VMware ESXi homelab upgrades

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek adviezen voor wat ik het beste kan doen om aan te gaan schaffen bij wat aanvullingen die ik wil gaan doen voor mijn VMWare ESXi homelab. Mijn huidige server ziet er zo'n beetje zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Asus P8Z77-V LX€ 0,-€ 0,-
4WD Caviar GP WD20000CSRTL2, 2TB€ 0,-€ 0,-
2WD RE 3 WD5002ABYS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Chieftec Mesh LCX-01B-B-SL Zwart€ 0,-€ 0,-
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 26,50€ 26,50
2Corsair CMX16GX3M2A1600C11€ 108,-€ 216,-
1HP Smart Array P400/256-MB€ 125,95€ 125,95
1OCZ StealthXStream 600W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,45

Nu wil ik graag op de HP P400 raid controller de storage uitbreiden met 4x 2TB schijven (groter kan de controller niet aan). Momenteel zitten er al 4x 2TB disks op, meer ruimte heb ik dus ook niet. Op de disks van 500 GB heb ik mijn VM's staan, alsmede op mijn Samsung EVO 830, waar mijn belangrijkste VM's op draaien.

Ook denk ik meer CPU power nodig te hebben, zeker in combinatie met Plex als die aan het transcoden is (vanuit een VM), wat helemaal merkbaar is als een van de andere VM's ook niet (meer) uit zijn neus aan het peuteren is. Hiervoor hoef ik enkel een indicatie te hebben, of ik gezien bovenstaande situatie een beetje goed zit of zal komen met een i7 4790 (K variant hoeft niet per se, overclocken ga ik niet en de niet K variant heeft wat meer - virtualisatie - features.

Wat is je budget?
Een budget heb ik niet, wel wil ik de beste kwaliteit, voor een zo gunstig mogelijk prijsje.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang de kwaliteit maar degelijk is en de prijs dus niet al te hoog. Voor de disks van 2TB heb ik het liefste Western Digital (WD) schijven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Welke 2TB disks ik het beste kan kopen wat ook langdurig 24/7 moet kunnen draaien
  • Het liefste wil ik alles lekker makkelijk in de kast weggewerkt hebben, als daar een andere kast voor nodig is, so be it, maar welke dan? :) Aangezien hij in een opberghok komt te staan, hoeft het allemaal niet zo heel denderend te zijn, looks al helemaal niet, die mogen dus plain & simple, maar wel enigszins degelijk en moet dus, zoals te lezen is, veel disks kunnen herbergen.
  • Moet de voeding eventueel zwaarder? Zo ja, met hoeveel dan en welke is raadzaam?
  • Ik zou graag ook stille koeling willen, met name voor de CPU koeler. Ik ga niet overclocken, dus zou in theorie kunnen volstaan met de Noctua NH-L9i denken jullie, of is het vestandiger om voor de Noctua NH-U12S te gaan? Ik wil in ieder geval af van het geluid dat ik hoor als ik lig te slapen (ik woon in een appartement).
Het gaat dienst doen in mijn VMWare homelab server die 24 uur per dag draait. Een goede en stille koeling is daarbij ook zeer wenselijk, iets wat nu niet echt aanwezig is (stock koeling, die er op zit vanaf dag 1).

Hopelijk is mijn vraagstelling een beetje duidelijk en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mochten jullie toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2015 12:57 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Als hij alleen stiller moet worden voldoet een simpele koeler van 10 euro al. En ik zou voor nas schijven gaan. Of enterprise(duurder als nas schijven). Het verschil tussen de huidige i5 en nieuwe i5 is niet echt geweldig) denk dat je dan beter even kan wachten tot skylake er is.(ms zegt tijdens de release van w10(29 juni) anders zal het aug/september zijn. Kan je eventueel gelijk een i7/xeon halen. En heb je drr4 gebruiken(weet niet of vmware daar voordeel bij heeft). Kast is best subjectief. En krijg je vaak waar je voor betaalt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De machine moet niet enkel stiller worden, ik wil er ook graag meer storage in zetten en meer performance.
Aangezien ik nu een i5 heb en klaarblijkelijk tekort kom en VMWare baat heeft bij hyperthreading, zat ik inderdaad te denken om een Xeon / i7 te halen. Ik kan echter via een vriend van mij bestellen, waarbij de Xeon combideals dan gelijk een €2000,- zijn, waar ik geen zin in heb, dus het wordt een i7 en ik zit te denken aan de 4790, ik hoop dat dat echt voldoende moet zijn. Ik weet dat kast inderdaad subjectief is, maar dacht dat er misschien wel iets in de adviseren valt, aangezien de kast voor mijn server eerder functioneel moet zijn dan mooi. ;)

• loki504
met stiller bedoelde ik dat je neem ik aan niet gaat overclocken. en i7 is eigenlijk een zeon met igpu. tuurlijk heb je ook super dure ik weet niet hoeveel core's. maar ook goedkopere 300/400 euro xeons. als er geen maten aan gebonden zijn. is een pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) . prima bouw kwaliteit. en de mogelijkheid tot 7 hdd's en 1 ssd.(lijkt mij genoeg).
als VMWARE goed gebruik kan maken zou een i7 4790 een prima keuze zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik ga de server inderdaad niet overclocken, wil mijn server graag stabiel houden. Maten zijn er niet echt inderdaad, wel moet ik veel disks kwijt kunnen. Ik heb er nu al 4 voor storage, 3 voor VM's (waarvan 1 SSD), - al zit ik te denken om een disk te minderen, moet dan even opschonen - en dan komen er nog 4 disks bij voor storage. Voordeel is wel, dat ik de 5,25 inch bays niet zal gebruiken, dus daar kan ik eventueel ook nog iets in doen, waardoor er ruimte bij komt voor 3,5 inch disks.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Iemand die een advies kan doen voor disks van 2TB groot die 24/7 kunnen draaien?
Hoe is pricewatch: WD Red Network NAS HDD, 2TB bijvoorbeeld? De reviews zijn hier niet zo uitgebreid erover. pricewatch: WD Green WD20EZRX is dan weer interessanter qua prijs en doet qua performance zo op het eerste oog niet onder voor de WD RED NAS. pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB lijkt me ook niet onderdoen, iets duurder dan de green, wel goedkoper dan de Red NAS editie.

[ Voor 110% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2015 13:50 ]

• loki504
Red is gemaakt voor een nas/server. Er zijn geruchten dat de red eigenlijk een wd green is met een minder snelle headpark. Maar dit is wel te veranderen is de firmware. En draaien ze 24/7? Als ik camera opslag? Of meer als af en toe een filmpje kijken? Dan zijn de reds/greens(met aanpassen firmware) prima.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het is meer voor storage van diverse downloads inderdaad, af en toe film of serie kijken, dat soort dingen.
Er zal niet 24/7 van gelezen of naar geschreven worden.
De server draait zelf wel 24/7, de disks daarmee dus ook enigszins.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Duurde even eer ik weer tijd had. Maar ik kan dus veilig concluderen, dat de WD RED NAS edition disks voor mij het beste zijn?
Pagina: 1