Mac onveiliger met dual boot of alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,
Ik ben overgestapt op de Imac. Super machine en grafisch en qua functionaliteit loopt het heerlijk.
Er wordt beweert dat Apple/ Mac redelijk aanval - virus proof is.

Ik heb alleen nog een handje vol Window Programma's. Die draai ik nu va een aparte laptop. Kan maar niet ideaal.

Ik las in een magazine dat windows via Virtual Box op de Mac prima te draaien is.

Als ik dit ga doen zet ik de de Mac via de windows mogelijk weer " open" voor mee" internet gevaar" . Is bijv. een virusscanner oid in de window omgeving dan weer noodzakelijk...

Bedankt voor de tip alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, onder windows zul je een antivirus/malware pakket moeten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2dehans schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:41:
Hallo,
Ik ben overgestapt op de Imac. Super machine en grafisch en qua functionaliteit loopt het heerlijk.

Ik heb alleen nog een handje vol Window Programma's. Die draai ik nu va een aparte laptop. Kan maar niet ideaal.

Ik las in een magazine dat windows via Virtual Box op de Mac prima te draaien is.

Als ik dit ga doen zet ik de de Mac via de windows mogelijk weer " open" voor mee" internet gevaar" . Is bijv. een virusscanner oid in de window omgeving dan weer noodzakelijk...

Bedankt voor de tip alvast
Vooreerst, elke computer is vatbaar voor virussen en aanvallen. Maar omdat het percentage windows toestellen veel hoger is dan elke ander OS, wordt er veel meer gezocht naar lekken en virussen voor windows. Mac heeft een relatief klein aandeel en draait ook niets kritiek (bank systemen en dergelijke draaien op andere systemen), bijgevolg is er weinig interesse om virussen te maken voor mac. Natuurlijk, hoe populairder het besturingssyteem wordt, hoe meer interesse er groeit om virussen te maken.

Antwoord op je vraag, het is niet zo dat je mac onveiliger wordt door er een virtuele windows op te zetten. (Tenzij je ervoor zorgt dat de virtuele machine aan je volledige harde schijf van je mac kan, kan je problemen hebben, maar dit is per default niet zo.)
Wat wel sowieso een feit is, is dat je windows gevoelig kan zijn aan virussen en het dus aan te raden is om daar een anti-virus programma op te draaien.
Maar je mac zelf wordt dus niet onveiliger door die windows installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
2dehans schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:41:
Ieder OS waar nog support op zit is redelijk aanval/virusproof, maar als we in cijfers gaan praten (gegevens uit 2014):

Afbeeldingslocatie: http://www.gfi.com/blog/wp-content/uploads/2015/02/OS-chart.jpg
Bron: http://www.gfi.com/blog/m...and-applications-in-2014/

Dan kun je niet zomaar beweren dat OS X meer aanval-/virusproof is dan andere operatingsystems.

Dat betekent dat je met OS X ook goed moet oppassen met wat je doet, een goede antimalware moet installeren en heel goed je updates en Event Log moet controleren en bijhouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 07-06-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
het hangt er ook vanaf of je voor je applicaties internet toegang nodig hebt. want anders kun je ook nog je netwerk afsluiten van je vituele omgeving zodat je alleen de applicaties kan gebruiken in je virtuele omgeving.

Heb je wel internet nodig dan zou ik wel een virusscanner/antimalware etc.. installeren.
Ik gebruikte daarvoor vroeger de gratis virusscanner van avg voor. Voor hetgeen ik deed was dat meer dan voldoende....

...