Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens,

Ik wil graag een powerbank aanschaffen voor mijn apparatuur wat ik vaak meeneem of gebruik op vakantie. Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring en wat adviseren jullie mij wat betreft een powerbank.

Budget: <50,-
Apparaten waar ik hem voor ga gebruiken: GoPro (Hero 3+), Samsung Galaxy Note 4, Samsung Galaxy Tab 2.

Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel:

-Minimaal 10.000mah

Optioneel:

-Meerdere USB poorten (voor meerdere apparaten tegelijk op te laden)

Nu heb ik hier en daar al wat gevonden over de Xiaomi 10400mAh op DX of Banggood. Is dit een optie of raden jullie mij betere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:10
Ik zou zelf de 16000 mAh aanraden van Xiaomi, net wat meer power, en 2 USB poorten. Bestel er wel meteen een hoesje bij want het aluminium krast nogal snel!

http://www.banggood.com/O...-Power-Bank-p-953908.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Lucky0wn schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:14:
Ik zou zelf de 16000 mAh aanraden van Xiaomi, net wat meer power, en 2 USB poorten. Bestel er wel meteen een hoesje bij want het aluminium krast nogal snel!

Bedankt voor je antwoord! Ik zie trouwens dat je er als kabel om de powerbank zelf op te laden alleen een usb bij krijgt? Zo ja wat is een prima wallcharger die ik ook kan gebruiken voor mijn tab,smartphone en gopro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
http://www.amazon.de/RAVP...=8-4&keywords=usb+charger

kan je gelijk 4 apparaten opladen ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

coredalae schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:32:
kan je gelijk 4 apparaten opladen ;)
Dat is geen powerbank.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...] Bestel er wel meteen een hoesje bij want het aluminium krast nogal snel! [...]
Een hoesje voor je powerbank :o Pijn in mijn buik van het lachen! Bestel ook een hoesje voor je hoesje, anders slijt die nog! :')
Shadow343 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:29:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik zie trouwens dat je er als kabel om de powerbank zelf op te laden alleen een usb bij krijgt? Zo ja wat is een prima wallcharger die ik ook kan gebruiken voor mijn tab,smartphone en gopro?
Gewoon de lader die je bij de GoPro (Hero 3+) (is die ook USB?), Samsung Galaxy Note 4 of Samsung Galaxy Tab 2 gekregen hebt.

Als je andere laadkabels gaat zoeken, daar zit wel degelijk verschil in kwaliteit. Je moet ze hebben met een wat dikkere kern. En hoe korter, hoe beter. Je merkt het vooral in de laadsnelheid. Meer mA.
Ik ben het topic even kwijt, maar hier is ook wat leesvoer: http://lifehacker.com/cab...ing-speed-of-y-1532784722

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-06-2015 15:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xiaomi-powerbank van 16000mah is een aanrader.
Van goede kwaliteit (zeker als je dure apperatuur hebt, wil je die appartuur of accu's niet beschadigen met een onbetrouwbare powerbank). En goed geprijst. Daarnaast een grote capaciteit.

Met je budget, zou je zelfs twee kunnen overwegen.
Of misschien een grote 16000, en een kleine 10000/10400.

Mooie is, dat de powerbanks ook nog gelijktijdig kunnen laden/ontladen.

En een hoesje voor je powerbank?
Ik vind het ook onnodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Ik had in een eerder stadium gevraagd om een wallcharger daar reageerde hij weer op.

Evanescent schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:40:

Gewoon de lader die je bij de GoPro (Hero 3+) (is die ook USB?), Samsung Galaxy Note 4 of Samsung Galaxy Tab 2 gekregen hebt.

