Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zyxel-gs1900-8hp managed switch inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een zyxel gs199-8hp managed switch. Nu is standaard voor deze switch 192.168.1.1 ingesteld. Mijn begin lan ip is ook 192.168.1.1. Dit geeft dus een conflict.

Als ik de switch rechtstreeks op mijn computer aansluit met wat kleine aanpassingen in mijn ip adress van de laptop kom ik er wel op. Als ik dan het ip adres verander in bv 192.168.1.50 en vervolgens hang ik hem weer in mijn netwerk dan is het weer gebeurd met het inloggen. De switch is niet eens te zien in het netwerk. (Wire shark, fring app)

Voo de rest werkt hij wel, ik kan helaas op deze manier geen gebruik maken van de management opties.

Mijn netwerk:

Door mijn gehele huis Cat 6 kabel met alles in een patch panel in de meterkast. Daar dus aan de zyxel switch. Verder als router de apple time capsule. Deze staat op een bereik ingesteld van 192.168..... Verder heb ik een ziggo wifo router modem welke in bridge mode staat. Dus als modem fungeert.

Ik hoor graag van jullie, enige tips/ ideeen zijn welkom.

Groet,

HJ

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Geef je switch een ander IP?

Direct aan je PC met fixed IP kom je er wel in maar ja, als je dan de rest weer aansluit dan heb je dus een ip conflict

maar wat is de reden dat je het IP niet wilt veranderen? Lijkt me veruit de meest logische en snelste optie

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:11
Als ik me niet vergis heb je rechtsboven in het menu een aparte link om de instellingen te bewaren. Als je dat niet doet, staat hij weer op de oude instellingen zodra je hem uit en weer aan zet.

[ Voor 2% gewijzigd door Out.of.Control op 08-06-2015 11:38 . Reden: typo ]