Budget gaming PC - 600,-

Pagina: 1
Acties:

• Heldoe
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort voor de eerste keer een gaming pc te samenstellen en ik heb al veel andere topics bekeken en heb producten vergeleken voor onder andere processors, moederborden en videokaarten etc. Alleen het is net over de budget gegaan. Dus ik wil graag voor jullie advies of ik misschien ergens kan gaan besparen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er voornamelijk op gamen, games als GTA5 op high/medium. De nieuwe games met redelijk goede fps..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max prijs van 600,- exclusief verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een beeldscherm, muis en een toetsenbord wat ik mee wil nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een PC

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag als videokaart de gtx 960, ik heb ook gekeken voor de r9 280x maar ik las dat het best wel heet werd. Dus ik heb besloten de gtx 960 te nemen.
EDIT:
Ook wil ik het een Intel systeem houden en geen AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt niks uit, geluid is ook geen probleem. Maar uiteraad hoe stiller hoe beter.

Ga je overklokken?
Nope.

Dit is mijn setup, ik weet niet zeker of alles bij elkaar past en ik zit nog een beetje te twijfelen over de voeding, is deze wel goed genoeg zijn er nog betere/goedkopere alternatieven

Alvast bedankt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock H81M-HDS€ 45,95€ 45,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 214,95€ 214,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master GM G550M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,70

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Warm lopen zal wel meevallen als je die kaart in een vrij forse kast als de N300 plaatst die bovendien al voorzien is van twee fans en nog ruimte heeft voor extra fans. Stroomverbruik ligt ook wat hoger en hoewel je aangeeft dat het niet uitmaakt kan door het hogere stroomverbruik een kaart ook luidruchtiger worden, hoewel dat ook sterk afhangt van het specifiek merk/koeler. Daarnaast ligt een GTX960 op dit moment qua prijs en prestaties over het algemeen iets tussen de R9 280 en R9 280x. Aangezien je nu al iets over budget zit is een R9 280 dus misschien een betere keuze.

Verder is de pricewatch: Antec VPF Series 450W een betere voeding in mijn opinie. Moederbordje is trouwens wat basic, hoeft geen probleem te zijn maar het is wel aan te raden om een enkele 8GB module te kopen zodat je later nog kan upgraden naar 16GB. De geschiedenis leert dat geheugen op termijn eigenlijk altijd een knelpunt wordt en het snelheidsverschil tussen single of dual channel is vrij beperkt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:46
Als ik jou was zou ik gewoon een R290 scoren 2de hands met garantie voor ongv 220 Euro en heb je 10x beter videokaart dan die 960 met 2GB