Monitor vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik zoek een?
Nieuwe monitor voor mijn huidige set-up. Hoeft geen gamemonitor te zijn maar gewoon een normale monitor voor de alledaagse dingen.

Wat is je budget?
Tussen de €100,- en €150,- ongeveer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet maar ik geef wel de voorkeur aan een bekend merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat hier om een Ubuntu 14.04 LTS pc die aangestuurd wordt door een Nvidia GT640-2GD3. Mijn huidige monitor is wel aan vervanging toe vind ik wel, het gaat hem om een Samsung Syncmaster P2250 die inmiddels al 5 jaar is. De monitor heeft een lichte waas en piept soms ook bij bepaalde dingen die in beeld verschijnen, voorheen was dit naar mijn mening niet zo.

Ik heb één van de twee monitoren op het oog, echter is de vraag welke van de twee kan ik het beste nemen? Het is de bedoeling dat ik DVI ga gebruiken of als het kan HDMI. Mijn videokaart heeft in iedere geval wel HDMI ondersteuning. Ook zie ik dat in beide monitoren audio luidsprekers ingebouwd zit? Mijn vraag is zou dit Linux compatible zijn? Want dan kunnen mijn huidige speakersetjes ook wel weg. :)

1) BenQ GW2265HM
https://azerty.nl/36-1054...gw2265hm-led-monitor.html

2) ASUS VX229H
https://azerty.nl/36-1054...x229h-led-monitor-21.html

Mijn vraag is welke van de twee kan ik het beste nemen of misschien dat jullie een beter alternatief voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Tja, het scheelt €30. Dus het een gewoon een andere klasse. Daarom moet je je afvragen wat je belangrijker vindt: prijs, design, kleuren, kijkhoeken, bouwkwaliteit, garantie, etcetera, etcetera. :)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf vind ik goedkope AMVA's beter beeld geven dan goedkope IPS'en, vooral omdat naar wat ik gezien heb die goedkope IPS panelen veel/snel last hebben van IPS glow. En da's niet echt mooi.

Die GW2265HM, of zijn door sommigen mooier gevonden broertje de pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart is gewoon een erg goed ving voor zijn lage prijs, heeft een paneel met goede kleuren, vrij goede kijkhoeken en erg goed contrast.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Erg lastige prijscategorie dit. Er zijn maar weinig schermen die hier boven het maaiveld uitsteken. Daarnaast is het ook lastig doordat er weinig reviews zijn van beeldschermen onder de €200. Naast die twee BenQ's zijn deze schermen ook nog wel noemenswaardig:

Samsung S24D390H
LG 23MB35PY
LG 24MB56HQ

De Samsung heeft een PLS paneel, wat eigenlijk niets anders is dan Samsung's versie van IPS. De LG's hebben allebei een IPS paneel. De eerder genoemde BenQ zullen qua contrast beter presteren, maar zeker de LG 24MB56HQ is een prima allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Daar ben ik weer na een lange tijd. Ik heb gekozen voor de BenQ monitor en sinds een halve dag heb ik de BenQ GW2265 hier in huis.

Ik heb er apart een HDMI kabel bijgekocht aangezien die niet meegeleverd werd en gebruik dus nu deze monitor met HDMI. Het was eventjes prutsen met de kleuren instellingen aangezien deze naar mijn mening niet helemaal correct waren maar mondjesmaat kreeg ik het wel goed.

Mijn vorige monitor had altijd een VGA en een DVI aansluiting en ik merkte een klein verschil toen ik van VGA naar DVI ging, nu met HDMI zie je juist veel verschil ten opzichte van de vorige monitor. :)