• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb momenteel een i7 3770 processor en vraag me af wat tegenwoordig nog het nut is van processor upgraden. GPU upgrade is tig keer belangrijker volgens mij. En word/internet etc gaat niet sneller lijkt me.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gemiddeld zal Word ook niet sneller worden van een GPU upgrade.

Het is een beetje een nutteloos topic. Als CPU niet je bottleneck is, hoef je die niet te upgraden en datzelfde geldt voor elk onderdeel. Dus als je wilt upgraden, bekijk dan wat je bottleneck is (langzaamste onderdeeel).

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:25
Dat een CPU upgrade voor jou waarschijnlijk geen nut heeft, omdat je GPU op dit moment de bottleneck is, wil niet zeggen dat een CPU upgrade voor anderen geen nut zou kunnen hebben. Games zijn niet de enige zware programma's die kunnen draaien op een pc :)

• Tennisbal
Begrijp ik, maar vroeger was een CPU upgrade erg belangrijk. Nu heeft het veel minder nut volgens mij.

Heb verder een R290

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er maar net aan wat je ermee doet.
Als jij flinke renders draait, of zware servertaken, dan is een snellere CPU nog steeds een nuttige upgrade. Het ligt er dus aan wat je ermee doet of het voor jou nuttig is of niet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Tennisbal schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:36:
Begrijp ik, maar vroeger was een CPU upgrade erg belangrijk. Nu heeft het veel minder nut volgens mij.
Dat geldt voor je hele computer... 20 jaar geleden kon je een tekstverwerker draaien, en dat kan nu nog steeds. Tenzij je sneller bent gaan typen werk je niets sneller.

• Tennisbal
J
TERW_DAN schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:37:
Dat ligt er maar net aan wat je ermee doet.
Als jij flinke renders draait, of zware servertaken, dan is een snellere CPU nog steeds een nuttige upgrade. Het ligt er dus aan wat je ermee doet of het voor jou nuttig is of niet.
Logisch. Maar ik doel op de normale gebruikers. Volgens mij is cpu upgrade tegenwoordig nutteloos behalve stroom mss

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:24
Voor bepaalde games zal een cpu upgrade zeker zin hebben, probleem is alleen dat er niet echt iets is om naar te upgraden. Haswell en broadwell zijn maar iets sneller clock/clock en zijn maar iets hoger geklokt, meestal niet de moeite waard.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 07-06-2015 15:09 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tennisbal schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:03:
J
[...]

Logisch. Maar ik doel op de normale gebruikers. Volgens mij is cpu upgrade tegenwoordig nutteloos behalve stroom mss
Waar wil je nu precies naar toe met dit topic?

Voor een normale gebruiker is elke upgrade die een bottleneck oplost een zinvolle upgrade. Met een i7 is de kans niet heel groot dat dit de bottleneck is maar met een dual core celeron wél.

Je kan er dus niets zinnigs over zeggen in z'n algemeenheid. Het hangt af van wat er nu is, wat de zwakke plek is en waar je straks wilt zijn. Aangezien dit voor iedereen anders is, is het antwoord op de vraag ook voor iedereen anders.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
De programmas worden steeds zwaarder. Probeer Office 2013 maar eens op je 386 op te starten, dan is ie wel even bezig met laden voor het opstart (als het al werkt).

Zo zul je zien dat je 3770 over 5 jaar traag is, niet omdat de CPU minder snel is geworden maar je eisen zwaarder.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
persoonlijk hoop ik dat Skylake 2x zo snel wordt dan Broadwell (zal wel niet vrees ik)
er is echt heus meer dan games, maar ik denk dat indien de cpu power sneller zou stijgen de games daar ook gebruik van zouden maken
graphics zijn nu eenmaal gemakkelijk schaalbaar: het ziet er wat minder mooi uit, maar uiteindelijk blijft de gameplay gelijk
als ze de AI, physics, ... een stuk zwaarder maken, moet dat bij iedereen werken en zodus gaan de minimum specs steil omhoog: de consoles kunnen totaal niet meer mee en 75% van de pc gamers ook niet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En word/internet etc gaat niet sneller lijkt me.
Nope, en je Vierdaagse tijden gaan ook niet verbeteren als je een nieuwe sportauto koopt.

Over zin en onzin van CPU upgrades, waar bottlenecks zitten en wat dus hoogste prio zou moeten hebben als je $functionaliteit sneller wil krijgen, valt genoeg te discussieren, maar dan moet je echt meer inzet plegen dan uit deze topicstart blijkt.

Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.