Op mijn moederbord (waarschijnlijk alle moederborden) heb ik bij de sysfan pins een pin met NC wat betekent NC??
Heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken, of op Google?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Not Connected 
Kortom, het is een pin die niet aangesloten hoort te worden.
Kortom, het is een pin die niet aangesloten hoort te worden.
Meeste handleidingen schrijven rustig "NC" zonder uit te leggen waar het voor staat. Sterker nog, ik denk dat dat exact is waar TS "NC" leestg0tanks schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:41:
Heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken, of op Google?
[ Voor 66% gewijzigd door dion_b op 07-06-2015 19:42 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik las het inderdaad in mijn handleiding maar kan ik PWM fans aansluiten op de SYSFAN aansluiting? En werkt het PWM gedeelte dan ook?
PWM fans hebben vier pinnen, normale slechts drie. Als je SYSFAN vier pinnen heeft, zou het moeten werken.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Maar als de NC staat voor not connected betekent het dat het dus geen functie heeft?
En over welke moederbord hebben we het eigenlijk? Bij welke pin staat het?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
We helpen je graag, maar alles had je heel makkelijk zelf kunnen vinden op Google. De eerste hit voor 'Z87-G45 SYSFAN PWM' linkt bijvoorbeeld hier naartoe: http://www.overclock.net/t/1448865/z87-g45-sysfan-pwm
Daarin staat dat SYSFAN geen PWM heeft omdat de vierde pin NC is. CPUFAN daarentegen heeft als vierde pin speed control en ondersteunt wel PWM.
Daarin staat dat SYSFAN geen PWM heeft omdat de vierde pin NC is. CPUFAN daarentegen heeft als vierde pin speed control en ondersteunt wel PWM.
Heel erg bedankt iedereen ik denk dat ik gewoon een PWM splitter haal
Pagina: 1