• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12 11:11

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Graag wil ik weten welke GPU's DX12 gaan ondersteunen. Zelf heb ik twee GTX 780's en ik zou het wel héél erg jammer (en slecht) vinden als deze niet met DX12 overweg kunnen gaan.

Ik heb gelezen dat DirectX 12 het mogelijk maakt om VRAM te stacken, dat zou geweldig uitkomen met twee GPU's met elk 6GB VRAM.

Is hier toevallig al ergens een topic of iets dergelijks over? Hopelijk kan iemand mij wat meer informatie geven over dit onderwerp. ;)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ga eerst maar eens goed lezen wat DX12 precies is voordat je topics gaat schrijven dat iets jammer en slecht is.

Onderstaande uitleg lijkt mij een goed opstapje om te beginnen:

Werelds in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 129"

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 07-06-2015 06:12 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Boost9898 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:31:
Graag wil ik weten welke GPU's DX12 gaan ondersteunen.
Heb je daar zelf al eens op gezocht? Ik kom nl. als ik zoek op GT780 en DX12 al vlot het volgende artikel tegen: http://techreport.com/news/26210/]DirectX 12 will also add new features for next-gen GPUs.

Daarin staat netjes uitgelegd dat DX12 ook op huidige hardware draait, met de uitzondering van twee features.
So far, Microsoft has mentioned only two DX12 features that will need new hardware: new blend modes and something called conservative rasterization, which can apparently help with object culling and hit detection. Neither of those additions sounds hugely groundbreaking, but as Tamasi hinted, they may just be the tip of the iceberg. We'll probably have to wait for another announcement from Microsoft to find out more.
Verder gaat dit meer over videokaarten dan over een client OS. Ik verplaats het topic dan ook even naar: Videokaarten & Beeldschermen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 21:17

waseland

War... war never changes

Gaat de 700 series DX12 ondersteunen?
Jazeker, je 780 ondersteunen dadelijk gewoon functies die vanuit DX12 komen alleen heeft microsoft wel gezegd dat de 900 series alle nieuwe functies gaan ondersteunen en de 700 series niet het complete pakket. Daarintegen zul je zeker wel wat performance boost krijgen als er games uitkomen die DX12 gaan gebruiken. (Dit kan nog wel even duren)

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In theorie kan DX12 geheugen stacken. Dit ligt echter aan de ontwikkelaar van games. Ga ert maar vanuit dat er nagnoeg geen games uitkomen waarbij dit gebeurt. Omdat veel games multiplatfrom uitkomen vandaag de dag. Daarnaast gaat de 700 serie over kunnen met DX12. Echter kunnen neit alle futures volledig benut worden. Er staat hier genoeg over online.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

waseland schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:52:
Gaat de 700 series DX12 ondersteunen?
Jazeker, je 780 ondersteunen dadelijk gewoon functies die vanuit DX12 komen alleen heeft microsoft wel gezegd dat de 900 series alle nieuwe functies gaan ondersteunen en de 700 series niet het complete pakket. Daarintegen zul je zeker wel wat performance boost krijgen als er games uitkomen die DX12 gaan gebruiken. (Dit kan nog wel even duren)
De 900 serie ondersteunt nu het meest aantal features maar ook niet alle, er zijn een aantal features die ze niet ondersteunen en GCN wel.
De 4xx, 5xx, 6xx, 7xx generatie van nVidia ondersteunt het minst aantal features.

Geheugen stacken kan inderdaad in DX12, maar wat beter is is de nieuwe manier van Crossfire/SLI. Dit zie je in de nieuwste Civ games met Mantle ondersteuning al terugkomen. In plaats van AFR rendering, wordt het beeld als van ouds opgedeelt in 2 delen. Voordeel van deze manier van renderen is dat je een véél hogere minimale fps hebt en je veel minder last hebt van microstutering en input lag (1 frame minder). Nadeel is dat je een iets minder hoge gemiddelde fps hebt, de winst die je er uit kan halen is ongeveer 60% in plaats van 80-100% bij AFR.
Question Mark schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:22:
Daarin staat netjes uitgelegd dat DX12 ook op huidige hardware draait, met de uitzondering van twee features.
Op de direct3d wiki staat een tabel waar dit beter is weergegeven, de GTX780 mist wel meer dan 2 features.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-06-2015 23:27 . Reden: wiki ]

Pagina: 1