Canon MG5350 ERROR B200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardaddy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-11-2021
Beste Tweakers,

Ik plaats deze topic onder overige hardware > 't gaat over een printer.

Ik heb de Canon MG5350. Zojuist heeft deze mij de foutmelding B200 gegeven en geadviseerd contact op te nemen met het servicecentrum.
Ik heb op internet gezocht naar oplossingen en deze toegepast (waaronder; printer uitschakelen, klep open, weer aan doen, nadat de printwagen in het midden is klep dicht, tot slot wachten totdat hij tot rust is gekomen in de hoop weer te kunnen printen).

Nadat ik hem een tijdje van de stroom heb afgehouden, om het geheugen te resetten, wilde ik hem weer aan doen. Tevergeefs, hij reageert niet meer en gaat niet aan.

Heeft iemand ervaring met deze foutmelding en een passende oplossing/advies?

Hoor graag van jullie!

Groet, wardaddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Stekker er een dag uitlaten,

Klep open zetten ( zodat je de cardriges ziet) Aanzetten.

Cartridges verwijderen.
Printer kop verwijderen
Printerkop in een laagje water zetten, de openingen waar de cardridges invallen ook druppelen met water.

Printer kop een nacht laten staan in het laagje water.
Daarna deppen met keukenrol.
Zodra deze droog is terug plaatsen.

Als dan de melding nog verschijnt is er maar een oplossing.

Raam open zetten en printer eruit gooien.
B200 is een obstuctie in de printerkop.... en een printerkop vervangen van een canon in deze prijsklasse (buiten de garantie) is zinloos

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 21:00
Waarschijnlijk heb je hem allang het raam uitgekeild, maar voor een hoop mensen zal deze foutmelding nog een hoop irritatie kunnen opwekken. Er is een oplossing voor het gros van deze foutmeldingen! Check even deze handleiding, een hoop van deze printers gaan 'stuk',

1. Turn OFF Power
2. Open the print head bay (as though you were about to change inks)
3. Turn ON power
4. Wait for print carriage to start moving to the left and let it go past half way
5. Before print carriage reaches left hand side (but after going halfway across) shut the cover.
6. Leave the Printer turned on
7. Good to go.

bron: http://www.tomshardware.c...error-canon-printers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidB1969
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-02 12:05
Ik heb mijn mg5350 printer met deze tips weer aan de praat gekregen! Naderhand kwam ik er achter dat er een paperjam was in de onderste lade. Twee A4’s waren opgefrommeld tegen de printerrol. Toeval? Of een tip voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 13:07
boss-20 schreef op maandag 9 november 2015 @ 20:46:
Waarschijnlijk heb je hem allang het raam uitgekeild, maar voor een hoop mensen zal deze foutmelding nog een hoop irritatie kunnen opwekken. Er is een oplossing voor het gros van deze foutmeldingen! Check even deze handleiding, een hoop van deze printers gaan 'stuk',

1. Turn OFF Power
2. Open the print head bay (as though you were about to change inks)
3. Turn ON power
4. Wait for print carriage to start moving to the left and let it go past half way
5. Before print carriage reaches left hand side (but after going halfway across) shut the cover.
6. Leave the Printer turned on
7. Good to go.

bron: http://www.tomshardware.c...error-canon-printers.html
5 jaar na dato: thanks voor de tip: mijn 5250 werkt weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
nog steeds, of is de melding weer terug gekomen??
Pagina: 1