Als je andere laadkabels gaat zoeken, daar zit wel degelijk verschil in kwaliteit. Je moet ze hebben met een wat dikkere kern. En hoe korter, hoe beter. Je merkt het vooral in de laadsnelheid. Meer mA.
Ik ben het topic even kwijt, maar hier is ook wat leesvoer: http://lifehacker.com/cab...ing-speed-of-y-1532784722
Bedankt voor je antwoord! Nee bedoelde eigenlijk meer een wallcharger waarmee ik ze dus allemaal kan opladen (4 poorten) Want het wordt zo wel erg veel met al die laders. De kabels heb ik en ik neem aan dat er ook een kabel meekomt voor die powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:45:
De xiaomi-powerbank van 16000mah is een aanrader.
Van goede kwaliteit (zeker als je dure apperatuur hebt, wil je die appartuur of accu's niet beschadigen met een onbetrouwbare powerbank). En goed geprijst. Daarnaast een grote capaciteit.

Met je budget, zou je zelfs twee kunnen overwegen.
Of misschien een grote 16000, en een kleine 10000/10400.

Mooie is, dat de powerbanks ook nog gelijktijdig kunnen laden/ontladen.

En een hoesje voor je powerbank?
Ik vind het ook onnodig.
Oke bedankt ik ben volledig om dat gaat hem worden bij BangGood!

Nu nog een fatsoenlijke wallcharger die ik direct in het stopcontact kan pluggen met 4 poorten het liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
http://www.banggood.com/B...-Technology-p-976084.html

Er is helaas alleen nog maar een russisch talige teardown van bekend maar als Google Translate klopt en ik het goed begrijp is hij goed gebouwd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

De powerbank van Xiaomi (Tinydeal, Banggood) en de multi USB lader van Anker 40 of 60 watt (Amazon.de)
Usb kabels kun je mee gokken uit China, of gewoon ook Anker kabels kopen.

Ik zit hier met brak internet in het buitenland, anders had ik de linkjes erbij opgezocht voor je.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
http://www.amazon.de/Anke...=8-3&keywords=usb+charger

deze anker.

Heb zelf juist een die niet direct in het stopcontact zit, ivm vrijhouden van het stekkerblok. Maar voor reizen is het natuurlijk juist wel makkelijker :)

kabels is inderdaad gokken. Ik had met mn raspberry Pi 2 problemen met een lange chinese usb kabel.

Hoe korter hoe minder verlies, maar wellicht zijn iets duurdere kabels het wel waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Squixx op 07-06-2015 16:11 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Laat ik dan nog maar even inhaken over kabels :p
Deze zijn zeker aan te raden: http://www.banggood.com/N...o-USB-Cable-p-943242.html

Die powerbanks van xiaomi ook, en die anker wallcharger ook. Way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
coredalae schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:10:
http://www.amazon.de/Anke...=8-3&keywords=usb+charger

deze anker.

Heb zelf juist een die niet direct in het stopcontact zit, ivm vrijhouden van het stekkerblok. Maar voor reizen is het natuurlijk juist wel makkelijker :)

kabels is inderdaad gokken. Ik had met mn raspberry Pi 2 problemen met een lange chinese usb kabel.

Hoe korter hoe minder verlies, maar wellicht zijn iets duurdere kabels het wel waard.
Ik zie dat die 36watt is heeft dat erg veel verschil met bijv een 40? Het laden duurt alleen iets langer toch?

Kabels is trouwens niet het probleem jongens! Bedankt haha maar ik gebruik gewoon de originele!

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow343 op 07-06-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb een soortgelijke maar dan van het merk swees bij amazon.de gekocht. Deze was maar €9,95.
Zie hem alleen nog maar bij amazon.it staan: http://www.amazon.it/Univ...-SmartPower/dp/B00Q6FJCF2
2x 2A en 2x 1A. Meer dan 2A heb je zover ik weet nog niet bij telefoons e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Doe niet belachelijk en koop de enige echte fatsoenlijke wall charger :P (af en toe in een aanbieding).
http://www.amazon.de/Lade...587&sr=8-2&keywords=anker

