Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor fotobewerking (600-700 euro)

Pagina: 1
Acties:

• ThomBwha
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-10 16:37
Ik ben op zoek naar een laptop voor fotobewerking (lightroom, photoshop), voor een eventuele opleiding fotografie.
Het liefste kocht ik een surface pro 3, maar dit valt niet in mijn budget, daarom zoek ik naar een laptop die wel in mijn budget past.

Wat voor mij aan mijn specificaties voldeed was in dit geval 2 Lenovo laptop's, hier hoor ik van dat deze niet stevig gebouwd zijn en dus snel kapot gaan.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral fotobewerking, ook ander schoolwerk.

Wat is je budget?
Mijn budget zit rond de 600-700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen
Naar school (2 uur trein) en verder standaard in mijn fototas (dus veel).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
-i5 of i7
-Minimaal 1080p
-Lange accuduur
-Grote kijkhoek

Alleen als het kan
Touchscreen
SSD

Mijn opties tot nu toe
Lenovo-flex-2-15-00501
Lenovo-thinkpad-l540-(20av005hmh)

Mijn situatie
Mijn situatie is als volgt, ik wil een gaming pc bouwen (onderdelen zijn al besloten) en een laptop voor fotobewerking onderweg, voor zover ik besloten heb. Andere opties zijn om een stevige gaming laptop te kopen waarmee ik ook fotobewerking ga doen, dan heb ik uiteraard iets meer te besteden (ongeveer 1600 euro). Maar daar twijfel ik zelf nog over of dit het wel waard is en of ik alles op 1 apparaat wil doen.
Het twijfelen is begonnen toen ik hier op het forum de Medion Erazer X7835 tegenkwam, een gaminglaptop met alle specificaties waar ik naar zocht.
Dus als iemand inbreng heeft over de situatie waar ik mij in bevind, gaming-desktop+laptop of alles-in-een-laptop, zijn adviezen ook altijd welkom (en dan niet persé de hardware, meer de keuze)

[ Voor 48% gewijzigd door ThomBwha op 08-06-2015 13:03 . Reden: Meneer was te snel en heeft het beleid niet volledig gelezen ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Heb je het LAA beleid gelezen?? Zoja, dan zou je moeten weten dat een eigen inzet verplicht is ;) Dus, welke laptop had je zelf op het oog??

offtopic:
Fietsbel, wat is het nut van dat lijstje?? Iedereen kan zomaar een linkje neerkwakken zonder iets te zeggen ;) Als je hetzelfde bedoelde als mij, mag dat gewoon gezegd worden :) .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ThomBwha
Dat is aan mij voorbij gegaan (ookal is dat 50% van het beleid), ik zal de OP wijzigen met mijn opties en de situatie (mijn hele setup is aan vervanging toe)

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

En heb je zelf al een laptop gevonden? Zelf inzet is namelijk belangrijk en is verplicht in het IAA beleid.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• ThomBwha
MarcRvB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:50:
En heb je zelf al een laptop gevonden? Zelf inzet is namelijk belangrijk en is verplicht in het IAA beleid.
Was ik al mee bezig om te wijzigen, nu is de OP compleet.

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Ok vele malen beter :)

Die thinkpad kan je gelijk een streep doorheen zetten. Met 4GB aan RAM en een intel HD dinggetje kan je amper foto bewerken. Die flex is daarop wel weer beter. 8GB en een GTX 840m zou aardig moeten werken.

Ik zou wel eerder kijken naar 2de hanse laptops. Meestal vind je wel een leuke laptop tegen een scherpe prijs.

Deze is bijvoorbeeld een leukie: V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y50-70-01132 maar heeft wel een duk aan de achterkant maar je krijgt wel een zeer goede laptop met een i7, een GTX 860m, 8GB aan RAM en deze gast heeft er in IPS scherm erin gezet wat zoizo heerlijk is voor de photoshopper ;)

Daarnaast zou ik wel in de toekomt in die laptop een SSD erin zetten. SSHD is wat sneller maar bij zwaardere processen is hij net zo traag als een HDD.

