Flash vs Macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Over de laatste paar weken is het conflict tussen flash en apple extreem geworden. Als ik in firefox een pagina heb open staan met weinig flash (bvb tweakers forum) hangt het CPU gebruik van firefox rond de 40%, wat volledig acceptabel is en men laptop niet eens doet zweten. Nu van het moment dat ik flash heavy sites open doe zoals facebook of youtube springt het gebruik naar 110-120% wat meteen mijn fans doet optrekken naar bijna 7000 RPM, wat gigantisch luid is en zelf storend door koptelefoon met luide muziek.

Nu heb ik alles geprobeerd om hier een oplossing voor te vinden. Ik heb alle mogelijke flash blockers geprobeerd maar geen enkele heeft een echte impact, het verschil valt meestal in de 5-10% range...

Youtube valt deels op te lossen door de HTML5 player te gebruiken maar dan blijft het facebook probleem wel nog onopgelost.

Dus heeft iemand voorstellen om mijn 1700 euro laptop niet te doen ontploffen door wat te scrollen in facebook? Het is extra frustrerend omdat andere zwaardere processen zoals torrents en programmeeromgevingen bijna geen impact hebben op mijn CPU gebruik, de enige momenten dat mijn fans beginnen lawaai maken is als er flash aanwezig is.

Iemand? alvast thx,
BitBug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een idle CPU-gebruik van 40% is niet acceptabel, en een CPU gebruik van 110% - 120% is simpelweg niet mogelijk. Alles in procenten wordt op een schaal van 0 tot 100 gemeten.

Heeft een andere browser hetzelfde probleem? (chrome of safari)?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Mavamaarten schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:31:
Een idle CPU-gebruik van 40% is niet acceptabel, en een CPU gebruik van 110% - 120% is simpelweg niet mogelijk. Alles in procenten wordt op een schaal van 0 tot 100 gemeten.

Heeft een andere browser hetzelfde probleem? (chrome of safari)?
wel die procenten per proces zijn maar relatief, ik begrijp het niet volledig maar die 40% van een proces draait maar uit op 10% algemeen verbruik(heeft iets te maken met de quadcore denk ik).

En vroeger gebruikte ik chrome maar daar was het probleem nog veel erger. Sindsdien heb ik chromium geprobeerd en safari. In safari is het wel beter maar dan vind ik de browser zelf niet goed genoeg om dagelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dejona100 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:37:
[...]

In safari is het wel beter maar dan vind ik de browser zelf niet goed genoeg om dagelijks te gebruiken.
Schijnbaar werkt Firefox ook niet geweldig dus je zult voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vindt.

Je zegt niet welke laptop je hebt, maar mijn 15" rMBP maakt geen geluid bij het gebruik van Safari met 100+ tabs open.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
fsfikke schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:42:
[...]

Schijnbaar werkt Firefox ook niet geweldig dus je zult voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vindt.

Je zegt niet welke laptop je hebt, maar mijn 15" rMBP maakt geen geluid bij het gebruik van Safari met 100+ tabs open.
Ik heb een intel i5 13" rMBP. Gebruik jij altijd al safari of ben je overgestapt ooit? Zo ja, is het veel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik gebruikte eerst ook altijd Firefox. Maar de plug-ins die ik prettig vond waren er ook voor Safari, en Safari past gewoon veel beter binnen het Apple eco-systeem. Met iCloud etc. Dus nee moeilijk is het niet, je moet het alleen even willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
dejona100 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb een intel i5 13" rMBP. Gebruik jij altijd al safari of ben je overgestapt ooit? Zo ja, is het veel moeite?
CPU gebruik wordt berekend per core. Dus 40% is 40% van de kracht van 1 core. Op die manier kan je dus meer dan 100% hebben. Met een Quadcore i7 heb je virtueel 8 cores en kan je dus 800% halen.

Bij mij is heb een QC i7 gebruikt Flash in youtube 8-16%. Maar als ik dit type gebruik mijn hele Mac 3%. Klinkt dus wel alsof er iets is. Overigens is dit wel in Safari.

Safari is misschien even wennen maar is verre weg het best geoptimaliseerd voor Mac OS.
http://www.theverge.com/2...rome-macbook-battery-life
Verschil is volgens deze test 3 1/2 uur op batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
fsfikke schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:48:
Ik gebruikte eerst ook altijd Firefox. Maar de plug-ins die ik prettig vond waren er ook voor Safari, en Safari past gewoon veel beter binnen het Apple eco-systeem. Met iCloud etc. Dus nee moeilijk is het niet, je moet het alleen even willen.
De belangerijkste dingen voor mijn zijn web dev tools voor html en css te schrijven. Chrome en firefox hebben hiervoor uitstekende extensies en ik vraag me af of ze even goed zijn in safari. Ook ben ik niet van plan om gebruik te maken van iCloud sinds mijn school werkt met onedrive en dat het handigste is.

Het meeste van mijn internet activiteit gebeurt eigenlijk in het systeem van Google en zou dat graag zo houden, ik ben een fan van apple laptops en OSX maar niet van hun ecosysteem.

Zijn gebruikers van safari verbonden aan dingen zoals iCloud of is de vrijheid van firefox en chrome daar nog steeds aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
dejona100 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:53:
[...]

