kabel)
- heb je al een factory reset geprobeerd en dan 1 voor 1 weer apps terug zetten om rare incompatible apps uit te sluiten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie
Het klopt dat ik niet bijster veel info gaf. We zullen er proberen iets aan te doen :)

Voor zover ik weet gebeurde het alleen met mijn telefoon.
Ik denk dat het telkens na een minuut of twintig gebeurde.
Een factory reset heb ik gedaan, alsook verschillende laders, kabels en stopcontacten gebruikt.
Alles zonder resultaat. Elke keer gebeurde het weer bij het laden.

Alleen deze nacht gebeurde het niet meer.
Ik had ergens gelezen dat het rare gedrag te wijten kon zijn aan een defecte SD-kaart in het toestel (er zat mijn oude kaart in van mijn S3 die daar vaak onverwachte werd losgekoppeld). Dus heb ik ze deze nacht eens zonder SD-kaart opgeladen. De telefoon heeft zich deze nacht niet herstart. Dus heb ik er maar een nieuwe SD-kaart ingestoken en hoop dat het probleem hiermee definitief van de baan is.
Al snap ik niet goed wat een SD-kaart te maken heeft met het herstarten van een telefoon, maar dat zal dan wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Heren, ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik het goed begrijp functioneert de telefoon dus wel naar behoren en zonder herstart tijdens het opladen na verwijdering van de 'oude' Samsung sd-kaart? Of zijn de kuren ook na de aankoop van een nieuwe sd-kaart nog steeds aanwezig?
Met vriendelijke groet,
Marco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij was het probleem opgelost met een nieuwe sd-kaart - ik snap er niets van, maar het was wel zo.
Om het uit te proberen kun je eens opladen zonder SD-kaart - als de GSM dan niet reboot zal het probleem wel daar liggen denk ik.
Mss dan je oude SD-kaart formateren wel zal helpen? Dan moet je er mss niet perse een nieuwe kopen - al heb ik dat niet geprobeerd, ik heb er ineens een nieuwe gekocht nadat mijn telefoon niet meer reboote nadat ik hem had opgeladen zonder SD kaart.

mvg KapiteinHaak

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een oude sd-kaartje van 8GB (class 10)
Ook hier dat hij reboot terwijl de moto E 2015 aan het laden is.
Het kaartje uitgelaten en probleem is verholpen.
In de tussentijd een nieuwe sd-kaart aangeschaft met meer capaciteit waarop ik nog aan het wachten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Helaas, nieuwe en zelfs andere merk geheugenkaart heeft het probleem niet opgelost.. Wellicht kan het nog liggen aan de lader, dus die wil ik nog gaan testen. En anders ga ik maar eens met Motorola contact opnemen..

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zie niet hoe ik een nieuw topic moet starten, dus stel ik mijn vraag hieronder, mijn excuses alvast.

Ik ben deze telefoon gekocht en krijg bij de wifi iedere keer een authentificatie probleem. Router al opnieuw opgestart, telefoon uiteraard ook

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Pagina: 1