• ThomBwha
MarcRvB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:15:
Ok vele malen beter :)

Die thinkpad kan je gelijk een streep doorheen zetten. Met 4GB aan RAM en een intel HD dinggetje kan je amper foto bewerken. Die flex is daarop wel weer beter. 8GB en een GTX 840m zou aardig moeten werken.

Ik zou wel eerder kijken naar 2de hanse laptops. Meestal vind je wel een leuke laptop tegen een scherpe prijs.

Deze is bijvoorbeeld een leukie: V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y50-70-01132 maar heeft wel een duk aan de achterkant maar je krijgt wel een zeer goede laptop met een i7, een GTX 860m, 8GB aan RAM en deze gast heeft er in IPS scherm erin gezet wat zoizo heerlijk is voor de photoshopper ;)

Daarnaast zou ik wel in de toekomt in die laptop een SSD erin zetten. SSHD is wat sneller maar bij zwaardere processen is hij net zo traag als een HDD.
Ziet er wel erg goed uit op papier, alleen een 2e hands laptop (vooral met een zelf ingebouwd scherm) doe ik liever niet, ik heb het liefst volledige garantie en ik weet niet of je dat krijgt als er ook nog aan geknutseld is. Dus Graag nieuwe laptops.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:33
MarcRvB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:15:
Die thinkpad kan je gelijk een streep doorheen zetten. Met 4GB aan RAM en een intel HD dinggetje kan je amper foto bewerken.
Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom kan je geen "Intel HD dingetje" gebruiken voor fotobewerking? Het lijkt me dat de videokaart totaal niet relevant is voor fotobewerking, of is dat wel zo?

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

In that case heb ik 2 laptops voor je gevonden die voor je eisen komen

Nr 1 : pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd (€699,-)
Deze heeft een SSD van 256GB waarvan je waarschijnlijk +-200GB vrije ruimte hebt. Is dat te weinig of is dat voldoende? Hij heeft ook een nieuwere i5 5200 en heeft 8GB RAM en een 840m. Ik las ook een review (pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd) dat die 6 uur lang mee gaat. Alleen heeft die wel een TN panneel dat niet al te best is

Nr 2 pricewatch: HP Envy 15-k035nd (€712,-). Deze is op papier aardig zuinig met een i5 4210U (is niet de snelste CPU maar is niet erg traag), Heeft een touchscreen, 1TB opslag en een GTX 840m. Hij heeft wel een glansend scherm (is dat een probleem voor je?) is €12,- over je buget en is alleen te krijgen bij 1 winkel (Staples.nl).

EDIT: volgens de onderbuurman is TN glasend een Big no go. Dus daarom blijf nr 1 een optie. Mijn advies is ook maar even doorsparen naar €900/1000,-. Dan heb je ten minste een leukere laptop
upje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom kan je geen "Intel HD dingetje" gebruiken voor fotobewerking? Het lijkt me dat de videokaart totaal niet relevant is voor fotobewerking, of is dat wel zo?
Als je voor hetzelfde geld een GTX 840m kan krijgen dan wel ja.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcRvB op 08-06-2015 14:31 ]

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
TN paneel met een glanzend scherm is een big no-no. Het is goed dat iedereen tot nu toe je advies heeft gegeven over de hardware van je laptop. Daaraan kan toegevoegd worden dat het scherm even belangrijk is. Wanneer jij foto's gaat bewerken dan wil je je niet ergeren aan het scherm lijkt mij, veel mensen die een laptop kopen onderwaarderen het belang van een goed scherm. Ik raad je af om een glanzend scherm te nemen, ivm de reflecterend licht ( het is superirritant!).

edit: Ik zou nog even doorsparen, zodat je budget het toelaat om de laptop te kopen die je nodig denkt te hebben. Met je huidige budget zul je concessies moeten doen, waar je achteraf spijt van krijgt.

edit2: stevige gaming laptop en handzaam (1.96kg) : pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)

[ Voor 28% gewijzigd door novosibirk op 08-06-2015 14:31 ]

Pagina: 1