De belangerijkste dingen voor mijn zijn web dev tools voor html en css te schrijven. Chrome en firefox hebben hiervoor uitstekende extensies en ik vraag me af of ze even goed zijn in safari. Ook ben ik niet van plan om gebruik te maken van iCloud sinds mijn school werkt met onedrive en dat het handigste is.

Het meeste van mijn internet activiteit gebeurt eigenlijk in het systeem van Google en zou dat graag zo houden, ik heb een fan van apple laptops en OSX maar niet van hun ecosysteem.

Zijn gebruikers van safari verbonden aan dingen zoals iCloud of is de vrijheid van firefox en chrome daar nog steeds aanwezig?
Nee Safari kan helemaal los staan. Als je een iPhone hebt zou ik wel iCloud gebruiken om de open staande tabs te syncen en de bladwijzers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Pendora schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Nee Safari kan helemaal los staan. Als je een iPhone hebt zou ik wel iCloud gebruiken om de open staande tabs te syncen en de bladwijzers
Trotse eigenaar van een OnePlus dus das geen probleem allesinds ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Dan stel je niks in en staat Safari los van icloud. Als nog zou ik er wel mee gaan leren werken.
Eventueel kan je nog click to flash of click to plug-in installeren. Dan start er geen enkele plug-in automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Pendora schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:57:
Dan stel je niks in en staat Safari los van icloud. Als nog zou ik er wel mee gaan leren werken.
Eventueel kan je nog click to flash of click to plug-in installeren. Dan start er geen enkele plug-in automatisch
Dank, zal vanavond is wat tijd vrijmaken om safari een poging te geven. Algemene tips om de overgang wat aangenamer te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dejona100 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Het meeste van mijn internet activiteit gebeurt eigenlijk in het systeem van Google en zou dat graag zo houden, ik ben een fan van apple laptops en OSX maar niet van hun ecosysteem.

Als je Safari gebruikt moet je natuurlij kwel even checken op www.apple.com/approved-websites of de sites die jij graag bekijkt wel toegestaan zijn van Apple. Maar buiten dat heb je alle vrijheid.

Natuurlijk kan je doen wat je wilt met Safari, ik zeg alleen dat Safari een aantal handige functies goed samenwerken met je eigen laptop (keychain, share, etc.) en functies die het samenwerken tussen i-devices vergemakkelijkt. Maar je bent niet verplicht die functies te gebruiken. Kijk eerst maar of dat wat jij in Firefox doet ook kan in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
fsfikke schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Als je Safari gebruikt moet je natuurlij kwel even checken op www.apple.com/approved-websites of de sites die jij graag bekijkt wel toegestaan zijn van Apple. Maar buiten dat heb je alle vrijheid.

Natuurlijk kan je doen wat je wilt met Safari, ik zeg alleen dat Safari een aantal handige functies goed samenwerken met je eigen laptop (keychain, share, etc.) en functies die het samenwerken tussen i-devices vergemakkelijkt. Maar je bent niet verplicht die functies te gebruiken. Kijk eerst maar of dat wat jij in Firefox doet ook kan in Safari.
Approved websites? Je link is dood en ik heb nog nooit gehoord dat apple websites verbied te kijken. Alleen (net zoals chrome en Firefox) wordt er een waarschuwing gegeven bij verdachte websites

Kun je me een werkende link sturen over Apple en geblokkeerde websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
dejona100 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:03:
[...]

Dank, zal vanavond is wat tijd vrijmaken om safari een poging te geven. Algemene tips om de overgang wat aangenamer te maken?
Ja installeer statusbar-lite om de url te tonen als je er overheen gaat met je muis. (à la Firefox/Chrome)
Verder misschien adblock om de Flash advertenties tegen te houden?

Safari is echt gemaakt voor OSX en een Macbook. Scheelt je zo 1-2 uur aan accu.

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 07-06-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Voor blokkeren van reclame zou ik uBlock gebruiken. Adblock verkoopt tegenwoordig zelf reclame.....
Verder heb ik zelf http://hoyois.github.io/safariextensions/clicktoplugin/ zodat ik zelf moet klikken op een flash blok om deze te starten

[ Voor 6% gewijzigd door Pendora op 07-06-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pendora schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:11:
Voor blokkeren van reclame zou ik uBlock gebruiken. Adblock verkoopt tegenwoordig zelf reclame.....
Verder heb ik zelf http://hoyois.github.io/safariextensions/clicktoplugin/ zodat ik zelf moet klikken op een flash blok om deze te starten
Adblock (getadblock.com) != Adblock Plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Ah wist ik niet. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Ben al wat aan het rondkijken op safari. Tot nu toe valt het best mee! De browser maakt ook duidelijk beter gebruik van mijn retina scherm, dus das mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 11:50

n8n

Ik gebruik Chrome voor ontwikkelen en Safari voor de rest (privé). Omdat Chrome flash af kan spelen zonder de plugin op je systeem heb ik die maar verwijderd. Met Safari dus geen flash maar ik mis het vrijwel nooit, en anders sleep ik de link ff op Chrome. Beste van twee werelden, want je bent meteen van die draak van een software af.
Pagina: 1