Toon posts:

Is SB Live! & VIA probleem nou al opgelost :?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een SB Live 5.1 Retail kaartje te kopen samen met een DTT2200 soundset (Dolby Surround + 5 boxen :9 :9~ ).

Nu zijn er nogal wat problemen met VIA & SB Live! combo.
Ik heb VIA 4in1 4.31 en laatste ZT bios.

Weet iemand het?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Was het niet dat je dat probleem alleen kreeg als je hem in een bepaalt pci-slot stak :?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

heb zelf een live 5.1 en geen problemen mee hoor, dus zal inderdaad aan een pci slot liggen. Heb trouwens een KT7

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op zondag 17 juni 2001 22:29 schreef SteAlthmAn het volgende:
Was het niet dat je dat probleem alleen kreeg als je hem in een bepaalt pci-slot stak :?
Neem anders een Terratec kaartje.. das even mooi spul zo niet zelfs beter met optisch IN en UIT voor minder geld en AC 3. etc. etc. Daar zit best veel op, mijn huidige SbLive moet er denk ik de volgende keer ook aan geloven.

Laatst was die terratec ook nog in de aanbieding. Tis maar een overweging, maar ik zou hem eens serieus nemen.

Freelance tweaker

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

meeste mobo's hebben al een biosupdate die het probleem verhelpt, toch?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Alles loopt flex hiero... mooi geluidje, zekerz doen.

Verwijderd

Welk chipset heeft de terratec?
Ik heb zelf nog een aureal 3d kaart met vortex2 chipset en die krijg ik niet goed werkend op een VIA moederbord (msi k7t-pro2a)

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Geen problemen mee zelf..

Maar het probleem was als je 2x een IDE schijf erin had en dan een bestand >100MB
kopieerde naar de 1e schijf. en de SB live zou dan het probleem versterken. of zo iets dergelijks maar het probleem is door de meeste fabrikanten al opgelost door een Bios upgrade.

Verwijderd

chil ik wou hier net een nieuwe topic van maken (na het usen van de search natuurlijk :+ )

maar ik wil strax zo'n nieuw epox (via ook)mobo'tje gaan halen heeft iemand daar ook ervaring mee (epox via board met een sblive 1024 en fps 1000) ???

Verwijderd

Zoals HaaZie en Padje gezegd is er voor de meeste mobo's al een BIOS update uit die het probleem verhelpt.
Bovendien doen de nieuwste VIA 4-in-1 drivers dat ook nog eens.

• powerman
  • Laatst online: 23-08 16:03
ik heb er ook geen problemen mee

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb 't probleem wel gehad met m'n MSI Turbobord maar sinds ik een A7v133 heb heb ik nergens meer problemen mee.

Toch blijf ik het raar vinden dat zo'n probleem zo lang in de wereld blijft want het is een heel ernstig iets.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 17:25
mja ik heb gister goedkoop de live 1024 met fps4 gekocht.
en ik vreesde dat ik ook al die nare problemen zou krijgen.
Maar tot nu toe gaat alles goed en geen rare dingen ondervonden.
:)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dan hoef ik me dus geen zorgen te maken :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:43 schreef edwinv het volgende:
Zoals HaaZie en Padje gezegd is er voor de meeste mobo's al een BIOS update uit die het probleem verhelpt.
Bovendien doen de nieuwste VIA 4-in-1 drivers dat ook nog eens.
Er was inderdaad sprake van als je een bestand groter dan 100mb van de ene IDE naar de andere zou kopieren dat hij vastliep als je er een SV Live! in had hangen maar dit is inderdaad met nieuwe VIA 4-in-1 drivers opgelost.
So, don't worry 'bout a thing!!! 8-)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:40
Het blijft overigens raar dat de "standaard" combi van SB LIVE en AMD VIA zoveel problemen oplevert. Je zou toch zeggen dat ze die combi wel even op de testbank hebben gelegd om te checken. Ik heb behoorlijk wat ellende gehad met mijn KT7 en A7V en SB live. Ik kan me er niet aan onttrekken dat die 2 mobo's eugenlijk het pre produktie model zijn van de kt7a en de a7v133.

Nu ik de MSI k7T turbo heb is dat grotendeels opgelost. Ook de nieuwe 4in1 drivers hebben goed geholpen.