+ Draad in het stopcontact zorgt ervoor dat je stopcontact niet gaat doorhangen en dat je je wallcharger overal in de buurt kan op leggen
+ Superklein De linkse
+ Elke poort levert evenveel
+ Zeer goede kwaliteitsbouw
- Geen (oke ja, hij is wat duurder dan de rest)

Maar dat prijsverschil maak je zeker goed door een Xiaomi Powerbank te bestellen.
Desnoods bestel je deze, juist dezelfde als de Anker: Blitzwolf met coupon 3c9354 (ook in het wit), maar koop alsjeblieft niet iets wat je zo in het stopcontact laat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Doe zelf eens niet zo belachelijk. Fijn dat je een advies hebt maar dat kan ook op een normaal toontje.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Room42 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 02:55:
[...]

Doe zelf eens niet zo belachelijk. Fijn dat je een advies hebt maar dat kan ook op een normaal toontje.
Was niet slecht bedoelt :'( er mankeerde nog een emoticon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 08 juni 2015 @ 03:08:
[...]

Was niet slecht bedoelt :'( er mankeerde nog een emoticon
Ahh ja dat is een stuk beter :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
bottom line schreef op maandag 08 juni 2015 @ 02:11:
Doe niet belachelijk en koop de enige echte fatsoenlijke wall charger :P (af en toe in een aanbieding).
http://www.amazon.de/Lade...587&sr=8-2&keywords=anker

+ Draad in het stopcontact zorgt ervoor dat je stopcontact niet gaat doorhangen en dat je je wallcharger overal in de buurt kan op leggen
+ Superklein De linkse
+ Elke poort levert evenveel
+ Zeer goede kwaliteitsbouw
- Geen (oke ja, hij is wat duurder dan de rest)

Maar dat prijsverschil maak je zeker goed door een Xiaomi Powerbank te bestellen.
Desnoods bestel je deze, juist dezelfde als de Anker: Blitzwolf met coupon 3c9354 (ook in het wit), maar koop alsjeblieft niet iets wat je zo in het stopcontact laat steken.
Oke thanks ik ga voor deze! Bedankt allemaal voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow343 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Oke thanks ik ga voor deze! Bedankt allemaal voor jullie advies!
Verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024

Strakke actie, ook in verhouding met de powerbanks die hier in nederland beschikbaar zijn. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Voor dat geld kan ik 'm ook niet laten liggen. :) Ik heb komende vakantie maar gemiddeld 1x per 3 dagen fatsoenlijk elektriciteit, dus dan komt dit wel van pas.

Krijg je trouwens geen problemen met btw en inklaringskosten aangezien de kosten wel net boven de € 22 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:24:
Voor dat geld kan ik 'm ook niet laten liggen. :) Ik heb komende vakantie maar gemiddeld 1x per 3 dagen fatsoenlijk elektriciteit, dus dan komt dit wel van pas.

Krijg je trouwens geen problemen met btw en inklaringskosten aangezien de kosten wel net boven de € 22 zijn?
Bij Banggood worden alle artikelen die je koopt als aparte order gehendeld dus in mijn geval is dat niet zo. Hoe dat normaal zit ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 01:03
Was wel lachen.
Ik had een 10400mAh Powerbank van Xiaomi voor mijn vrouw gekocht bij Banggood.
Ze ging een keer op bezoek bij haar broer die op de camping stond en heeft met d'r Powerbank 2 telefoons en de Powerbank van haar broer ermee opgeladen.

Moet niet gekker worden....Powerbanks met Powerbanks opladen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Shadow343 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:09:
[...]

