Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 13:37
Ik wilde een nieuwe telefoon kopen bij een sim only kaart.
Mijn eisen:
Onder de 400 euro, rond de 5 inch, minstens 2 gb werkgeheugen en 16 gb opslag, 4g mogelijkheid, liefst wat recent dus had ik in de pricewatch de 1e prijsvermelding op 1-6-14 gezet.

Nu lijkt de Sony Z3 compact me eigenlijk de beste optie. Heeft iemand een goede reden om deze niet of een andere juist wel te doen?

P.S.: Ik ben niet zo van de xiaomi, han ting, dam son, pang weng merken.

Verwijderd

Fragiliteit.

De Sony mist een 'intern' frame.
Maar is zo geconstrueerd dat het eigenlijk 'lagen' van chips zijn die op elkaar gedrukt zijn. Zonder extra ondersteuning van een intern frame. Er zit alleen om de buitenrand, een aluminium band, maar die geeft dus defacto geen 'support'.

Ifixit laat dat zien in de teardown.
https://www.ifixit.com/Te...Z3+Compact+Teardown/35454

Je kan natuurlijk veel leed voorkomen met een wel stevige hoes eromheen. Maar op Radar, de consumentenbond, en ook hier op GoT staat het vol met verhalen waarbij de telefoon door 'een klein tikje, een te strakke broekzak, of bijvoorbeeld tijdens het opladen, zijn stuk gegaan.

• Sevenhunt
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:40:
Fragiliteit.

De Sony mist een 'intern' frame.
Maar is zo geconstrueerd dat het eigenlijk 'lagen' van chips zijn die op elkaar gedrukt zijn. Zonder extra ondersteuning van een intern frame. Er zit alleen om de buitenrand, een aluminium band, maar die geeft dus defacto geen 'support'.

Ifixit laat dat zien in de teardown.
https://www.ifixit.com/Te...Z3+Compact+Teardown/35454

Je kan natuurlijk veel leed voorkomen met een wel stevige hoes eromheen. Maar op Radar, de consumentenbond, en ook hier op GoT staat het vol met verhalen waarbij de telefoon door 'een klein tikje, een te strakke broekzak, of bijvoorbeeld tijdens het opladen, zijn stuk gegaan.
Die verhalen had ik inderdaad gelezen, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Maar dat is inderdaad wel een goede reden om die niet te doen.
Dan blijf ik nu een beetje haken bij de Lg G3 en de moto X

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik zou de moto x nemen. Mooi toestel, compact voor zijn schermgrootte, efficiënte up tot date software (relatief)

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Ik zou de LG nemen. Grootste voordelen tov de moto X: SD kaart en verwisselbare batterij. Wanneer je genoeg hebt aan 16gb intern geheugen kun je natuurlijk ook voor de moto x gaan.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Hier een vergelijk tussen de specs van de G3 en de X.
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6294&idPhone2=6649
X heeft als voordeel dat het wat compacter is, maar ook wat dikker.
G3 heeft Infrarood, grotere accu, hogere resolutie scherm wat ook wat ten koste gaat van accu gebruik en rekenkracht processor.

Zelf zou ik denk ik de G3 verkiezen boven de X, maar het is wel echt op gevoel, niet super rationeel.

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 07-06-2015 21:48 . Reden: URL vergeten ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou de Sony nemen, vlotte telefoon, erg goede batterij, lekker helder scherm, compacte telefoon en toch redelijk groot scherm. Is niet voor niets de populairste.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sevenhunt
JvS schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:27:
Ik zou de Sony nemen, vlotte telefoon, erg goede batterij, lekker helder scherm, compacte telefoon en toch redelijk groot scherm. Is niet voor niets de populairste.
Dat waren in eerste instantie inderdaad de redenen om voor de sony te kiezen. Maar na wat verder onderzoek lees ik inderdaad erg veel verhalen dat hij breekt.\
Op dit moment lijkt de moto X de voorkeur te krijgen. De prijs is 80 euro lager dan de G3.

Maar wie weet wat er nog gebeurt na nog een avondje internetten :)

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb ook lang zitten twijfelen over de z3c vanwege de fragiliteit. Uiteindelijk niet gedaan en gekozen voor galaxy alpha.

Voornaamste pijnpunten van die optie zijn accuduur (als gemiddelde gebruiker kom ik max 24h door) en niet uitbreidbare opslag (wel default 32gb).

Voor de rest een mooie, lichte, compacte telefoon, met een goed scherm, en een meer dan redelijke camera.

Die keus gemaakt omdat ik toch graag een compacte telefoon wilde, meeste andere telefoons met fatsoenlijke specs zitten toch op minimaal 5 inch.

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:00
Ik had min of meer zelde eisen en ben voor de lumia 640 gegaan. Toptoestel voor z'n geld.
Pagina: 1