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 14:36
geld dit voor alle via4in1 op alle type mobos of alleen bij AMD? Ik heb er nog nooit last van gehad...ik heb intel

• Rico
  • Laatst online: 28-08 18:16

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb gewoon de SBLive verkocht en een Turtle Beach Santa Cruz gekocht. Super mooie kaart. Beter geluid dan de SBLive en geen problemen meer.
Is een 5.1 kaart en kost iets van 170,-
Met die SBLive had ik dus spontane reboots. Was je bijvoorbeeld een cd aan het branden en dan reboote het systeem.
Maar nu met deze kaart geen enkel probleem meer. Moederbord is een MSI k7t pro2a

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb een SbLive en een Asus A7v, nooit problemen mee gehad

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Op maandag 18 juni 2001 15:39 schreef Wilde het volgende:
Heb een SbLive en een Asus A7v, nooit problemen mee gehad
heb ook beide en nog nooit problemen gehad

Verwijderd

Kweenie hoor,
ik heb al tijden een SBLive! full, nooit problemen.

De problemen schijnen vooral met de Player 5.1 versie te zijn.

Maar spontane reboots is eigenlijk meestal een voedings probleem.

Rampenplan :
Geforce1 (DDR) of originele MX
Duron OC'ed -> 1Ghz of TB1000+
235 watt of zwakke noname 300 watt voeding
RAID of gewoon 3 harde schijven....

Als je daarmee spontane reboots krijgt, is het eigenlijk 99 van de 100 keer de voeding die het niet trekt.

Een kaart vervangen, de boel terugklokken of een zuiniger harde schijf kan dan net genoeg zijn om de overbelasting van de voeding te omzeilen, maar best is het niet...

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Voordat er weer mensen gaan mopperen,
het probleem is niet het wattage van die voedingen, maar wat ze aan 3.3 en 5 volt tegelijk aan stroom mogen leveren.

t'is maar dat je't weet :)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 17:56
Ik heb zelf een SB Live 5.1 Platinum op een MSI K7T pro2A, en niks geen problemen mee (hij zit in het 4e PCI-slot). Ik denk dat dat hier aan ligt :)

Verwijderd

Ik heb zo'n K7T Turbo RAID , maar dat ding zuigt aars . In WinME zo onstabiel als de pest en Win2K wil er niet op (No hard Drive Found en ik geef toch de RAID drivers in) . Ik ga dus gaan voor een SCSI-less Tyan Thunder K7 als de Dual Duron mogelijk is . Anders koop ik wel een Asus bordje .

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 17:53 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb zo'n K7T Turbo RAID , maar dat ding zuigt aars . In WinME zo onstabiel als de pest en Win2K wil er niet op (No hard Drive Found en ik geef toch de RAID drivers in) . Ik ga dus gaan voor een SCSI-less Tyan Thunder K7 als de Dual Duron mogelijk is . Anders koop ik wel een Asus bordje .
Dat ie onstabiel is komt gewoon door WinME |:(
En er was een fix dacht ik voor de K7T Turbo+RAID en de Win2K install. Waar weet ik niet, maar ik denk dat je die wel ergens bij Microsoft kan neerladen. Anders weet één van onze tweakers het wel, right? :)

Verwijderd

Ik hoop et , dan kan ik ook eindelijk eens dat SP2 integreren .

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
Overigens, ik krijg de Optische uitgang van mijn Terratec X-Fire 1024 niet aan de gang met mijn DTT3500.

Ik draai win2k, de tool die terratec meeelevert geeft ook niet aan dat er een Dolby Digital signaal binnenkomt op de kaart dus ik denk dat het door een instelling komt.
(normaal geluid werkt wel)

heeft iemand een manual voor win2k over de instellingen daarvan? want op de site van terratec kan ik er nix over vinden.

(misschien had ik beter een nieuw topic kunnen openen hiervoor, maar ik zag een reply waar iemand de terratec aanraade, dus toch maar hier neer gezet)

Verwijderd

weet al iemand waar die fix is , ik vindt em neit .

Verwijderd

ATAPI-apparaten en CD-ROMS werken alleen met een Promise Chip als deze niet in de RAID-modus staat....
(c't juni 01 blz. 78)

Het SB live verhaal en de 686B (ATA100)southbridge zijn opgelost door BIOS updates en driver update van VIA. De 686A (ATA66) kent dit probleem niet...
(www.viatech.com)
Pagina: 1