Onbekende afschrijvingen van Paypal; beveiliging account?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serqie
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-03 23:53
Hallo,

ik logde net in op mijn bankieren (abn), tot mijn schrik zag ik dat mijn saldo : -300 was. ik besloot te kijken waar al dat geld naar toe was, en zag dat er op 3 juni, 7x geld van me is afgescreven via paypal, gaat steeds om bedragen tussen de 50 en de 90 euro (automatisch incassos). ik ben bang dat ik gehackt ben want als ik inlog op paypal geeft die ook aan dat me account niet beschikbaar is.

dit staat er als ik inlog :

Why is my account access limited?
Your account access has been limited for the following reason(s):
30 May 2015: We want to check with you to make sure that no one has logged in to your account without your permission.

Ik heb net via abn deze bedragen terug geboekt maar krijg ik dit geld ook terug? wat als die gene het geld al naar een andere rekening heeft overgemaakt? en dekt Paypal mij? Heb ze niet kunnen bellen vandaag omdat ze dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:01

thof

FP ProMod
Normaal gesproken krijg je na een PayPal transactie ook een e-mailbericht met details daar over, zoals waar het bedrag heen is gegaan. Is daar iets bijzonders te zien? Het belangrijkste is om contact op te nemen met PayPal. Ze hebben in ieder geval alvast je account geblokkeerd, wat een goed ding is in deze situatie.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

Er is een zeer grote kans dat iemand nu beschikt over je PayPal login gegevens. Dus het eerste wat je moet doen is je wachtwoord wijzigen. Dit doe je uiteraard niet me je reguliere pc, want er is een goede kans dat die besmet is met een keylogger of andersoortige trojan. Zodra je wachtwoord gewijzigd is, de koppeling tussen PP en je bankrekening (tijdelijk) verwijderen.

Vervolgens zou ik je pc volledig herinstalleren. Dat wil zeggen, de hele bende leeg en alles opnieuw installeren. Een andere oplossing is degelijke anti-malware software installeren en uitgebreid scannen, maar dan blijft er altijd de kans bestaan dat er dingen achterblijven.

Vervolgens morgen met PayPal contact opnemen om te zien of je de betalingen terug kunt draaien.
thof schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:17:
Normaal gesproken krijg je na een PayPal transactie ook een e-mailbericht met details daar over, zoals waar het bedrag heen is gegaan. Is daar iets bijzonders te zien? Het belangrijkste is om contact op te nemen met PayPal. Ze hebben in ieder geval alvast je account geblokkeerd, wat een goed ding is in deze situatie.
Als de aanvaller de PayPal login-gegevens te pakken heeft, dan bestaat er ook een goede kans dat andere wachtwoorden, waaronder bijvoorbeeld email, bekend zijn bij de aanvaller. Die kan dan gemakkelijk eventuele bevestigings-mailtjes verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 07-06-2015 17:20 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serqie
Rannasha schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:18:
Er is een zeer grote kans dat iemand nu beschikt over je PayPal login gegevens. Dus het eerste wat je moet doen is je wachtwoord wijzigen. Dit doe je uiteraard niet me je reguliere pc, want er is een goede kans dat die besmet is met een keylogger of andersoortige trojan. Zodra je wachtwoord gewijzigd is, de koppeling tussen PP en je bankrekening (tijdelijk) verwijderen.

Vervolgens zou ik je pc volledig herinstalleren. Dat wil zeggen, de hele bende leeg en alles opnieuw installeren. Een andere oplossing is degelijke anti-malware software installeren en uitgebreid scannen, maar dan blijft er altijd de kans bestaan dat er dingen achterblijven.

Vervolgens morgen met PayPal contact opnemen om te zien of je de betalingen terug kunt draaien.
ik denk eerlijk gezegd dat me hotmail is gehackt, want wanneer ik met google chrome probeerde in te loggen, dan logde hij in, en kwam er een crash van google chrome, dus kon niet normaal in hotmail.

denken julie dat ik me geld terug kan krijgen gaat om een bedrag van 300/400 euro? wat een tering mensen zijn er op deze aarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
Check je email of er geen filters zijn aangemaakt die je PayPal mails doorsturen en dan verwijderen. Heb ik een keer gehad. Terugboeken via je bank werkt prima maar verwacht wel dat je je volledig moet identificeren bij PayPal wil je er ooit weer gebruik van willen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

serqie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:20:
[...]

ik denk eerlijk gezegd dat me hotmail is gehackt, want wanneer ik met google chrome probeerde in te loggen, dan logde hij in, en kwam er een crash van google chrome, dus kon niet normaal in hotmail.

denken julie dat ik me geld terug kan krijgen gaat om een bedrag van 300/400 euro? wat een tering mensen zijn er op deze aarde
Ja 100%, paypal betaal je via je bank met automatische incasso's dit kun je altijd terugboeken.
https://www.abnamro.nl/nl...ld-overmaken/incasso.html

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

serqie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Het is nog steeds veel waarschijnlijker dat de aanvaller de wachtwoorden gewoon van je pc heeft gehaald. Er is geen aanwijzing dat dat niet is gebeurd en malware op de pc van de gebruiker is verreweg de meest voorkomende oorzaak van dit soort problematiek.
denken julie dat ik me geld terug kan krijgen gaat om een bedrag van 300/400 euro?
Geen idee, heb geen ervaring met dit proces.
wat een tering mensen zijn er op deze aarde
Welcome to humanity.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
True schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Ja 100%, paypal betaal je via je bank met automatische incasso's dit kun je altijd terugboeken.
Ja, allemaal leuk en aardig die automatische incasso's storneren, maar als Paypal het er niet mee eens is blijft Paypal een vordering op TS houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serqie
True schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:22:
[...]

maar stel dat hij die rekening gebruikt om het bedrag door te sluizen? of hij pint het bedrag en er staat 0 op zijn rekening. dan kan ik het alsnog terug boeken of hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dersan schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:24:
[...]

