In de woonkamer, (zgn. omgekeerde woning, woonk, en 2 slaapk. boven, 1 slaapk. beneden) aangesloten via een speciale UPC splitter op de antenne ingang, zit een kabelmodem/router met WiFi. Vanwege de onhandige plaatsing naast de TV maar wel handig voor allerlei op het ethernet aangesloten apparatuur (2PC's, hdmi receiver, BluRay speler, zit de switch nu vol, maar is er een zwak wifi signaal. Mijn vrouw kan soms moeilijk contact krijgen 4 meter verderop in de woonkamer met haar oude Powerbook. Mijn zoon kreeg in zijn kamertje slechte wifi op z'n smartphone, dus nu zit er een wifi range extender in een stopcontact bij hem, dat werkt i.i.g. Een gast met laptop, kan in de logeerkamer beneden geen wifi signaal krijgen. In de tuin gaat het ietsje beter, daar zit slechts de buitenmuur tussen.
Ik dacht eraan een access point met een paar gigabit poorten en een aantal flinke antennes in het trapgat te hangen en omdat ik dan 1 WAN poort kwijt ben aan het access point, de 2 computers aan het access point aan te sluiten, want dat hoeft niet perse in de woonkamer, er komen 2 poorten van het UPC modem beschikbaar, één voor het access point, één voor een nog aan te schaffen mediaspeler in de woonkamer.
Wat wil ik? Mijn vrouw èn de gast kunnen beiden een voldoende wifi signaal krijgen, liefst zoon ook en de wifi range extender kan weg. Ik heb voldoende poorten voor nog een extra aansluiting.
Ik heb nog niks gekocht, hebben een laag inkomen, dus wat is slim te kopen?
Ik dacht eraan een access point met een paar gigabit poorten en een aantal flinke antennes in het trapgat te hangen en omdat ik dan 1 WAN poort kwijt ben aan het access point, de 2 computers aan het access point aan te sluiten, want dat hoeft niet perse in de woonkamer, er komen 2 poorten van het UPC modem beschikbaar, één voor het access point, één voor een nog aan te schaffen mediaspeler in de woonkamer.
Wat wil ik? Mijn vrouw èn de gast kunnen beiden een voldoende wifi signaal krijgen, liefst zoon ook en de wifi range extender kan weg. Ik heb voldoende poorten voor nog een extra aansluiting.
Ik heb nog niks gekocht, hebben een laag inkomen, dus wat is slim te kopen?