Bij Banggood worden alle artikelen die je koopt als aparte order gehendeld dus in mijn geval is dat niet zo. Hoe dat normaal zit ik heb geen idee.
Maar de kosten per stuk zijn ook al € 25,51, dus boven de € 22. Vandaar mijn vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
kijk een op thewirecutter.com

Daar testen ze alle chargers en powerbanks en geven daarbij een advies met onderbouwing. Daar wordt een andere charger geadviseerd dan bottom line adviseert. Daar gaan ze ofwel voor de kleinere of de grotere. Ze gaan die guide wel nog updaten om te kijken naar qualcomm quick charge. Ik zou hierop wachten aangezien de note 4 dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Ik heb zojuist de blitzwolf wall charger besteld voor 14e mede door zijn coupon code! Bedankt daarvoor! Nu heb ik 3 orders staan bij banggood.. Mijn gopro case en powerbank beiden 7 juni verstuurd. Hoelang duurt het gemiddeld bij banggood? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik heb verhalen gehoord over fake Xiamo-producten... Is die shop van banggood.com betrouwbaar?
Want verschil in prijs is wel groot tov andere merken bij, voor mij, gekende webshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow343 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:06:
Ik heb zojuist de blitzwolf wall charger besteld voor 14e mede door zijn coupon code! Bedankt daarvoor! Nu heb ik 3 orders staan bij banggood.. Mijn gopro case en powerbank beiden 7 juni verstuurd. Hoelang duurt het gemiddeld bij banggood? Wat is jullie ervaring?
Een week mag je zeker verwachten, twee weken is ook niet ongewoon. Ze zijn in mijn ervaring altijd wel betrouwbaar met verzenden en doen niet moeilijk als iets niet aankomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:18:
Klein vraagje, ik heb verhalen gehoord over fake Xiamo-producten... Is die shop van banggood.com betrouwbaar?
Want verschil in prijs is wel groot tov andere merken bij, voor mij, gekende webshops...
Ik heb er al tientallen producten besteld waaronder verschillende van Xiaomi, en ik heb nog nooit iets ontvangen wat fake was. Deze shop is zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:34:
[...]
Ik heb er al tientallen producten besteld waaronder verschillende van Xiaomi, en ik heb nog nooit iets ontvangen wat fake was. Deze shop is zeker een aanrader.
Ah goed om weten, thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:34:
[...]

Een week mag je zeker verwachten, twee weken is ook niet ongewoon. Ze zijn in mijn ervaring altijd wel betrouwbaar met verzenden en doen niet moeilijk als iets niet aankomt.

[...]

Ah oke thanks! Een pakketje van 7 juni (de powerbank) staat al op departured dus dat gaat vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Shadow343 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Ah oke thanks! Een pakketje van 7 juni (de powerbank) staat al op departured dus dat gaat vrij snel
Zeker 2 weken. Maximum 3 zal het zijn, maar verschiet er niet van dat dit ook 45 dagen kan zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Levertijden van mijn 2 recente Xiaomi Powerbank orders bij Banggood.

Check hier trouwens of je Xiaomi PowerBank origineel is.

Original Xiaomi 16000mAh Universal Battery Charger Power Bank
Besteld: May 15 2015
Geleverd: May 27 2015

Original XIAOMI 5V 2A 10400mAh Power Bank For Smartphone
Besteld: Apr 28 2015
Geleverd: May 12 2015

[ Voor 30% gewijzigd door toxict op 10-06-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
toxict schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 01:10:

Oke dat vind ik nog vrij snel! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Shadow343 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Oke dat vind ik nog vrij snel! Bedankt!
Dit waren alleen bestel en levertijden van mijn PowerBanks bij Banggood.
Maar gemiddeld over 11 orders van de afgelopen 2 maanden was de tijd tussen verzenden en ontvangen 12-14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
toxict schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 01:10:

En welke verzendmethode heb je gebruikt? Ik vind het niet erg om bij te betalen voor een snellere levering maar ik zie dat de gratis verzending soms sneller is dan een betaalde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
iBugged schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:06:
[...]