Ja, allemaal leuk en aardig die automatische incasso's storneren, maar als Paypal het er niet mee eens is blijft Paypal een vordering op TS houden.
Dat zie je dan wel, dan gaat Paypal ook tenminste echt hun best doen om het te herleiden en er achter te komen hoe dit zo kan. Maar als je er mee wacht kan het wel eens te laat worden en ben je je geld kwijt als Paypal standvastig blijft(of niet reageert op tickets, zal niet de eerste keer zijn).
serqie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:24:
[...]

maar stel dat hij die rekening gebruikt om het bedrag door te sluizen? of hij pint het bedrag en er staat 0 op zijn rekening. dan kan ik het alsnog terug boeken of hoe werkt dit?
Maakt niet uit, storneren is iets wat altijd kan met automatisch incasso's.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toptictitel aangepast tot iets informatiefs en minder wtf

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
TS, ik mis een beetje of je al contact met paypal hebt opgenomen.

En kan je nu helemaal niet in je paypal account komen? Ik had namelijk tijden de melding limited acces omdat ik teveel geld had betaald (1800 per jaar meen ik) en ik kon de account nog gewoon gebruiken maar als ik inlogde kreeg ik dus wel die melding.

Dan lees ik over gehackte accounts, heb je zelf als je objectief kijkt naar je online gedrag en computer gebruik een dee hoe dat kan? (overal hetzelfde wachtwoord, internet gebruiken via onbeveiligde publieke wif netwerken etc.i
Heb je al wat scansoftware laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
True schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:27:
Maakt niet uit, storneren is iets wat altijd kan met automatisch incasso's.
Altijd, behalve eenmalige incasso's en automatische incasso's van loterijen ;)

Het is al eerder gezegd, maar het was onhandig van TS om het geld te storneren, PayPal zet namelijk gewoon een incassoprocedure in gang om een negatief saldo recht te zetten.

Daarentegen kent PayPal wel aardige bescherming voor eindgebruikers/consumenten. Je melden bij PayPal is de eerste stap, daarna kun je je afvragen waarom je het niet eerder gemerkt hebt, want PayPal stuurt je mailtjes bij afschrijvingen, en ongetwijfeld ook als je account wordt dichtgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Heeft PayPal nou nog steeds geen two factor authentication?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Jawel, sinds eind 2008. Maar dat ging niet geheel zonder problemen en is ook niet altijd gratis geweest en volgens deze site ueberhaupt niet beschikbaar in Nederland..

[ Voor 17% gewijzigd door 8088 op 10-06-2015 20:31 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
TS, nog updates of antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Serqie,
Even contact opnemen met Paypal. Aangeven dat er betalingen gedaan zijn die niet door jou als persoon goedgekeurd zijn. Zij kunnen het een en ander wel terugdraaien. Het zijn niet de moeilijkste mensen bij Paypal.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serqie
Silent7 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:30:
TS, nog updates of antwoorden?
Late reactie maar toch een update voor je :D

geld terug gevorderd via ABN, contract opgenomen met Paypal, zij hebben onderzoek gedaan en kwamen tot de conclusie dat er niemand op mijn account was geweest en dat ik doodleuk het bedrag weer mocht overmaken, ik heb dit destijds niet gedaan en wat volgde is je kan het al raden, een brief van de deurwaarder. Hierna gezworen om nooit meer Paypal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Enw aarvan was dit dan? Want dan lijkt het of je ergens een abonement op hebt? Ik bedoel je heb niet standaard ergens iets dat je keer 50 moet betalen en vervolgens 60 maand erop 70.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:36
Heb je die deurwaarder uiteindelijk betaald of heeft hij het opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
Pistolebob schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:57:
Heeft PayPal nou nog steeds geen two factor authentication?..
Jawel. Eerst werkte het enkel via sms, maar sinds kort ook via totp authenticatie app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Converted007 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 03:50:
[...]

Jawel. Eerst werkte het enkel via sms, maar sinds kort ook via totp authenticatie app.
Bedankt en ik gebruik het intussen hoor. De post die je quote komt uit 2015 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serqie
HolyDemon schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:00:
Heb je die deurwaarder uiteindelijk betaald of heeft hij het opgegeven?
moest uiteindelijk wel betalen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
en weet je ook waarvoor je hebt moeten betalen of waren het gewoon afschrijvingen zonder omschrijving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
serqie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:49:
[...]

moest uiteindelijk wel betalen ja.
Uit eigen beweging of heeft de rechter dit bepaald?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
Pistolebob schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:16:
[...]

Bedankt en ik gebruik het intussen hoor. De post die je quote komt uit 2015 :D
Damn, ik heb er goed naast gekeken dan haha. Maar klopt inderdaad dat totp maar sinds kort is. Dervoor was het enkel sms. En die kwamen hier geregeld niet aan.
Pagina: 1