dag allen!
Ik vroeg me af hoe het zit met het invoeren van zaden van planten (geen verdovende middelen oid. normale plantjes).
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat kan toelichten?
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat het hier over België gaat (aangezien er hier voor een groot deel Nederlanders op het forum zitten). Ik vermoed wel dat de regels ongeveer hetzelfde zijn voor Nederlanders, dus feel free om ook je ervaring/kennis te delen, maar vermeld wel even dat je NL bent
Alvast bedankt!
*Australië is een eiland, en ze willen daar kost wat kost vermijden dat er vreemde soorten fauna&flora in hun natuur komen, omdat het alles zou kunnen ontregelen. Als je daar iets invoert is de kans groot dat je betrapt wordt en krijg je monsterboetes.
Ik vroeg me af hoe het zit met het invoeren van zaden van planten (geen verdovende middelen oid. normale plantjes).
- Mag dit?
- Moet ik dit aangeven?
- Als ik het zou doen als het niet mag, en het pakketje wordt in beslag genomen. Zijn er dan monsterboetes zoals die in Australië uitgedeeld worden aan dergelijke zaken?*
Maar dit gaat vooral over het invoeren van producten van bedreigde diersoorten. Daar gaat het in mijn geval niet om. Het is 1) geen bedreigde soort (simpele zaden die in massa gekweekt en verkocht worden) en 2) het is niet vanop vakantie, maar wordt gewoon met de post verstuurd.Als u met een verboden souvenir in uw bagage betrapt wordt, zijn de gevolgen niet min. In het beste geval neemt de douane uw koopwaar gewoon in beslag. Met wat minder geluk hangt er u een boete of zelfs een gevangenisstraf boven het hoofd. Dat is streng, maar vergeet niet dat een ondoordachte aankoop een bedreigd dier of een bedreigde plant in gevaar brengt.
...
Het meest eenvoudige is natuurlijk niets aan te kopen van de wilde fauna of flora.
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat kan toelichten?
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat het hier over België gaat (aangezien er hier voor een groot deel Nederlanders op het forum zitten). Ik vermoed wel dat de regels ongeveer hetzelfde zijn voor Nederlanders, dus feel free om ook je ervaring/kennis te delen, maar vermeld wel even dat je NL bent
Alvast bedankt!
*Australië is een eiland, en ze willen daar kost wat kost vermijden dat er vreemde soorten fauna&flora in hun natuur komen, omdat het alles zou kunnen ontregelen. Als je daar iets invoert is de kans groot dat je betrapt wordt en krijg je monsterboetes.