Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC veroorzaakt kortsluiting, en start daarna niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Termunius
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:19
N.B. Ik ben nieuw hier, dus ik moet nog wat leren

Beste Tweakers,
Ik heb laatst een PC gebouwd. Alles ging goed, heb windows ed in een keer kunnen installeren. Later verschoof ik de PC op mijn bureau terwijl hij aanstond, en hij viel plotseling uit, en daarna bleek er ook kortsluiting te zijn. Dus, alles ontkoppelen en de volgende dag weer proberen. Ik kwam erachter dat de kabel voor de psu er niet helemaal goed inzat, dus die heb ik er goed in gedaan, hem ipv in een stekkerblok direct in het stopcontact gedaan, de switch op 'on' gezet, en er was weer kortsluiting. Ook ging de PC niet aan. Hebben jullie enig idee wat het probleem is? Alvast bedankt.

Mijn PC specs:
-Intel core i5 4460 CPU
-msi z97s sli krait edition moederbord
-evga gtx 960 ssc 4gb gpu
-kingston hyperx fury black 8g RAM
-Samsung 850 evo 120g ssd
-wd blue 1tb hdd
-nzxt s340 behuizing
-Cooler master g650m PSU
-windows 8.1

[ Voor 0% gewijzigd door Termunius op 07-06-2015 12:52 . Reden: Een spellingsfout ongedaan gemaakt ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Zodra je hem aansluit en de voeding activeert dus, heb je kortsluiting.
Je hebt zelf dus de grootste ontdekking gedaan. Het "totaal plaatje" maakt kortsluiting.

Gezien je de PC verschoof en toen alle problemen ontstonden, zit ik met de vraag, hoe zit intern alles aangesloten?
Zit het moederbord juist op de spacers? Zitten er eventueel kabels ergens geklemd en door het bewegen dat ze hun PVC mantel beschadigd hebben en nu contact maken met de behuizing, ga zo door.

Stappen plan dus:
- Moederbord controleren of deze goed zit gemonteerd op spacers.
- Alles loshalen, alle kabels ook even netjes controleren weer, voeding inschakelen, ploft de boel dan weer, dan is het de voeding.
- Ploft niks, ga dan je kabels aansluiten. het liefst stapsgewijs elk component 1 voor 1 aansluiten. Dus voeding uit, nieuw component aansluiten, voeding weer aan.

Zo kun je eventuele defecte componenten ook opsporen.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 07-06-2015 11:21 ]

• Termunius
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:19
Hoi Swordlord,
Bedankt dat je zo vlot reageerde. Ik zal je stappenplan volgen en ik houd je op de hoogte. ;)

Update:
Ik heb jouw stappenplan gevolgd, en ik ben erachter gekomen dat het aan de voeding ligt. Met het moederbord was er niks aan de hand en met de kabels van de PSU ook niet. Dus heb ik alle kabels los gemaakt en de PSU weer aangezet. Hij plofte, dus het ligt daaraan.
Ik ga de PSU terug sturen naar de leverancier en waarschijnlijk een andere voeding aanschaffen.

Bedankt voor je hulp Swordlord! _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Termunius op 07-06-2015 17:31 ]