En welke verzendmethode heb je gebruikt? Ik vind het niet erg om bij te betalen voor een snellere levering maar ik zie dat de gratis verzending soms sneller is dan een betaalde verzending.
Ik gebruik de goedkoopste...de gratis versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Vandaag mijn powerbank gekregen. Heeft er ruim drie weken over gedaan om thuis geleverd te worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 14:58
Krasloos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:44:
Vandaag mijn powerbank gekregen. Heeft er ruim drie weken over gedaan om thuis geleverd te worden. Ik ben benieuwd.
Laat maar weten hoe hij bevalt (welke heb je uiteindelijk gekozen trouwens?)
Ik sta op het punt er ook 1 te bestellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Mattie84 op 01-07-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pas geleden nog de XIAOMI 5V 2A 10400mAh PowerBank gekocht bij Banggood voor €15

Besteld: 10 juni
Binnengekregen: 18 juni

Prima ding. Opladen duurde ongeveer 5 uur (met Apple iPad adapter). Volgens de site heb ik gewoon een originele powerbank (onder de kraslaag staat je serienummer)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Mattie84 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:04:
[...]

Laat maar weten hoe hij bevalt (welke heb je uiteindelijk gekozen trouwens?)
Ik sta op het punt er ook 1 te bestellen.
Ik heb voor de MI 16000mAH gekozen bij Banggood voor rond de 25 euro.
Ik laat je weten hoe hij bevalt!
Frostbite schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:13:
Pas geleden nog de XIAOMI 5V 2A 10400mAh PowerBank gekocht bij Banggood voor €15

Besteld: 10 juni
Binnengekregen: 18 juni

Prima ding. Opladen duurde ongeveer 5 uur (met Apple iPad adapter). Volgens de site heb ik gewoon een originele powerbank (onder de kraslaag staat je serienummer)
Mijn PowerBank heb ik op 8 juni besteld en vandaag 1 juli bezorgd. Heeft een hele lange poos in Zweden gelegen.
Alleen het laden met mijn Lumia 930 lader duurt wel aardig lang, voor de eerste keer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Krasloos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Alleen het laden met mijn Lumia 930 lader duurt wel aardig lang, voor de eerste keer misschien?
1A lader waarschijnlijk? In combinatie met een andere micro-usb kabel dan degene die bij de powerbank zat kan het heel lang duren ja.

[ Voor 24% gewijzigd door bottom line op 02-07-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
bottom line schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:11:
[...]

1A lader waarschijnlijk? In combinatie met een andere micro-usb kabel dan degene die bij de powerbank zat kan het heel lang duren ja.
Ik dacht dat die kabels alleen een geleider was, maar dat heeft ook invloed op de snelheid van het laden. Ik kan het proberen met dat korte kabeltje. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Krasloos schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:22:
[...]

Ik dacht dat die kabels alleen een geleider was, maar dat heeft ook invloed op de snelheid van het laden. Ik kan het proberen met dat korte kabeltje. Dankje.
Door een slechte kabel gaat er minder stroom door dan de lader wilt geven. Iets met stroomverlies door de weerstanden van het koper of eventueel andere bestandsdelen (met een hogere weerstand) die gebruikt werden om te besparen op koper.
Bij langere kabels heb je meer lengte waar de stroom zal doorgaan, waar de weerstand recht evenredig is met de lengte (p = weerstand materiaal / l = lengte / A = doorsnede geleider) ->Afbeeldingslocatie: http://osbexact.nl/images/formules/electriciteit/soortelijkeweerstand_r.png
Dan mag het koper in deze kabel nog zo goed zijn, met een kortere kabel zit je sneller safe.

