Ik zoek een?
Ik zoek adviezen voor wat ik het beste kan doen om aan te gaan schaffen bij wat aanvullingen die ik wil gaan doen voor mijn VMWare ESXi homelab. Mijn huidige server ziet er zo'n beetje zo uit:
Nu wil ik graag op de HP P400 raid controller de storage uitbreiden met 4x 2TB schijven (groter kan de controller niet aan). Momenteel zitten er al 4x 2TB disks op, meer ruimte heb ik dus ook niet. Op de disks van 500 GB heb ik mijn VM's staan, alsmede op mijn Samsung EVO 830, waar mijn belangrijkste VM's op draaien.
Ook denk ik meer CPU power nodig te hebben, zeker in combinatie met Plex als die aan het transcoden is (vanuit een VM), wat helemaal merkbaar is als een van de andere VM's ook niet (meer) uit zijn neus aan het peuteren is. Hiervoor hoef ik enkel een indicatie te hebben, of ik gezien bovenstaande situatie een beetje goed zit of zal komen met een i7 4790 (K variant hoeft niet per se, overclocken ga ik niet en de niet K variant heeft wat meer - virtualisatie - features.
Wat is je budget?
Een budget heb ik niet, wel wil ik de beste kwaliteit, voor een zo gunstig mogelijk prijsje.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang de kwaliteit maar degelijk is en de prijs dus niet al te hoog. Voor de disks van 2TB heb ik het liefste Western Digital (WD) schijven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hopelijk is mijn vraagstelling een beetje duidelijk en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mochten jullie toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Ik zoek adviezen voor wat ik het beste kan doen om aan te gaan schaffen bij wat aanvullingen die ik wil gaan doen voor mijn VMWare ESXi homelab. Mijn huidige server ziet er zo'n beetje zo uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Asus P8Z77-V LX | € 0,- | € 0,- |
| 4 | WD Caviar GP WD20000CSRTL2, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 2 | WD RE 3 WD5002ABYS, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Chieftec Mesh LCX-01B-B-SL Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Gigabit CT Desktop Adapter | € 26,50 | € 26,50 |
| 2 | Corsair CMX16GX3M2A1600C11 | € 108,- | € 216,- |
| 1 | HP Smart Array P400/256-MB | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | OCZ StealthXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 597,45 | |
Nu wil ik graag op de HP P400 raid controller de storage uitbreiden met 4x 2TB schijven (groter kan de controller niet aan). Momenteel zitten er al 4x 2TB disks op, meer ruimte heb ik dus ook niet. Op de disks van 500 GB heb ik mijn VM's staan, alsmede op mijn Samsung EVO 830, waar mijn belangrijkste VM's op draaien.
Ook denk ik meer CPU power nodig te hebben, zeker in combinatie met Plex als die aan het transcoden is (vanuit een VM), wat helemaal merkbaar is als een van de andere VM's ook niet (meer) uit zijn neus aan het peuteren is. Hiervoor hoef ik enkel een indicatie te hebben, of ik gezien bovenstaande situatie een beetje goed zit of zal komen met een i7 4790 (K variant hoeft niet per se, overclocken ga ik niet en de niet K variant heeft wat meer - virtualisatie - features.
Wat is je budget?
Een budget heb ik niet, wel wil ik de beste kwaliteit, voor een zo gunstig mogelijk prijsje.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang de kwaliteit maar degelijk is en de prijs dus niet al te hoog. Voor de disks van 2TB heb ik het liefste Western Digital (WD) schijven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Welke 2TB disks ik het beste kan kopen wat ook langdurig 24/7 moet kunnen draaien
- Het liefste wil ik alles lekker makkelijk in de kast weggewerkt hebben, als daar een andere kast voor nodig is, so be it, maar welke dan?
Aangezien hij in een opberghok komt te staan, hoeft het allemaal niet zo heel denderend te zijn, looks al helemaal niet, die mogen dus plain & simple, maar wel enigszins degelijk en moet dus, zoals te lezen is, veel disks kunnen herbergen.
- Moet de voeding eventueel zwaarder? Zo ja, met hoeveel dan en welke is raadzaam?
- Ik zou graag ook stille koeling willen, met name voor de CPU koeler. Ik ga niet overclocken, dus zou in theorie kunnen volstaan met de Noctua NH-L9i denken jullie, of is het vestandiger om voor de Noctua NH-U12S te gaan? Ik wil in ieder geval af van het geluid dat ik hoor als ik lig te slapen (ik woon in een appartement).
Hopelijk is mijn vraagstelling een beetje duidelijk en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mochten jullie toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2015 12:57 ]