LED-TV Panasonic: Halve beeldlijn uitgevallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Vanavond zetten we de TV (Panasonic LED 47et50e) aan en zie ik opeens een streep door het beeld. In eerste instantie denk je dat dit aan de uitzending ligt, maar uiteindelijk blijkt het 'in' de tv te zitten. Deze irritante streep komt voor op alle HDMI-inputs alsook het setup menu en/of netflix app van de tv. Het ligt dus niet aan brakke kabels.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Of nog beter; hoe het er weer uit komt?
De TV is net 2 jaar oud (mei 2013 gekocht, dus net buiten de fabrieksgarantie :( )

Het rare is ook dat niet de hele beeldlijn weg is. De uitgevallen streep begint rechts en loopt tot ca 3/4 van het beeld door naar links. :S

foto's: (highres)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img913/6506/2fdSdZ.jpgAfbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/6434/zSDYlO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img912/7868/tx3MJg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
excuus; verkeerde forum.
reeds gemeld bij mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een verhuizing naar Televisies & Beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Panel defect, aanmelden indien garantie voor vervangen panel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mochten ze het direct afwijzen, iets vasthoudender zijn. Een tv mag echt wel iets langer dan 2 jaar meegaan, imho.
Desnoods wat sociale media erbij gebruiken. (maar wel netjes blijven, uiteraard)

Uiteraard eerst de garantie gaan claimen bij je verkooppunt, niet bij Panasonic.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
update:
Aangezien ik geen zin had om een 47" van de muur te halen en met de auto terug te gaan naar de Mediamarkt toch eerst maar eens Panasonic gebeld. Het probleem uitgelegt en gevraagd of dit onder garanties viel.

Dit laatste is het geval en a.s. woensdag komt een reparatiebedrijf langs om het probleem te verhelpen. Ik ben heel benieuwd of ze echt de moeite gaan nemen om het paneel ter plekke te vervangen of simpelweg met een geheel nieuwe tv komen. We zullen het zien.

TV bleek overigens op 5 juni 2013 te zijn gekocht.... paar dagen na de 2 jaar fabrieksgarantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ThunderStorm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:22:
update:
Aangezien ik geen zin had om een 47" van de muur te halen en met de auto terug te gaan naar de Mediamarkt toch eerst maar eens Panasonic gebeld. Het probleem uitgelegt en gevraagd of dit onder garanties viel.
Heb je de Media Markt hiervan op de hoogte gebracht? Jij hebt het toestel immers daar gekocht en met de Media Markt is de koopovereenkomst afgesloten. Zij zijn in eerste instantie degene waar jij met problemen heen zult moeten gaan en waar je beroep kunt doen op de consumentengarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
Nee. De MM weet van niks. Panasonic daarentegen weet wel dat hij daar vandaan komt. Logischerwijs wilde ze de factuur zien.

Als Panasonic me had afgewimpeld was ik wel naar de MM gegaan. Nu Panasonic echter heel service gericht binnen een paar dagen een monteur aan huis langsstuurt vind ik dat logischerwijs meer dan prima. Goede service die de naam van Panasonic (bij mij) hoog houdt. Het scheelt een hele hoop gesleep en gemieter met zo'n groot apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ThunderStorm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:23:
Nee. De MM weet van niks. Panasonic daarentegen weet wel dat hij daar vandaan komt. Logischerwijs wilde ze de factuur zien.

Als Panasonic me had afgewimpeld was ik wel naar de MM gegaan. Nu Panasonic echter heel service gericht binnen een paar dagen een monteur aan huis langsstuurt vind ik dat logischerwijs meer dan prima. Goede service die de naam van Panasonic (bij mij) hoog houdt. Het scheelt een hele hoop gesleep en gemieter met zo'n groot apparaat.
Een dergelijk groot apparaat als een televisie hoef je niet mee naar de winkel te nemen om garantie te claimen. Maar het is wel de bedoeling dat je de verkoper op de hoogte stelt van het probleem. Zij zijn verantwoordelijk voor de consumentengarantie die tevens veel uitgebreider en beter is dan de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 21:17

Bever!

3

Sterker nog, als je naar de fabrikant gaat ontdoe je MM in principe van hun verplichtingen naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 15:30
Ik denk dat je nu moet leven op de goodwill van Panasonic (die zijn je niks verplicht) en kun je denk ik geen aanspraak meer maken op de garantie van de MediaMarkt (die waren je de komende 5-10 jaar nog wat verplicht) omdat je achter hun rug om garantie / vervanging hebt geregeld. Weet dit niet zeker, maar het geeft de MediaMarkt wel een extra stok om mee te slaan, zonde...

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2015 16:22 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
Update2: vanmiddag is de gehele voorkant vd tv vervangen (paneel + omlijsting). Probleem is hiermee opgelost.

Ik hoop/verwacht dat hij het nu wel langer zal blijven functioneren zodat ik niet hoef te testen of bovenstaande reacties in de praktijk ook zo uitpakken.

Bedankt voor het meedenken en de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

panasonic ruilt nooit een toestel om als panel defect is,,
mits panel niet geleverd kan worden, komt er een credit, anders panel vervangen.
ga er vanuit dat dit panel wel langer meegaat
succes
Pagina: 1