Je kan altijd nog een tester ofzo kopen om te zien welke kabels prut zijn (of welke laders eigenlijk toch niet zo goed werken als je zou denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:10
Ik heb ook een vraag over powerbanks. Ten minste, ik denk dat dat is wat ik zoek. Ik heb me net een digitaal radiootje gekocht, en die moet op stroom. Heeft een DC IN. Zijn er ook powerbanks, of externe accu's voor zoiets? Die dus de voedingskabel (tijdelijk, maar natuurlijk liefst wel een paar uur) kunnen vervangen?
Ik kan het niet direct vinden en het is me absoluut niet duidelijk of dit bestaat en kan, maar het lijkt me wel.
Op de kabel (AC adapter) zelf staat, Input: 100-240V~50/60Hz 0.6A, Output: 12V===1.5A. Dus het lijkt me dat een 12V powerbank gewoon moet kunnen, maar dan dus niet met allerlei USB-uitgangen, maar met eentje die ik aan kan sluiten op de DC in. Of zijn daar eventueel verloopstekkers voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
Truus01 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:44:
Ik heb ook een vraag over powerbanks. Ten minste, ik denk dat dat is wat ik zoek. Ik heb me net een digitaal radiootje gekocht, en die moet op stroom. Heeft een DC IN. Zijn er ook powerbanks, of externe accu's voor zoiets? Die dus de voedingskabel (tijdelijk, maar natuurlijk liefst wel een paar uur) kunnen vervangen?
Ik kan het niet direct vinden en het is me absoluut niet duidelijk of dit bestaat en kan, maar het lijkt me wel.
Op de kabel (AC adapter) zelf staat, Input: 100-240V~50/60Hz 0.6A, Output: 12V===1.5A. Dus het lijkt me dat een 12V powerbank gewoon moet kunnen, maar dan dus niet met allerlei USB-uitgangen, maar met eentje die ik aan kan sluiten op de DC in. Of zijn daar eventueel verloopstekkers voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Uhm, een 12V powerbank heeft natuurlijk geen usb aansluiting. De meeste 12V powerbanks zullen dus gewoon een standaard DC jack meegeleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
sdk16420 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:05:
[...]
Uhm, een 12V powerbank heeft natuurlijk geen usb aansluiting. De meeste 12V powerbanks zullen dus gewoon een standaard DC jack meegeleverd hebben.
Ah, kijk, dus USB apparaten werken niet op 12V, alweer iets geleerd. Dank je.
Maar zou ik dan iedere willekeurige 12V powerbank kunnen kopen en dan zou ik die als voeding voor de radio (in dit geval) kunnen gebruiken?
Is het dan zo hoe meer mAh hoe langer die het op die powerbank zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Truus01 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Ah, kijk, dus USB apparaten werken niet op 12V, alweer iets geleerd. Dank je.
Maar zou ik dan iedere willekeurige 12V powerbank kunnen kopen en dan zou ik die als voeding voor de radio (in dit geval) kunnen gebruiken?
Is het dan zo hoe meer mAh hoe langer die het op die powerbank zou doen?
Klopt, USB apparaten werken vrijwel altijd op 5V.
Je kunt inderdaad vrijwel iedere powerbank die 12V kan leveren gebruiken.
En nog een ja, hoe meer mAh hoe meer energie er in de powerbank opgeslagen kan worden dus
ook hoe langer je radio zal kunnen werken op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
peterpv schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Klopt, USB apparaten werken vrijwel altijd op 5V.
Je kunt inderdaad vrijwel iedere powerbank die 12V kan leveren gebruiken.
En nog een ja, hoe meer mAh hoe meer energie er in de powerbank opgeslagen kan worden dus
ook hoe langer je radio zal kunnen werken op één lading.
Nou, perfect! Bedankt voor alle info. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden. :)

*Edit: Even gezocht, maar het is allemaal niet bepaald goedkoop. Het voor mij vooral om de radio ook buiten aan te hebben, en ik heb wel stroom in de schuur (en een aantal lampen), dus laat ik het voorlopig zo.
In ieder geval weet ik waar ik nu naar moet zoeken als ik het wel wil.

[ Voor 23% gewijzigd door Truus01 op 02-07-2015 20:37 ]

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:33
Heeft er iemand ervaring met de Powerbank van Action :

LAB31 back-up battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Hansw1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:20:
Heeft er iemand ervaring met de Powerbank van Action :

LAB31 back-up battery
99% kans dat de powerbanks van Xiaomi beter (en goedkoper) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit begint een beetje te verzanden in een algemeen aankooptopic. Dat is niet de bedoeling van MAA, dus hier gaat een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.